Την προοπτική μεγέθυνσης του ρυθμού ανάπτυξης του ΟΤΕ, σκιαγράφησε ο CEO Κώστας Νεμπής κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων. Στρατηγικά, η πορεία για την επιτάχυνση της ανάπτυξης διέρχεται μέσα την αύξηση του εσόδου ανά πελάτη, που θα προκύψει από την αναβάθμιση των υπηρεσιών, εμπειρίας και την προσφορά νέων πακέτων.
Ο Κώστας Νεμπής, στην πρώτη ενημέρωση στους δημοσιογράφους μετά την ανάληψη της θέσης, επιχείρησε να παρουσιάσει τη δυναμική του ΟΤΕ και τη διοικητική συνέχεια.
Μιλώντας για την ανανεωμένη στρατηγική, στην οποία θα στηριχτεί για την επίτευξη του οράματος, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε ότι βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Ανάπτυξη, Μετασχηματισμός, Διαφοροποίηση.
Μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Νεμπής πραγματοποίησε συναντήσεις με όλους τους επικεφαλής των διευθύνσεων, μετά δημιούργησε διατμηματικές task teams με στόχο την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης. Μέσω των διαδικασιών αυτών, ο νέος CEO του ΟΤΕ επιχειρεί να βελτιώσει τις διαδικασίες, να αυξήσει την παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα και να ελέγξει κάθετα τα κόστη.
Με έμφαση στην προσφορά βελτιωμένων και κατ επέκταση πιο ανταγωνιστικών υπηρεσιών ο ΟΤΕ στοχεύει να ενισχύσει τη διακράτηση πελατών και να προσελκύσει νέους. Παράλληλα, βλέπει σημαντικά περιθώρια διεύρυνσης της συνδρομητικής βάσης στην τηλεόραση, με στόχο τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Στην τηλεφωνία και ιδιαίτερα στη σταθερή, ο κ. Νεμπής προανήγγειλε επιτάχυνση της διείσδυσης με τη συμβολή και των υποστηρικτικών προγραμμάτων από το κράτος, όπως τα voucher και τα κουπόνια. Παράλληλα, ο ΟΤΕ θα προσπαθήσει να διευρύνει την κάλυψη του δικτύου υψηλής ταχύτητας to-the-home, ενισχύοντας την κάλυψη και τη δυναμικότητα του δικτύου 5G που διαθέτει.
Στην κινητή τηλεφωνία, ο νέος CEO προανήγγειλε την προσφορά συσκευών 5G με στόχο την ενίσχυση της δυναμικής μετάβασης των συνδρομητών στα νέα δίκτυα, που θα επιτρέψουν τη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την αύξηση των εσόδων, μέσω της προσφοράς υψηλότερης ποιότητας και πιο σύνθετων υπηρεσιών.
Συνδυαστικά, ο ΟΤΕ θα δώσει έμφαση στα cross selling κανάλια, προσδοκά αύξηση της συνδρομητικής βάσης στην τηλεόραση, λόγω καλύτερων πακέτων και καταπολέμησης της πειρατείας και βελτίωση της εμπειρίας πελάτη μέσω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης και open ended στρατηγικών.
Η στρατηγική
Για την Ανάπτυξη των εσόδων της εταιρείας, ο κ. Νεμπής έχει θέσει πέντε βασικές προτεραιότητες. Το δίκτυο Fiber-to-the-Home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά για να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές Fixed Wireless Access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%» σημείωσε χαρακτηριστικά. Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών. Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%. Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την NOVA και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση». Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας. Τέλος, προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.
Όσον αφορά στον Μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής αναγνώρισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη, θέτοντας για το μέλλον δυο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο. Δεύτερος στόχος είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο. Όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τη εταιρείας, στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου. Όπως επισήμανε ο κ. Νεμπής αυτό θα γίνει «μέσω απλοποιήσεων, ψηφιακοποιήσεων και λειτουργικών βελτιστοποιήσεων. Αλλά και με την αξιοποίηση ΑΙ εργαλείων, μεταφορά σε cloud υποδομές και αξιοποίηση αυτοματισμών, αλλά και μετάβαση σε κοινές με τον Όμιλο Telekom πλατφόρμες και λειτουργικά μοντέλα».
