Μια ακόμη αεροπορική τραγωδία καταγράφηκε πριν από λίγες ώρες, αυτή τη φορά στη Νότια Κορέα, όπου ένα Boeing 737-800 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση με την κοιλιά, προσέκρουσε σε εμπόδιο και ανεφλέγη με αποτέλεσμα τον θάνατο 179 ανθρώπων, ενώ διασώθηκαν δύο αεροσυνοδοί.
Τουλάχιστον 179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη Νότια Κορέα όταν Boeing 373-800 της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες χαμηλού κόστους, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση με την κοιλιά, συγκρούστηκε με εμπόδιο και τυλίχθηκε στις φλόγες. Από την συντριβή έχουν διασωθεί δύο αεροσυνοδοί, οι οποίες θα αποτελέσουν και μάρτυρες για τα αίτια της τραγωδίας.
Η στιγμή της συντριβής έχει καταγραφεί σε βίντεο – ντοκουμέντο, όπου φαίνεται το αεροσκάφος να βγαίνει από τον διάδρομο προσγείωσης, να χτυπά σε τοίχο και να τυλίγεται στις φλόγες. Δύο αεροσυνοδοί διασώθηκαν, οι μαρτυρίες των οποίων θα είναι καθοριστικές στην έρευνα των Αρχών που ξεκίνησε ήδη.
Απαντήσεις για τα αίτια της συντριβής αναμένεται να δώσουν τα δύο μαύρα κουτιά, τα οποία εντοπίστηκαν, ενώ οι ειδικοί αμφισβητούν τις αρχικές υποδείξεις ότι ένα χτύπημα σμήνους πουλιών μπορεί να οδήγησε στην πτώση και συντριβή του αεροπλάνου.
Σημειώνεται πως οι περισσότεροι εκ των επιβαινόντων επέστρεφαν στη Σεούλ από χριστουγεννιάτικες διακοπές στη Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης.
Να σημειωθεί ότι το δυστύχημα αυτό ακολουθεί την πτώση αεροσκάφους Embraer στο Καζακστάν, το οποίο ταξίδευε από το Αζερμπαϊτζάν προς τη Ρωσία και συγκεκριμένα στην Τσετσενία. Για το συγκεκριμένο περιστατικό η Δύση και και το Καζακστάν δείχνουν ως υπαίτιο την αντιαεροπορική άμυνα της Ρωσίας, ενώ Μπακού και Μόσχα κάνουν λόγο για σύγκρουση με σμήνος πτηνών.
Για τη Boeing τα προβλήματα είναι συχνά τα τελευταία χρόνια, το μοντέλο 7373-800 MAX να βρίσκεται στο επίκεντρο, με δύο πτώσεις λόγω αποτυχίας του λογισμικού διαχείρισης πτήσης, ενώ έχουν καταγραφεί και άλλα περιστατικά που αποδόθηκαν στην υποβάθμιση των standard ασφαλείας στην παραγωγή.
Intelligence Report
Συντριβή Boeing 737-800 στη Νότια Κορέα: Συνολική Έκθεση
Στις 29 Δεκεμβρίου 2024, η Πτήση 2216 της Jeju Air, ένα αεροσκάφος Boeing 737-800, συνετρίβη κατά την προσπάθεια προσγείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan της Νότιας Κορέας, προκαλώντας τον θάνατο 179 από τους 181 επιβαίνοντες.
Λεπτομέρειες του ατυχήματος
- Πληροφορίες Πτήσης: Το αεροσκάφος εκτελούσε δρομολόγιο από το Αεροδρόμιο Suvarnabhumi της Μπανγκόκ, Ταϊλάνδης, προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Muan, Νότιας Κορέας.
- Ακολουθία Γεγονότων: Κατά την προσγείωση, το σύστημα προσγείωσης (σκέλη προσγείωσης) του αεροσκάφους δεν άνοιξε σωστά, οδηγώντας σε προσγείωση με την κοιλιά του αεροσκάφους. Το αεροσκάφος γλίστρησε έξω από τον διάδρομο και συγκρούστηκε με τσιμεντένιο εμπόδιο, με αποτέλεσμα να τυλιχθεί στις φλόγες.
- Απώλειες: Από τους 181 επιβαίνοντες, οι 179 επιβεβαιώθηκαν νεκροί. Οι δύο επιζώντες, μέλη του πληρώματος, τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.
