Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη σε 51 χώρες και επικράτειες από την Παγκόσμια Ένωση Έρευνας Επιχειρηματικότητας, οι γυναίκες επιχειρηματίες είναι ιδιαίτερα συνηθισμένες σε χώρες μεσαίου εισοδήματος όπως το Εκουαδόρ, η Γουατεμάλα, η Ιορδανία και η Ταϊλάνδη, καθώς και στη αναπτυγμένη χώρα Σαουδική Αραβία.
Οι χώρες υψηλού εισοδήματος στην Αμερική, όπως ο Καναδάς, η Χιλή και οι Ηνωμένες Πολιτείες, επίσης παρουσίασαν καλύτερη απόδοση από τους ευρωπαϊκούς και ανατολικοασιατικούς ομολόγους τους. Πολλές αναπτυγμένες χώρες στην Ευρώπη έχουν πολύ χαμηλές ποσοστώσεις γυναικείων επιχειρηματιών, σύμφωνα με τη μελέτη, όπως και κάποιες χώρες στην Ασία. Στη δεύτερη ήπειρο, οι χώρες χαμηλού εισοδήματος καθώς και υψηλού εισοδήματος έχουν λιγότερες γυναίκες ιδρυτές κατά μέσο όρο.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος ονομάζεται μερικές φορές επιχειρηματικότητα που οδηγείται από ανάγκη, η οποία μπορεί να προκληθεί από την έλλειψη формικών ευκαιριών απασχόλησης σε μια χώρα, ενώ στις αναπτυγμένες χώρες, η καινοτομική επιχειρηματικότητα συνυπάρχει με καλά ανεπτυγμένες αγορές εργασίας. Παρόλα αυτά, μέσα σε και στα δύο είδη οικονομιών, υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των ποσοστώσεων γυναικείων επιχειρηματιών. Ενώ το 32% των ενήλικων γυναικών ασχολούνται με επιχειρηματική δραστηριότητα στο Εκουαδόρ και περίπου το 20% ξεκινούν τις δικές τους επιχειρήσεις στην Ιορδανία, λιγότερες γυναίκες είναι επιχειρηματίες σε άλλες χώρες μεσαίου εισοδήματος όπως η Αίγυπτος (2,6%) ή η Κίνα (4,9%).
Κάποιες ευρωπαϊκές χώρες έχουν εξαιρετικά κακή απόδοση, με την Πολωνία (2,3%) να έχει την χαμηλότερη ποσοστό γυναικείων επιχειρηματιών στην κατάταξη, μπροστά από τις προαναφερθείσες Αίγυπτο και Κίνα καθώς και τη Ρουμανία (3,7%) και την Ουγγαρία (4,9%). Σε σύγκριση με άλλες χώρες μεσαίου εισοδήματος, η Ινδία κατέγραψε ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό γύρω στο 10,3% γυναικείων επιχειρηματιών – ελαφρώς μπροστά από τη Γερμανία και τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, το χάσμα μεταξύ των φύλων τείνει να είναι μικρότερο στις αναπτυσσόμενες χώρες από ότι στις αναπτυγμένες, όπου οι άνδρες είναι 50 έως 100% περισσότεροι επιχειρηματίες από τις γυναίκες.
Μια στενότερη απόσταση μεταξύ ανδρών και γυναικών επιχειρηματιών μπορεί επίσης να υποδηλώνει λιγότερη ισότητα στην αγορά εργασίας. στη Νότια Κορέα, μια χώρα με πολύ παραδοσιακή εταιρική κουλτούρα, οι ποσοστώσεις γυναικείων επιχειρηματιών έχουν αυξηθεί πρόσφατα ως απάντηση στις ανισότητες στα επαγγελματικά προσφέρονται στις γυναίκες. Αυτός ο παράγοντας μπορεί επίσης να παίξει ρόλο σε παραδοσιακές μουσουλμανικές χώρες, όπως αυτές του Κόλπου, που καταγράφουν περισσότερες γυναίκες επιχειρηματίες.
You will find more infographics at Statista