Το Trump-effect πλήττει ήδη την αμερικανική οικονομία, καθώς ο φόβος για τις επιπτώσεις των δασμών προκάλεσε βουτιά της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2022.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις Ηνωμένες Πολιτείες υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο και πλέον ετών τον Μάρτιο, καθώς η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς, την επίδρασή τους στον πληθωρισμό και τη συνολική οικονομία βαραίνει ξεκάθαρα στο μυαλό των Αμερικανών.
Τα τελευταία αποτελέσματα του μηνιαίου Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν έδειξαν απότομη πτώση στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος βασίζεται σε τουλάχιστον 600 τηλεφωνικές συνεντεύξεις μηνιαίως και εστιάζει στα προσωπικά οικονομικά, τις επιχειρηματικές συνθήκες και τις συνθήκες αγορών, υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2022 και πλησιάζει πλέον το ιστορικό χαμηλό του Ιουνίου 2022, όταν ο πληθωρισμός είχε φτάσει σχεδόν το 9%. Η τελευταία πτώση οφείλεται σε μείωση 18% στον Υποδείκτη Προσδοκιών Καταναλωτών, ο οποίος βασίζεται σε δύο ερωτήσεις που αφορούν τον επόμενο χρόνο και μία που αφορά τα επόμενα πέντε χρόνια.
«Η πτώση αυτού του μήνα αντικατοπτρίζει μια σαφή συναίνεση σε όλα τα δημογραφικά και πολιτικά στρώματα»,
έγραψε η Joanne Hsu, Διευθύντρια της Έρευνας Καταναλωτών.
«Οι Ρεπουμπλικάνοι ενώθηκαν με τους ανεξάρτητους και τους Δημοκρατικούς εκφράζοντας επιδεινούμενες προσδοκίες από τον Φεβρουάριο για τα προσωπικά τους οικονομικά, τις επιχειρηματικές συνθήκες, την ανεργία και τον πληθωρισμό. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να ανησυχούν για την πιθανότητα οικονομικού πόνου εν μέσω των συνεχιζόμενων εξελίξεων στην οικονομική πολιτική.»