Σε τροχιά για υπέρβαση των προβλέψεων, όσον αφορά στα αποτελέσματα του 2024, κινούνται τα Αττικά Πολυκαταστήματα, όπως δήλωσε ο CEO της εταιρίας, Δημοσθένης Μπούμης, μιλώντας σε ενημέρωση των δημοσιογράφων, ενώ σκιαγράφησε την πολιτική περαιτέρω ανάπτυξης μέσα από νέες επενδύσεις 15 εκατ. και έμφαση στη διεύρυνση του καταναλωτικού κοινού και της πολυκαναλικότητας.
Σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις της Ideal, τα Αττικά Πολυκαστήματα αναμενόταν να πραγματοποιήσουν τζίρο 220,2 εκατ. ευρώ το 2024, με EBITDA στα 24,5 εκατ. ευρώ, πλέον όμως η διοίκηση προβλέπει υπέρβαση τους. Η εταιρία που ολοκλήρωσε μια ιδιαίτερα φιλόδοξη διοικητική αναδιάταξη με την είσοδο νέων στελεχών, από τη διεθνή αγορά, επιχειρεί να αποκτήσει τεχνογνωσία και να ενισχύσει την αποδοτικότητα στα ίδια κεφάλαια και στα τετραγωνικά.
Για την προσεχή τριετία, έως το 2027, ο CEO της Αττικά Πολυκαστήματα Δημοσθένης Μπούμης ανακοίνωσε επενδυτικό πλάνο 15 εκατ. ευρώ. Παράλληλα παρουσίασε τον σχεδιασμό για την αύξηση του ανά πελάτη εσόδου και την προοπτική διεύρυνσης του ηλικιακού μπλοκ των πελατών.
Σε διοικητικό επίπεδο η Αττικά Πολυκαταστήματα προσέλαβε τους Paolo de Cesare και Florence Rollet, με αρμοδιότητες γενικού διευθυντή, ενώ αμφότεροι συμμετέχουν και στο διοικητικό συμβούλιο, γεγονός που τους επιτρέπει την αποτελεσματικότερη προώθηση των σχεδίων τους.
Συνδυαστικά, η εταιρία προσδοκά ενίσχυση των ρυθμών ανάπτυξης μέσα από την διεύρυνση της συμμετοχής του online καναλιού στον τζίρο, αποτελεσματικότερη διαχείριση των υφιστάμενων καταστημάτων, βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και διεύρυνση της ηλικιακής γκάμας των πελατών, μέσα από τη νέα στρατηγική που ακολουθούν πολλές από τις συνεργαζόμενες μάρκες.
Η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει ήδη υλοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 30 εκατ., με έμφαση στις ανακαινίσεις και τον εκσυγχρονισμό της. Ειδικότερα, η εταιρία αναβάθμισε το CRM και τις ταμειακές μηχανές της με στόχο την καλύτερη και πιο προσωποποιημένη διαχείριση πελατών, ενώ, όπως σημείωσε ο CEO απαντώντας σε ερώτηση του Crisis Monitor, έχει αποφασιστεί και η δημιουργία loyalty card. Συνδυαστικά, οι κινήσεις αυτές στοχεύουν στη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, οδηγώντας στην αύξηση του αντίστοιχου εσόδου.
Παράλληλα, η είσοδος αθλητικών ειδών διαφοροποιεί τα έσοδα και διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων. Από την άλλη πλευρά η δημιουργία food spots συμβάλλει στην ενίσχυση των χρόνων παραμονής και άρα τις προοπτικής για περισσότερες πωλήσεις. Σημαντική είναι η συμβολή του τουρισμού και η διαμόρφωση ενός high end εμπορικού χώρου πέριξ της πλατείας συντάγματος και του Κολωνακίου, καθώς και η ανάπτυξη πολυτελών ξενοδοχείων. Με τις tax free πωλήσεις να φτάνουν στο 10,5% του τζίρου, η συμβολή τουριστών στο μίγμα αποδεικνύεται καταλυτική.
Η διοίκηση της εταιρίας ξεκαθάρισε ότι -αν και διαθέτει συμφωνίες με τη Lamda για νέα καταστήματα στο Ελληνικό- δεν προτίθεται να αναπτύξει κάτι άμεσα -την προσεχή τριετία-, εστιάζοντας στην βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και της πολυκαναλικότητας.