Τρίτος και τελευταίος πυλώνας της νέας στρατηγικής του ΟΤΕ είναι η Διαφοροποίηση, με τρεις προτεραιότητες. Όπως ανέφερε ο Κώστας Νεμπής, «η εταιρεία ξεχωρίζει με τους καλύτερους δείκτες εμπειρίας πελάτη στην αγορά, ωστόσο γνωρίζουμε ότι έχουμε πολλά ακόμα περιθώρια βελτίωσης για να φέρουμε την εμπειρία πελάτη εκεί που θέλουμε και να φτάσουμε να συγκρινόμαστε με τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη». Τόνισε επίσης πως θα αξιοποιηθεί περαιτέρω η μάρκα Telekom. «Η Telekom είναι ένας Όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες. Έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής. Ολοκληρώνοντας τις στρατηγικές προτεραιότητες, ο κ. Νεμπής αναφέρθηκε στους ανθρώπους του Ομίλου ΟΤΕ σημειώνοντας πως η επένδυση που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια στη συνεχή εκπαίδευση των ανθρώπων στις νέες τεχνολογίες και μεθόδους δουλειάς, θα συνεχιστεί, με στόχο να ανέβει η εταιρεία ακόμη πιο ψηλά στη λίστα των top employers.
Προοπτικές
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Νεμπής και στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που βελτιώνουν τις ροές του ΟΤΕ και ειδικότερα στο Box και το Payzy, πρωτοβουλίες που προωθεί και σε αγορές εκτός Ελλάδος.
Για την υπηρεσία παραγγελίας φαγητού BOX, o κ. Νεμπής σημείωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πορεία του BOX. Έχει ήδη φτάσει τους 1 εκατομμύριο πελάτες και δέχεται 40.000 παραγγελίες την ημέρα. Και έχουμε ακόμη δρόμο».
Για το payzy αντίστοιχα, είπε πως «έχει φτάσει τους 400.000 πελάτες, ενώ 2.000 επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει το payzy pro. Ήδη έχει λανσαριστεί και στην γερμανική αγορά, ενώ θέλουμε να το αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο».
Κεντρικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής είναι η καινοτομία και η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών που διαφοροποιούν τον όμιλο και ενισχύουν το οικοσύστημά του.
Στόχοι για την τηλεφωνία
Ο ΟΤΕ ηγείται της μετάβασης στην οπτική ίνα, με στόχο την κάλυψη του 65% της ελληνικής επικράτειας έως το 2027-2028, εξυπηρετώντας τρία εκατομμύρια νοικοκυριά. Παράλληλα, συνεχίζει να επενδύει σε υποθαλάσσια καλώδια, επεκτείνοντας το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ελλάδα, με 21.000 χιλιόμετρα καλωδίων και νέα έργα που περιλαμβάνουν 560 χιλιόμετρα συνδεσιμότητας με νησιά.
Η ανάπτυξη του 5G αποτελεί επίσης βασικό πυλώνα της στρατηγικής του ομίλου, με στόχο την κάλυψη του 80% του πληθυσμού μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια. Η ενίσχυση της διείσδυσης συσκευών 5G και η βελτίωση του δικτύου στα 3,5 GHz ενισχύουν την εμπειρία των καταναλωτών.
Για την παροχή υπηρεσιών σε περιοχές που δεν υπάρχει κάλυψη FTTH, ο κ. Νεμπής σημείωσε ότι «το 5G – τόσο η πρόσβαση όσο και το δίκτυο κορμού (5G stand alone) – είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε το FWA (Fixed Wireless Access) προϊόν για να προσφέρουμε υπερυψηλές ταχύτητες στους πελάτες που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από τις οπτικές ίνες. Η εμπορική διάθεση θα γίνει το επόμενο διάστημα».
