Η νέα αναφορά της Παγκόσμιας Έρευνας Επιχειρηματικότητας για τις Γυναίκες, η οποία εκπονήθηκε από το ερευνητικό κοινοτικό Global Entrepreneurship Monitor, αποκαλύπτει ότι οι γυναίκες συνεχώς πλησιάζουν τους άνδρες όσον αφορά την ίδρυση και ανάπτυξη επιχειρήσεων. Ωστόσο, οι γυναίκες τείνουν να επικεντρώνονται περισσότερο στις τοπικές αγορές, εκτός από την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ασίας, όπου υπάρχει ισότητα στις διεθνώς προσανατολισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις.
Η νέα αναφορά για την επιχειρηματικότητα των γυναικών από το ερευνητικό κοινοτικό Global Entrepreneurship Monitor δείχνει ότι οι άνδρες εξακολουθούν να είναι ελαφρώς μπροστά σε παγκόσμιο επίπεδο όταν πρόκειται για την ίδρυση και καθιέρωση της δικής τους επιχείρησης, ενώ οι γυναίκες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο. Η αναφορά δείχνει επίσης ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να εστιάσουν τις επιχειρήσεις τους στις τοπικές αγορές. Υπάρχει όμως μια εξαίρεση. Στην Κεντρική και Ανατολική Ασία, οι διεθνώς προσανατολισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις καθοδηγούνται εξίσου από άνδρες και γυναίκες, ενώ οι επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στις τοπικές αγορές καθοδηγούνται από άνδρες το 57% των περιπτώσεων.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με άλλες περιοχές του κόσμου, όπου οι γυναίκες έχουν επιτύχει κάποια ισότητα όταν αναλαμβάνουν τοπικές αγορές, αλλά υστερούν περισσότερο όσον αφορά τις διεθνώς προσανατολισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις. Στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, καθώς και στη Βόρεια Αμερική, οι διεθνείς επιχειρήσεις καθοδηγούνται από άνδρες το 64% και το 66% των περιπτώσεων αντίστοιχα, το 2023. Ο ίδιος αριθμός ήταν 60% στην Ευρώπη, καθώς και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.
Στις αναπτυσσόμενες περιοχές, η επιχειρηματική δραστηριότητα σε πρώιμο στάδιο επικεντρώνεται πολύ λιγότερο στις διεθνείς αγορές. Ενώ στη Λατινική Αμερική οι τοπικές αγορές κυριαρχούν, δίνοντας στις γυναίκες την ευκαιρία να ξεχωρίσουν ανάμεσα στους επιχειρηματίες, η Κεντρική και Ανατολική Ασία, καθώς και η Μέση Ανατολή και η Αφρική, εστιάζουν πρώτα στις εθνικές αγορές και μετά στις τοπικές, δίνοντας στις γυναίκες μια ευκαιρία να διαπρέψουν στον λιγότερο ανταγωνιστικό διεθνή χώρο. Οι Κινέζες γυναίκες ηγούνται αυτής της τάσης, με το 73% των επιχειρηματιών που εστιάζουν διεθνώς να είναι γυναίκες. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται στο Ιράν, όπου το 61% των γυναικών επιχειρηματιών κυριαρχούν στην διεθνή αγορά.
Οι Κινέζες γυναίκες έχουν αναφερθεί ότι ιδρύουν περισσότερες διαδικτυακές επιχειρήσεις από τους Κινέζους άνδρες. Με τον ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια αγορά καταναλωτικών αγαθών, που πρόσφατα κινείται προς τις άμεσες εξαγωγές, οι γυναίκες έχουν βρει τη θέση τους στις διεθνείς νεοσύστατες επιχειρήσεις, για παράδειγμα στους τομείς του ρουχισμού ή των καλλυντικών. Παρόλο που οι περισσότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις παραμένουν μικρές, μερικές από τις πλουσιότερες αυτοδημιούργητες γυναίκες του κόσμου έχουν κερδίσει περιουσίες στην Κίνα, παράγοντας και εξάγοντας πιο ακριβά καλλυντικά προϊόντα, όπως ενέσιμα προσώπου, κολλαγόνο ή υαλουρονικό οξύ, σε όλο τον κόσμο.
Υπάρχουν διαφορές μεταξύ των γυναικών και των ανδρών ιδρυτών όσον αφορά το μέγεθος της εταιρείας, όπου οι άνδρες συχνά δηλώνουν ότι θα προσλάβουν περισσότερους ανθρώπους, καθώς και τον τύπο της εταιρείας που ιδρύεται. Εδώ, οι γυναίκες είναι υπερεκπροσωπημένες στους τομείς του χονδρικού εμπορίου, της κυβέρνησης και των κοινωνικών υπηρεσιών. Οι γυναίκες ήταν επίσης 50% πιο πιθανό από τους άνδρες να εγκαταλείψουν την επιχείρησή τους για οικογενειακούς ή προσωπικούς λόγους.
Η Παγκόσμια Έκθεση Επιχειρηματικότητας αναφέρει ότι από το 2001-2005, το ποσοστό των γυναικών που συμμετέχουν σε επιχειρηματική δραστηριότητα – δηλαδή την ίδρυση και καθιέρωση της δικής τους επιχείρησης για τα πρώτα 3,5 χρόνια – έχει αυξηθεί σε 30 χώρες που μελετώνται συνεχώς, από 6,1% κατά μέσο όρο σε 10,4% μέχρι το 2021-2023. Για σύγκριση, ενώ το 2023, το 10,9% των γυναικών σε 45 χώρες και περιοχές ήταν επιχειρηματίες, αυτός ο αριθμός ήταν 13,8% για τους άνδρες.
You will find more infographics at Statista