Στοχεύοντας να φτάσει τους 20 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως μέχρι το 2031,από7,2 εκατομμύρια το 2023, και κοντά στα 9 εκατομμύρια επιβάτες το 2024, το αεροδρόμιο της Σόφιας (SOF Airport) σχεδιάζει ανάπτυξη μέσω νέων επενδύσεων σε τρεις άξονες.
Τα σχέδια αυτά διπλασιάζουν την χωρητικότητα του αεροδρομίου και σηματοδοτούν την αναβάθμιση του ρόλου του στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Ο πρώτος άξονας ανάπτυξης αφορά την κατασκευή ενός νέου Terminal 3 (T3) δίπλα στο Terminal 2, πρόκειται για μία επένδυση ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ. Ο δεύτερος άξονας αφορά στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση τω επιβατών. Ο τρίτος άξονας, στην ενίσχυση των δυνατοτήτων MRO (τομέας συντήρησης και επισκευής) σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Jesús ο Caballero Pinto CEO – Sofia International Airport στο Aviation Event SOF 2024.
Η πύλη των Βαλκανίων
Η γεωγραφική θέση της Σόφιας αποτελεί πύλη προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη τόνισε ο CEO του αεροδρομίου, εκφράζοντας την άποψη ότι η πόλη είναι ένα νέος τουριστικός προορισμός που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στους αερομεταφορείς, όπως είναι ο σχεδιασμός νέων διεθνών δρομολογίων.
Επενδύσεις 250 εκ. για το Terminal 3
To αεροδρόμιο της Σόφιας επαναδιαπραγματεύεται το ρόλο του περιφερειακού ηγέτη στις αερομεταφορές με την υποστήριξη του διεθνών φορέων. Η επένδυση των 250 εκατομμυρίων για την κατασκευή του Terminal 3 εντάσσεται στο πλαίσιο μίας ευρύτερης επιχειρηματικής επένδυσης ύψους 615 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται από την γαλλική εταιρία Meridiam καθώς επίσης και το πλαίσιο δανειοδότησης ύψους 30 εκατομμυρίων δολαρίων από την International Finance Corporation (IFC), του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας. Την ίδια στιγμή μετασχηματίζεται και ο Τερματικός Σταθμός 1, (Terminal 1), προσθέτοντας αξία στην αγορά των αερομεταφορών.
Τέλος ένα ακόμα σχέδιο αναβάθμισης του αεροδρομίου είναι η απρόσκοπτη είσοδος των επιβατών στον χώρο Σένγκεν αλλά και η έναρξη κατασκευής φωτοβολταϊκού πάρκου για την ευθυγράμμιση του αεροδρομίου στα σχέδια βιώσιμης ανάπτυξης.
Ψηφιοποίηση αεροδρομίου
Στα σχέδια του μετασχηματισμού του, το αεροδρόμιο της Σόφιας σε συνεργασία με την SITA υιοθετεί τεχνολογικές λύσεις μεταξύ αυτών και της βιομετρικής τεχνολογίας ώστε να μειώσει τους χρόνους αναμονής των επιβατών στο αεροδρόμιο, αλλά και να καταστεί πρώτη δύναμη μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων στα Βαλκάνια.
Ενισχύσεις στον τομέα των MRO, ο μεγαλύτερος πάροχος στα Βαλκάνια
Ο τομέας των MRO, (επισκευής και συντήρησης αεροσκαφών) ενισχύεται με νέες επενδύσεις. Με ήδη εγκατεστημένους έξι παρόχους, εξ’ αυτών η Lufthansa Technik, | (2007, Lufthansa Technik Group (75,1%) και της Bulgarian Airways Group JSC (24,9%)|,το νέο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις 14 νέα υπόστεγα στις σχεδιάζει να προσθέσει 14 νέα υπόστεγα. Η επένδυση αυτή θα διευρύνει την ανταγωνιστικότητα της Σόφιας και ταυτόχρονα θα ανοίξει νέες εξειδικευμένες θέσεις εργασίας, ωθώντας ανοδικά την οικονομία της χώρας.
Η Lufthansa Technik Sofia Ltd εκτάσεως 25 000 m² ιδρύθηκε στα τέλη του 2007 ως κοινοπραξία μεταξύ της Lufthansa Technik Group (75,1%) και της Bulgarian Airways Group JSC (24,9%) και εξυπηρετεί πελάτες από την την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Είναι η νεότερη βάση του Ομίλου Lufthansa Technik, μετά την ίδρυση των κέντρων του Ομίλου Lufthansa Technik στο Αμβούργο, το Βερολίνο, τη Μάλτα και τη Βουδαπέστη.