Στη σέντρα βγάζουν Ελληνικό Μετρό και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την AVAX την οποία κατηγορούν για λάθος διάνοιξη σύρραγγας στην Κατεχάκη, ζητώντας την αποκατάσταση της στατικότητας σε περιοχή κάτω από στρατιωτικό νοσοκομείο.
Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι άνοιξαν λάθος σήραγγα 160 μέτρων κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη για τη Γραμμή 4 του Μετρό.
Το ζήτημα που αφορά την AVAX ως ανάδοχο του έργου αποτελεί ένα ακόμα θέμα στη μεγάλη σειρά προβλημάτων που καλείται να αντιμετωπίσει η εταιρία.
Ωστόσο, εγείρεται και ζήτημα που εμπλέκει την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, καθώς η εταιρία δεν ενημέρωσε για το πρόβλημα τους επενδυτές, ούτε για τη διενεξη με Αττικό Μετρό και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενω οι βασικοί μέτοχοι πριν από λίγες ημέρες πούλησαν μετοχές τους σε funds λίγο πριν την αποκάλυψη του θέματος.
Το ζήτημα αποκαλύφθηκε μέσα από ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή.
Ειδικότερα, σε απάντηση επερώτησης του ΚΚΕ ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι έσκαψαν σήραγγα μήκους 160 μέτρων κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη για το μετρό και εκ των υστέρων ανακάλυψαν ότι έκαναν λάθος. Πιο συγκεκριμένα, ο υφυπουργός απάντησε:
«όντως διανοίχθηκε μια ημικυκλική σήραγγα σε ένα μήκος 160 μέτρων» με ευθύνη της Κοινοπραξίας, αλλά όταν το αντιλήφθηκε η εταιρεία Ελληνικό Μετρό, έδωσε αμέσως εντολή «να επανέλθουν στην προηγούμενη μελέτη που οι ίδιοι είχαν υποβάλει».
Ο υφυπουργός είπε ότι το λάθος «δεν σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις, γιατί αυτό το μετράνε καθημερινά», αφού όπως εξήγησε «υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μετριούνται διαρκώς ώστε να είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν μετακινήσεις και όποιες μετακινήσεις υπάρχουν, πρέπει να είναι σε ανεκτά πλαίσια».
Η απάντηση της AVAX
Η ΑΒΑΞ από τη πλευρά της, ωστόσο, τονίζει ότι δεν πρόκειται για μία λάθος σήραγγα, αλλά διαφώνησε η Ελληνικό Μετρό ΑΕ με τον τρόπο που διανοιγόταν μια βοηθητική σήραγγα κάτω από το Γενικό Νοσοκομείο, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ.
Νέες διευκρινίσεις από τον Ταχιάο
Ωστόσο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, διευκρίνισε σήμερα ότι δεν πρόκειται για μια βοηθητική σήραγγα, αλλά για ένα «υπόγειο αμαξοστάσιο».
Σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εξήγησε ότι: «Μιλάμε για μία σήραγγα που έπρεπε ούτως ή άλλως να κατασκευαστεί. Κάτω από την οδό Κατεχάκη υπάρχει μια πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί κατά κάποιον τρόπο και ως αμαξοστάσιο αλλά και ως χώρος ελαφράς συντήρησης των συρμών της γραμμής 4. Αυτή η σήραγγα κατασκευάζεται με άλλη μέθοδο, όχι με μετροπόντικα, η οποία έχει τη δική της μεθοδολογία. Ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτή τη σήραγγα σε βήματα των δέκα μέτρων. Αντ’ αυτού, πήγε και άνοιξε το μισό πάνω ημικύκλιο της σήραγγας σε ένα μήκος 160 μέτρων. Άλλαξε τη μεθοδολογία του. Προφανώς όχι από λάθος. Δεν δικαιολογείται λάθος σε μια τέτοια εταιρεία. Δεν θα το ερμηνεύσω, αυτό είναι ζήτημα της Ελληνικό Μετρό».