Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, Northvolt AB κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση στις ΗΠΑ μετά την απέλπιδα προσπάθεια να εξασφαλίσει χρηματοδότηση διάσωσης που απέτυχε, αφήνοντας την προβληματική κατασκευάστρια μπαταριών με μετρητά μόλις μιας εβδομάδας στο ταμείο της.
Μετά την ανακοίνωση της χρεοκοπίας της Northvolt, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Peter Carlsson, ανακοίνωσε ότι παραιτείται.
Ο σουηδικός προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδιώξει να αναδιαρθρωθεί βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, ανέφερε σε ανακοίνωσή του την Πέμπτη. Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος.
Το ποσό αυτό την καθιστά μία από τις πιο υπερχρεωμένες εταιρείες που κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ φέτος, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Ακολουθεί από κοντά η Intrum AB, μια άλλη σουηδική εταιρεία που κατέθεσε παρόμοια αίτηση την περασμένη εβδομάδα.
Η Northvolt αποφάσισε να ακολουθήσει τη νομική οδό των ΗΠΑ για να παράσχει ένα γνωστό πλαίσιο για τους υφιστάμενους επενδυτές και τρίτους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την παροχή χρηματοδότησης, δήλωσε πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα.
Η κίνηση αυτή επισφραγίζει μήνες συνομιλιών με τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και τους πιστωτές για να βρεθεί ένας τρόπος για να προχωρήσει η ιδιωτική εταιρεία κατασκευής μπαταριών, αφού τα κεφάλαια τελείωσαν. Η Northvolt μείωσε το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της και ακύρωσε τα σχέδια επέκτασης σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τη στενότητα ρευστότητας που εντάθηκε το φθινόπωρο, αφού έχασε ένα βασικό συμβόλαιο και δεν μπόρεσε να αντλήσει ένα πράσινο δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία θεωρήθηκε ως πρότυπο για τις προσπάθειες των Ευρωπαίων να δημιουργήσουν μια ανεξάρτητη αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απέναντι στην κυριαρχία των καθιερωμένων Κινέζων και Νοτιοκορεατών κατασκευαστών.
Ήρθε η ώρα να αναλάβουν νέοι ηγέτες
Σημειώνεται ότι ο Carlsson ηγήθηκε του προμηθευτή ηλεκτρικών οχημάτων από την ίδρυσή του το 2016. Συγκέντρωσε δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος και μετοχές με την υπόσχεση να γίνει πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών.
Το σχέδιο διαλύθηκε μετά από μια σειρά λειτουργικών αποτυχιών που δυσχέραναν τα οικονομικά της με την εταιρεία να καταθέτει αίτηση για προστασία από το κεφάλαιο 11 της πτώχευσης στις ΗΠΑ, αφού μια απελπισμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει χρηματοδότηση διάσωσης απέτυχε, αφήνοντας τον προβληματικό κατασκευαστή μπαταριών με μετρητά μόλις μιας εβδομάδας στους λογαριασμούς του.
Ο Carlsson, 54 ετών, δήλωσε ότι ήρθε η ώρα να αναλάβουν νέοι ηγέτες. Θα παραμείνει μέλος του διοικητικού συμβουλίου και ανώτερος σύμβουλος, δήλωσε η εταιρεία.
Η Northvolt «είναι σαν μωρό για μένα», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή. Είπε ότι θα τη στηρίξει «με όποια ιδιότητα μπορώ, αλλά και παραδίδοντας σε μια πολύ ικανή ηγετική ομάδα».
Κανονικά η λειτουργία του εργοστασίου στον Αρκτικό Κύκλο
Η Northvolt Ett, το εργοστάσιο-ναυαρχίδα κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία, θα λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αναδιοργάνωσης. «Η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί παραδόσεις στους πελάτες, ενώ θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους κρίσιμους προμηθευτές και την καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους», αναφέρεται.
Ο δικαστής της πτωχεύσεως των ΗΠΑ Alfredo Perez δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας ακρόασης την Πέμπτη ότι θα εγκρίνει το αίτημα της Northvolt να αρχίσει να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση της πτώχευσης και άλλα δάνεια για την κάλυψη των μισθών και των εξόδων των εργαζομένων κατά τη διάρκεια του κεφαλαίου 11. Μετά τις ανακοινωθείσες περικοπές θέσεων εργασίας, η Northvolt εξακολουθεί να απασχολεί περίπου 6.400 υπαλλήλους στη Σουηδία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ.
Οι θυγατρικές της Northvolt που είναι υπεύθυνες για τα σχεδιαζόμενα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά παραμένουν εκτός της διαδικασίας του Κεφαλαίου 11, αν και η εταιρεία δήλωσε ότι τα έργα αυτά θα αναβληθούν.