Τα βασικά σενάρια που ερευνώνται
- Πρόσκρουση Πτηνού: Προκαταρκτικές αναφορές υποδεικνύουν ότι ενδέχεται να συνέβη πρόσκρουση πτηνού κατά την προσέγγιση, προκαλώντας ζημιά στα συστήματα του αεροσκάφους και δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης.
- Μηχανική Αποτυχία: Εξετάζεται η πιθανότητα μηχανικής βλάβης στο σύστημα σκέλων προσγείωσης, που ίσως εμπόδισε τη σωστή λειτουργία του.
- Αντίδραση Πληρώματος: Οι ενέργειες του πληρώματος κατά τη διάρκεια της έκτακτης ανάγκης βρίσκονται υπό έλεγχο, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
Επιπτώσεις για την Boeing
- Φήμη: Το περιστατικό προσθέτει στις προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η Boeing τα τελευταία χρόνια, ειδικά με τη σειρά 737. Παρότι το μοντέλο 737-800 έχει καλή φήμη για την ασφάλειά του, η συντριβή αυτή μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο έλεγχο των χαρακτηριστικών ασφαλείας και του σχεδιασμού του.
- Ρυθμιστικός Έλεγχος: Οι αεροπορικές αρχές ενδέχεται να ξεκινήσουν εκτενείς ελέγχους στον σχεδιασμό και το ιστορικό λειτουργίας του 737-800, με πιθανή επιβολή νέων οδηγιών ασφαλείας ή τροποποιήσεων.
- Οικονομικές Επιπτώσεις: Ανάλογα με τα ευρήματα της έρευνας, η Boeing μπορεί να αντιμετωπίσει οικονομικές υποχρεώσεις, όπως αποζημιώσεις και ακυρώσεις παραγγελιών, επηρεάζοντας τη θέση της στην αγορά και την κερδοφορία της.
Αποδεικτικό υλικό
Βίντεο που μεταδόθηκε από το τηλεοπτικό δίκτυο MBC εικονίζει το Μπόινγκ να κάνει προσγείωση με την κοιλιά, χωρίς τους τροχούς κατεβασμένους, και με καπνό να εκλύεται από τους κινητήρες. Κατόπιν, προσκρούει σε εμπόδιο και μετατρέπεται σε πύρινη σφαίρα.
Σε άλλα βίντεο, που μεταδόθηκαν από νοτιοκορεατικά τηλεοπτικά δίκτυα, βλέπει κανείς πολλά οχήματα των υπηρεσιών αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων γύρω από το κουφάρι του αεροσκάφους, που είναι σχεδόν ολοσχερώς απανθρακωμένο, με εξαίρεση τμήμα της ουράς, καθώς και τραυματιοφορείς να μεταφέρουν πτώματα βαλμένα μέσα σε μπλε σάβανα.
Πολιτικές παρεμβάσεις
Ο Νοτιοκορεάτης πρόεδρος Τσόι Σανγκ-μοκ προέδρευσε σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού του συμβουλίου και μετέβη μετά το μεσημέρι στον τόπο της τραγωδίας, όπου διαβεβαίωσε πως οι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να σωθούν ζωές και να προσφερθεί όποια βοήθεια σε τραυματίες και συγγενείς των θυμάτων.
Πρόκειται για το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται αεροσκάφος της Jeju Air, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες αερομεταφορών χαμηλού κόστους, ιδρυθείσας το 2005.
Προηγούμενα δυστυχήματα
Τη 12η Αυγούστου 2007, αεροσκάφος τύπου Bombardier Q400 της Jeju Air, με 74 επιβάτες, βγήκε από διάδρομο στο αεροδρόμιο του Μπουσάν. (νότια), με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά επτά άνθρωποι. Η Ji ζήτησε «ειλικρινή συγγνώμη» από τους συγγενείς των θυμάτων.
Γενικά, τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια στη Νότια Κορέα. Το χειρότερο στην ιστορία της έγινε όταν συνετρίβη Μπόινγκ 767 της Air China που μετέβαινε στην Μπουσάν από το Πεκίνο, τον Απρίλιο του 2022, όταν έχασαν τη ζωή τους 129 άνθρωποι.