Προσδοκίες για τη συνδρομητική τηλεόραση
Η συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα για τον ΟΤΕ. Με τη συνεργασία με τη Nova να αποδίδει καρπούς, ο όμιλος κατέγραψε στο τελευταίο τρίμηνο του έτους τον μεγαλύτερο αριθμό νέων συνδρομητών της τελευταίας δεκαετίας.
Σύμφωνα με τον κ. Νεμπή, η ελληνική αγορά μπορεί να φτάσει σε διείσδυση το 50% ή ακόμα και το 60%, αν ληφθούν υπόψη και οι πειρατικές συνδρομές.
Lobbying για αποφορολόγηση
Σχετικά με την υψηλή φορολογία στον κλάδο τηλεπικοινωνιών, σημείωσε πως «είμαστε στις 2-3 χώρες στην Ευρώπη με την υψηλότερη φορολογία σε σταθερή, κινητή και TV, κατάλοιπο της μνημονιακής περιόδου. Έχει γίνει η πρώτη κίνηση με την κατάργηση του φόρου 5% στις υψηλές ταχύτητες σταθερής. Ελπίζω να υπάρξει και συνέχεια».
Ο ΟΤΕ κινείται με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και σε αυτό το πλαίσιο επιχειρεί να προωθήσει προτάσεις που σκιαγραφούν τα περιθώρια ενίσχυσης των φορολογικών εσόδων για το κράτος μέσω της μείωσης των συντελεστών φορολόγησης και κατ επέκταση των τιμών.
Συνδυαστικά, ο ΟΤΕ και οι άλλες τηλεπικοινωνιακές εταιρίες, αναμένεται -όπως και τα super market- να δεσμευτούν για μετακύλιση ενδεχόμενης μείωσης των φόρων στον τελικό καταναλωτή, ώστε να συμβάλλουν στον κυβερνητικό στόχο για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Επενδύσεις και Θυγατρικές
Ο κ. Νεμπής απέκλεισε την πώληση θυγατρικών, πέραν της Rom Telekom, αλλά διευκρίνισε ότι εξετάζει την αύξηση της αποτελεσματικότητας στη διαχείριση υποδομών. Σε αυτό το πλαίσιο προωθείται η πώληση παθητικών υποδομών, όπως οι σταθμοί βάσης. Επίσης, δεν απέκλεισε κινήσεις βελτιστοποίησης στο Real Estate.
Παράλληλα, ο CEO του ΟΤΕ μίλησε για επενδύσεις σε Data Centers, οπτικές ίνες και υποθαλάσσια καλώδια, καθώς και για την ανάπτυξη δικτύου FWA.
Ειδικότερα, για την παροχή υπηρεσιών σε περιοχές που δεν υπάρχει κάλυψη FTTH, ο κ. Νεμπής σημείωσε ότι «το 5G – τόσο η πρόσβαση όσο και το δίκτυο κορμού (5G stand alone) – είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζουμε το FWA (Fixed Wireless Access) προϊόν για να προσφέρουμε υπερυψηλές ταχύτητες στους πελάτες που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί από τις οπτικές ίνες. Η εμπορική διάθεση θα γίνει το επόμενο διάστημα».
Συνεργασία με τη ΔΕΗ
Ερωτηθείς για την πιθανότητα συνεργασίας με την ΔΕΗ, ο κ. Νεμπής απάντησε ότι «συνεργαζόμαστε με όλους τους παρόχους που δημιουργούν δίκτυα οπτικών ινών, όπου υπάρχει η ανάγκη να προσφέρουμε υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή περνάει ίνες σε περιοχές που υπάρχει ήδη το δικό μας δίκτυο οπτικών ινών. Παρ’ όλα αυτά θα ήμασταν θετικοί να αγοράσουμε χονδρική από τη ΔΕΗ σε περιοχές που δεν είναι στο δικό μας πλάνο. Στο πλαίσιο αυτό το δοκιμάζουμε και πιλοτικά.»
Σε ό,τι αφορά τα έργα ICT, ο επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ τόνισε πως οι πελάτες, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, «μας επιλέγουν γιατί είμαστε ο μεγαλύτερος System Integrator της αγοράς. Έχουμε το μέγεθος και την τεχνογνωσία, και παραδίδουμε τα έργα στην ώρα τους».