Η στροφή του πλανήτη προς την πράσινη ανάπτυξη είναι μεν απαραίτητη, ωστόσο γύρω από αυτή έχουν διαμορφωθεί στρεβλώσεις, μύθοι… και ανορθολογισμοί, που οφείλονται κυρίως στα media και στην ένταση της προώθησης συγκριμένων πολιτικών. Ένας τέτοιος μύθος έχει επισκιάσει τις αερομεταφορές, γύρω από το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δηλαδή τις εκπομπές ρύπων.
Γιατί ο κλάδος των αερομεταφορών δεν εφαρμόζει μία ενιαία στρατηγική ενημέρωσης για τους ρύπους που εκπέμπει στο περιβάλλον και που είναι χαμηλότεροι από τους ρύπους που εκπέμπουν τα data centres, τα κρυπτονομίσματα, η ψηφιακή οικονομία, ο κλάδος ηλεκτρονικού εμπορίου και λιανικής, παρά τον πόλεμο που δέχεται από την Ευρώπη; ήταν η ερώτηση που έκανε το crisismonitor.gr προς την Ιωάννα Παπδοπούλου President, Aviation-Event Supervisory Board και Διευθύντρια Μάρεκτινγκ και Επικοινωνίας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ΔΑΑ κατά την ομιλία της στο πρώτο διεθνές συνέδριο AviationEvent Sof2024 στην Σόφια της Βουλγαρίας.
Η Ιωάννα Παπαδοπούλου υπογράμμισε, απαντώντας πως οι ρύποι που εκπέμπει ο κλάδος είναι όντως μονοψήφιοι, και χαμηλότεροι των ρύπων που εκπέμπουν οι προαναφερόμενοι κλάδοι της οικονομίας. Η ίδια σημείωσε ότι οι μέχρι στιγμής πολιτικές απαλλαγής των αερομεταφορών από τον άνθρακα είναι ασύνδετες και μη υποστηρικτικές. Επίσης, υπογράμμισε ότι ήρθε η ώρα να γίνει υπάρξει μία ενιαία στρατηγικής ενημέρωσης για την προσφορά του κλάδου στην οικονομία και την κοινωνία και ή ώρα για μία νέα συμφωνία αρχές του 2025 μεταξύ του κλάδου των αερομεταφορών και την ΕΕ.
Ενιαία στρατηγική αεροδρομίων το 2025
Κατά την ομιλία της η Ιωάννα Παπαδοπούλου τόνισε ότι ο κλάδος καλείται να εκπονήσει μία ενιαία στρατηγικής το 2025. Στόχος της στρατηγικής θα είναι η αποκατάσταση της αλήθειας και η εμπέδωση του θετικού κοινωνικού αποτυπώματος του.
Τα αεροδρόμια της Ευρώπης δημιουργούν 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και 851 δισεκατομμύρια ευρώ σε ΑΕΠ (5% του συνολικού ευρωπαϊκού ΑΕΠ) κάθε χρόνο. Κάθε αύξηση 10% στην απευθείας αεροπορική συνδεσιμότητα αποφέρει αύξηση 0,5% στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ και 1,6% αύξηση στις θέσεις εργασίας, ενισχύοντας έμμεσα και άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Πράγμα που σημαίνει ότι ο ρόλος των αεροδρομίων και οι εναέριες συνδέσεις είναι αναντικατάστατα για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.
Όπως έγραψε πρόσφατα το crisismonitor.gr αντλώντας στοιχεία από μελέτη του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ, κάθε 10% αύξηση στην απευθείας αεροπορική συνδεσιμότητα συσχετίζεται με: μείωση 14% στα ποσοστά φτώχειας, αύξηση 9% στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, αύξηση 8,5% στις επενδύσεις στην Έρευνα & Ανάπτυξη, οφέλη στην ισότητα των φύλων (+19%) και στην ικανοποίηση από τη ζωή (+1,2%).