Το “2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award” απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited, για την εξαιρετική του συμβολή στην Ελληνική και την παγκόσμια ναυτιλία.
Η επίσημη Τελετή Βράβευσης έλαβε χώρα την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, 2025 στo επίσημο μεσημεριανό γεύμα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου 15th Annual Capital Link Greek Shipping Forum.
Συγκεντρώνοντας περισσότερα από 1,000 άτομα, εκ των οποίων 750 συμμετείχαν στο μεσημεριανό γεύμα, και φέτος παρευρέθηκε στην εκδήλωση η θεσμική ηγεσία και οι μεγαλύτεροι ηγέτες της Ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας και για αυτό το λόγο το συνέδριο πολύ σωστά χαρακτηρίστηκε ως άτυπη σύνοδος κορυφής της παγκόσμιας ναυτιλίας. Τα πολύ σημαντικά θέματα στα οποία εστίασε η ατζέντα ήταν οι τρέχουσες τάσεις και προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και των κύριων αγορών των εμπορευμάτων, της ενέργειας και της ναυτιλίας, οι γεωπολιτικές και κανονιστικές εξελίξεις, τα ναυτιλιακά καύσιμα μικρής περιεκτικότητας σε θείo, την μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον, τις εμπορικές κυρώσεις & πιέσεις, καθώς και στον μετασχηματιστικό αντίκτυπο της τεχνολογίας, και η ναυτιλιακή χρηματοδότηση.
Χορηγός του Μεσημεριανού Γεύματος, ήταν η The Marshall Islands Registry. O κ. Θεόφιλος Ξενακούδης, Chief Commercial Officer & Managing Director Piraeus office της The Marshall Islands Registry, πραγματοποίησε Εισαγωγικά Σχόλια.
Στα Εισαγωγικά Σχόλια που έκανε ο κ. Νίκος Μπορνόζης, Πρόεδρος της Capital Link, Inc., ανέφερε: «Έχουμε το προνόμιο να τιμήσουμε τον κ. Μαρτίνο, όχι μόνο ως επιτυχημένο επιχειρηματία, αλλά και ως προσωπικότητα που έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και για την πολύπλευρη υποστήριξη και τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα. Όποια πέτρα κι αν γυρίσεις, θα βρεις είτε αυτόν, είτε τον Γιώργο Προκοπίου. Τούτου λεχθέντος, μέρος της σπουδαιότητας του χαρακτήρα του είναι η ταπεινότητά του, καθώς είναι πολύ προσιτός.»
Ο κ. Γιώργος Μ. Φουστάνος, Maritime Historian & Founder – Greek Shipping Miracle, ανέφερε: «Χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να μοιραστώ τις σκέψεις μου για μια τόσο μοναδική προσωπικότητα όπως ο κ. Μαρτίνος. Γνωριστήκαμε πριν από 43 χρόνια και η ναυτιλιακή κοινότητα πάντα τον θαύμαζε πάρα πολύ. Η οικογένειά του δεν είχε ρίζες στη ναυτιλία. Η μητέρα του Αθηνά ήταν αυτή που είχε το τολμηρό όραμα να ασχοληθεί με τη ναυτιλία. Από νωρίς εμπιστεύτηκε τον μεγαλύτερο γιο της στο τιμόνι. Ο Θανάσης υποστηρίζει σεμνά ότι δεν είναι αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, δηλώνοντας ότι η οικογένειά του παρείχε τα κεφάλαια για τα δύο πρώτα πλοία. Κατά τη γνώμη μου όμως, είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα αυτοδημιούργητου ανθρώπου. Η εξέλιξη της εταιρείας του ήταν εκπληκτική. Στη δεκαετία του ’80, που ήταν μια καταστροφική δεκαετία για τη ναυτιλία, η Thenamaris όχι μόνο επιβίωσε, αλλά αύξησε τον αριθμό των πλοίων της.
Διατηρώντας πάντα ένα χαμηλό και σεμνό προφίλ, ο ίδιος και η σύζυγός του είναι από τους μεγαλύτερους φιλάνθρωπους και ευεργέτες της Ελλάδας. Πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να συγκριθούν ως προς τη γενναιοδωρία τους με τον Θανάση και τη Μαρίνα Μαρτίνου, προς όφελος της εκπαίδευσης, της θρησκείας και της κληρονομιάς της χώρας. Τέλος, αισθάνομαι υποχρεωμένος να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στον Θανάση για το γεγονός ότι εκτιμά πραγματικά τον καταλυτικό ρόλο της θάλασσας και της ναυτιλίας στη ζωή μας.»
