Οι εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου και της τεχνολογίας επεκτείνονται σε διάφορους τομείς σε όλο τον κόσμο και οι κινεζικοί επιχειρηματικοί γίγαντες δεν αποτελούν εξαίρεση.
Σύμφωνα με την νέα έκθεση China Mega Report από τις Chozan και Alarice, μερικοί από τους κινεζικούς γίγαντες της τεχνολογίας βγάζουν πλέον μόνο το ήμισυ των εσόδων τους από την κύρια επιχείρησή τους. Αυτό ισχύει για την Alibaba, την Tencent και την Meituan. Η ασφαλιστική εταιρεία Ping An είναι κάπως πιο παραδοσιακή και εξακολουθεί να βγάζει περίπου τα τρία τέταρτα των εσόδων της από την κύρια επιχείρησή της. Ξεκίνησε με ασφαλίσεις περιουσίας και ατυχημάτων τη δεκαετία του 1980 και ασφαλίσεις ζωής τη δεκαετία του 1990, αλλά τώρα πουλάει επίσης τραπεζικές υπηρεσίες και ένα μικρό ποσοστό διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και τεχνολογικών προϊόντων.
Το μερίδιο της Alibaba στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου φτάνει το 46%, χωρίς να υπολογίζεται το αναπτυσσόμενο τμήμα του διεθνούς εμπορίου που φτάνει το 11%. Όπως και άλλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο, η Alibaba βγάζει πλέον ένα σημαντικό ποσοστό των εσόδων της από υπηρεσίες cloud (επίσης 11%), πίσω από την προφανή επέκταση των υπηρεσιών logistics (17%). Έχει επίσης επεκταθεί στα ΜΜΕ και τη διασκέδαση. Η ανάπτυξη αυτή αντικατοπτρίζεται σε ό,τι έχει κάνει ο αντίπαλος Amazon στο εξωτερικό, αν και η κατηγορία διασκέδασης της Amazon είναι κάπως πιο ανεπτυγμένη, φτάνοντας το 8% των εσόδων (μαζί με τα έσοδα από την συνδρομή Prime για δωρεάν παράδοση). Το τμήμα cloud της Amazon είχε επίσης ένα ελαφρώς υψηλότερο μερίδιο εσόδων, σχεδόν 19%, στην τελευταία μέτρηση.
Παρόμοια, η εταιρεία τεχνολογίας Tencent κερδίζει το 49% των εσόδων της από παιχνίδια και διασκέδαση, συμπεριλαμβανομένων δημοφιλών εφαρμογών. Οι υπηρεσίες fintech και επιχειρηματικές υπηρεσίες, που συχνά θεωρούνται φυσική προσθήκη στην εφαρμογή και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καταλαμβάνουν ήδη το 31% των εσόδων της εταιρείας, με τη βοήθεια της δημοτικότητας του WeChat Pay στη χώρα.
Η πλατφόρμα παράδοσης Meituan επεκτάθηκε στις μεταφορές και τα ταξίδια και εξακολουθεί να βγάζει το 56% των εσόδων της από την παραδοσιακή παράδοση φαγητού. Αν και υπάρχουν ομοιότητες με την εταιρεία Uber στις ΗΠΑ σε αυτή τη συμπεριφορά (αν και η εταιρεία προήλθε από τις μεταφορές και στη συνέχεια πρόσθεσε υπηρεσίες φαγητού), η εστίαση στην φιλοξενία και τη διαμονή είναι διαφορετική για τη Meituan. Η εταιρεία που εμφανίστηκε ως ομαδικός πωλητής έχει φέρει ξανά αυτή την έννοια πρόσφατα στον τομέα των κρατήσεων ταξιδιών και διατηρεί επίσης κάποιες άλλες έννοιες αγορών εκτός του φαγητού.
You will find more infographics at Statista