Η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις ΗΠΑ να έπονται στη δεύτερη θέση.
Σύμφωνα με δεδομένα του Statista Market Insights, οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις της Κίνας ανήλθαν σχεδόν στα 1,5 τρισ. δολάρια πέρυσι. Οι Ηνωμένες Πολιτείες καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με πωλήσεις 1,2 τρισ. δολαρίων, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση στην τρίτη θέση, με έσοδα που έφτασαν τα 169 δισ. δολάρια.
Η Κίνα, εξυπηρετώντας ήδη μια τεράστια εγχώρια αγορά, έχει πρόσφατα επιδιώξει να ενισχύσει τη θέση της στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο. Όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου επεκτείνονται με πλατφόρμες που απευθύνονται στη διεθνή αγορά. Το Temu, της κινεζικής PDD Holding (πρώην Pinduoduo Inc.) είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτής της τάσης. Ο ιστότοπος αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων 54 δισεκατομμυρίων το 2024. Η Shein, ένας ακόμη επιτυχημένος κινεζικός όμιλος ένδυσης στο εξωτερικό, εκτιμάται από τη Statista ότι θα έχει επιτύχει αντίστοιχα υψηλά έσοδα πέρυσι. Προηγουμένως, η Alibaba είχε δοκιμάσει την είσοδό της στις διεθνείς αγορές με το AliExpress, ενώ μια παρόμοια πλατφόρμα, το Wish, ιδρύθηκε ανεξάρτητα στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2010, προσφέροντας στους καταναλωτές άμεση πρόσβαση σε κινεζικά προϊόντα.
Ο όρος ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) αναφέρεται στην αγοραπωλησία αγαθών και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου. Ανάλογα με τους συναλλασσόμενους, γίνεται διάκριση μεταξύ B2B (επιχειρήσεις προς επιχειρήσεις), B2C (εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών) και C2C (εμπόριο μεταξύ καταναλωτών).
You will find more infographics at Statista