Δυναμίτες που έχουν σπείρει στο πεδίο της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας οι ασφαλιστικές, η κυβέρνηση και η ΕΑΕΕ σκάνε ο ένας πίσω από τον άλλον.
Απαντήσεις απέναντι στους ασφαλισμένους μετά την επιστολή βόμβα της ΕΚΠΟΙΖΩ για τις καταχρηστικές αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας, καλούνται να δώσουν σήμερα κυβέρνηση για τον νόμο που ενέκρινε 268/2020 και που κρίνεται αντισυνταγματικός σχετικά με τις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας και η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για έγγραφο το οποίο χρησιμοποίησε για την καταλληλόλητα του δείκτης υγείας του ΙΟΒΕ χωρίς να έχει δοθεί έγκριση από την ΕΛΣΤΑΤ.
Το έγγραφο αφορά την καταλληλότητα του δείκτη υγείας ο οποίος από το 2020 δυναμιτίζει το περιβάλλον της υγείας προκαλώντας προβλήματα στους ασφαλισμένους καθώς επιτρέπει αλόγιστες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας.
Επιστολή που έχουν στα χέρια ασφαλιστικές και ΕΑΕΕ για την καταλληλότητα του Δείκτη δεν έχει πάρει έγκριση – η ΕΛΣΤΑΤ δεν γνωμοδοτεί.
Στο επίσημο έγγραφο προς την ΕΚΠΟΙΖΩ που υπογράφει ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΣΤΑΤ Κων. Θωμόπουλος τονίζει ότι επί του ζητήματος η ΕΛΣΤΑΤ ως υπηρεσία δεν έχει αρμοδιότητα ή εποπτεία επί της ασφαλιστικής αγοράς και κανέναν ενδιαφέρον για το πώς οι δείκτες που παράγει χρησιμοποιούνται από φορείς της αγοράς. … Το αν και πώς θα χρησιμοποιηθεί από τους ιδιωτικούς φορείς είναι αποκλειστικά δική τους κρίση και ευθύνη. Η απάντηση που δόθηκε από την διευθύντρια στατιστικών του πληθυσμού προς την ασφαλιστική Allianz European Resilience η οποία σχολιάζει την καταλληλότητα των δεικτών .. ήταν εσφαλμένη και δεν συνάδει με τον ρόλο της .. υπηρεσίας μας. Η απάντηση δεν έχει εγκριθεί από την αρμόδια αρχή. …..Για να κατανοήσω τους λόγους αυτής της πράξης ζήτησα από εξηγήσεις από την προϊσταμένη και το ζήτημα εξετάζεται διεξοδικά. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβα η Διεύθυνση έχει αποστείλει επιστολή αντιστοίχου περιεχομένου στην Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Ο δείκτης όπως πολλάκις έχει γράψει το crisismonitor πρέπει να αλλαχτεί ώστε να διορθωθούν οι στρεβλώσεις και να αποκατασταθεί ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας καθώς υπολογίζει μόνο τα ισόβια – παλαιά ασφαλιστήρια υγείας και όχι τα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Γιατί δεν συνάδει με την πραγματικότητα ο Δείκτης
Ο εν λόγω, ωστόσο δείκτης του ΙΟΒΕ βασίζεται, όπως προκύπτει και από τις σχετικές μελέτες σε στοιχεία από τα εγγυημένης ανανεωσιμότητας συμβόλαια υγείας, ήτοι σε στοιχεία από τα μακροχρόνια ή ισόβια συμβόλαια υγείας. Ωστόσο, οι ασφαλιστικές εταιρείες κατευθύνουν τα τελευταία 15 έτη τους νέους ασφαλισμένους στις ετησίως ανανεούμενες ασφαλίσεις υγείας. Όταν, επομένως, περιορίζει κανείς, όπως γίνεται για τον ανωτέρω δείκτη, την άντληση στοιχείων στα μακροχρόνια προγράμματα, τότε τα δεδομένα για το συνολικό ασφαλιστικό κόστος δεν είναι αντιπροσωπευτικά, αφού τα προγράμματα αυτά έχουν παύσει, εξαιτίας επιχειρηματικών αποφάσεων (τεχνητών λόγων), να τροφοδοτούνται επαρκώς με νεότερα συμβόλαια. Έτσι, η συχνότητα-αναλογία χρήσης των συμβολαίων αυτών είναι μεγαλύτερη αφού αφορούν έναν κατά βάση κλειστό, γηράσκοντα και συρρικνούμενο κύκλο ασφαλισμένων.
Δεύτερον, η ανωτέρω μελέτη παραμελεί την αναλογιστική προσέγγιση στη διαμόρφωση των ασφαλίστρων, καθώς στις εν λόγω μακρόχρονες ασφαλίσεις οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να δημιουργούν μαθηματικά αποθέματα, με βάση τις αναλογιστικές τους τεχνικές, για την κάλυψη αυξημένων μελλοντικών κινδύνων ώστε να αμβλύνεται η επιρροή (και) του κριτηρίου της ηλικιακής μεταβολής και να μπορούν οι ασφαλισμένοι, που στις περιπτώσεις των ασφαλίσεων υγείας αποβλέπουν σε μακροχρόνια κάλυψη, να έχουν προσιτά ασφάλιστρα στις λιγότερες παραγωγικές ηλικίες.
Επομένως, ο Ενιαίος Δείκτης Υγείας ούτε ενιαίος είναι ούτε στηρίζεται στην αναλογιστική τεχνική που διέπει τις μακροχρόνιες ασφαλίσεις. Διαμορφώνεται δε κατά κανόνα σε ιδιαίτερα υψηλά, απαράδεκτα, διψήφια ποσοστά.