ο κ. Γιώργος Προκοπίου, Founder – Dynacom Tankers Management; Dynagas Ltd. (DLNG) / Sea Traders, προλογίζοντας τον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited, ανέφερε: «Τι μπορεί να πει κανείς για τον Θανάση Μαρτίνο; Όποιος στην Ελλάδα βρεθεί σε ανάγκη μπορεί να χτυπήσει την πόρτα του και να ζητήσει βοήθεια. Η εκκλησιαστική του προσφορά και οι δραστηριότητες ανακαίνισης νοσοκομείων είναι μόνο ένα μέρος της φιλανθρωπίας του. Ο Θανάσης βρέθηκε αντιμέτωπος με τις δυσκολίες της ζωής από νεαρή ηλικία. Πάντα αγαπούσε τη θάλασσα – ξεκίνησε άλλωστε να διαχειρίζεται το πρώτο του πλοίο από το δωμάτιό του στη Γλυφάδα! Η φιλία μας συνεχίστηκε αδιάλειπτα ακόμα και όταν παντρευτήκαμε και αποκτήσαμε παιδιά. Πάντα μιλούσαμε για δουλειές και μοιραζόμασταν τα σχέδιά μας μεταξύ μας.
Σε πολλές από τις δύσκολες στιγμές της ναυτιλίας, η μητέρα του κα. Νουνού μου προσέφερε συμβουλές. Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας οφείλει πολλά στην οικογένεια Μαρτίνου, η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για όλους μας. Κάθε φορά που συναντιόμαστε με τον Θανάση, εξακολουθούμε να ξεσπάμε σε ακατάσχετα γέλια, όπως όταν ήμασταν παιδιά. Ο Θανάσης παραμένει εργατικός και αφοσιωμένος. Αυτό το βραβείο είναι ένα από τα πολλά που έχει λάβει, και όμως δημόσια μιλάει για όλους εκτός από τον εαυτό του. Θανάση, συμπλήρωσες 60 χρόνια στη ναυτιλία, σου εύχομαι άλλα 60!»
Κατά την παραλαβή του βραβείου, ο κ. Θανάσης Μαρτίνος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ευχαριστώ πολύ τον κ. Μπορνόζη, τον κ. Φουστάνο και τον κ. Προκοπίου για τα καλά τους λόγια. Με τον κ. Φουστάνο μας συνδέει ένα κοινό πάθος για τη ναυτική ιστορία, ενώ τον με τον κ. Προκοπίου μας ενώνει μακρόχρονη φιλία.
Η μητέρα μου Αθηνά ήταν καθοριστική και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την καριέρα μου. Είχε πει κάποτε ότι η ναυτιλία είναι στο DNA της Ελλάδας και ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε θαλασσινό νερό να ρέει στις φλέβες μας. Ας έρθουμε όμως στο παρόν και στο μέλλον, όπου λέγεται ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη μεταμόρφωση της ναυτιλίας. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, τα έκτακτα γεγονότα που συνέβησαν διέψευσαν οποιαδήποτε λογική πρόβλεψη. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο τομέας του ξηρού χύδην φορτίου κατέρρευσε εντελώς. Αμέσως μετά, η εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία και ο καταστροφικός πόλεμος μεταξύ δύο ευρωπαϊκών χωρών επηρέασε τις οικονομίες μας, ιδίως της Γερμανίας, λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας. Στη συνέχεια, η κυκλοφορία στην Ερυθρά Θάλασσα διακόπηκε λόγω των επιθέσεων των Χούθι στα διερχόμενα πλοία. 6 από τα πλοία μας στοχοποιήθηκαν, αλλά ευτυχώς οι επιθέσεις ήταν ανεπιτυχείς και το πλήρωμα Φιλιππινέζων στα σκάφη αποδείχθηκε πιστό και ανθεκτικό. Επίσης, ορισμένοι από τους δασμούς που ανακοίνωσε ο πρόεδρος Τραμπ θα πλήξουν κάποιους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όλα αυτά για να πω ότι τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν τουλάχιστον ταραχώδη, επιβεβαιώνοντας έτσι στο μυαλό μου, ότι ούτε καν η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε να προβλέψει τις περιπετειώδεις ζωές μας ως Έλληνες εφοπλιστές.»