Το προφίλ της Αττικά Πολυκαταστήματα
Η Αττικά Πολυκαταστήματα τον ερχόμενο Απρίλιο συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας, περίοδος στην οποία η εταιρία έχει αυξήσει δημιουργήσει ισχυρό brand name στο high end και luxury shopping, προσελκύοντας ελληνικό και διεθνές επενδυτικό κοινό, ενώ τα εμπορικά της κέντρα αποτελούν τοπόσημο όπου δραστηριοποιείται.
Σήμερα, διαθέτει, 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand καταστήματα και 3 multibrand καταστήματα, συνολικής επιφάνειας 69.000 τ.μ. εμπορικών χώρων.
Το 20% του τζίρου της εταιρίας προέρχεται από τα καλλυντικά και το 80% από προϊόντα μόδας. Ειδικότερα, το 22% του τζίρου είναι από τα ανδρικά είδη, τα γυναικεία είδη ένδυσης αποφέρουν ποσοστό 18% των πωλήσεων και ακολουθούν τα αξεσουάρ με 11% και τα υποδήματα με 10%. Τα αθλητικά είδη φέρνουν πωλήσεις στα επίπεδα του 5% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Τα Αττικά Πολυκαταστήματα το 2024 έχουν υποδεχθεί μέχρι τώρα πάνω από 5 εκατ. πελάτες και 11,4 εκατ. το ηλεκτρονικό κατάστημα των Attica. Η εταιρία απασχολεί 2.200 εργαζόμενους στα καταστήματα άμεσα και έμμεσα. Στο δεκάμηνο του 2024 η εταιρία εμφανίζει πωλήσεις 179,6 εκατ. ευρώ, που συνεπάγεται αύξηση 10% σε σχέση με το 2023 και EBITDA της τάξης των 19,2 εκατ .ευρώ 15,7%, υψηλότερα σε ετήσια βάση.
Προσδοκίες και αντιφάσεις
Αν και η Ideal έχει επιβεβαιώσει συμφωνίες με τη Lamda Development για την ανάπτυξη των Attica στο Ελληνικό, εν τούτοις η διοίκηση ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να υλοποιήσει σχέδιο επεκτάσεων.
Ωστόσο, στην αγορά η πεποίθηση αυτή είναι εδραιωμένη, καθώς Attica και Lamda έχουν ήδη συνεργασία με παρουσία των DPS έχουν παρουσία στο Golden Hall και το Mediterranean Cosmos.
Η θέση της διοίκησης ερμηνεύεται είτε ως προοπτική περαιτέρω καθυστέρησης της ανάπτυξης των Mall της Lamda στο Ελληνικό, για μετά το 2027, που αποτελεί είδηση, είτε ως πρόθεση υπαναχώρησης από τις συμφωνίες ή πώλησης των τετραγωνικών που έχει προσυμφωνήσει να χρησιμοποιήσει.
Προοπτικές
Κατά τον κ.Μπούμη, δεδομένου ότι το δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου αποτελεί το δυνατό εμπορικό διάστημα (το 2023 πραγματοποιήθηκε το 25% του τζίρου της χρονιάς), είναι ασφαλής η πρόβλεψη πως οι ρυθμοί ανάπτυξης μεγεθών θα διατηρηθούν έως το τέλος της χρονιάς.
Η εταιρεία λόγω και των τοποθεσιών όπου εδράζεται (Σύνταγμα στο City Link αλλά και στο Mediterranean Cosmos) έχει σημαντική διείσδυση στο τουριστικό spending. Επί του συνολικού τζίρου της το 2024 οι Tax Free πωλήσεις ανέρχονται στο 10,5% και αυξήθηκαν κατά 22% έναντι του 2023, ενώ ασφαλώς από το τζίρο δεν ξεχωρίζουν οι πωλήσεις σε αγοραστές εντός Ε.Ε..
Η εταιρεία μέσω των πολυκαταστημάτων της αλλά και του ηλεκτρονικού της καταστήματος έχει μεγάλη διείσδυση στην αγορά καλλυντικών επιλεκτικής διανομής που αντιπροσωπεύουν το 20% των ενοποιημένων πωλήσεων της, ενώ το e-shop της εταιρείας αποτελεί μακράν το πρώτο στον τομέα των καλλυντικών με μερίδιο 16% στην εγχώρια αγορά. (σ.σ. εξαιρούνται ασφαλώς τα διεθνή e-shops που δεν μπορούν να αποτυπωθούν στις σχετικές μετρήσεις).