Η άνοδος της Gen-AI έχει ανοίξει νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για την Alphabet, μητρική της Google, θυμίζοντάς μας τη μετάβαση των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα το 2012-2014. Για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων AI, η Google, όπως αναφέρει σχετική έρευνα της Bank of America, εισήγαγε επισκοπήσεις AI στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, προσφέροντας γρήγορες και συνοπτικές απαντήσεις σε ερωτήματα. Τον Μάιο του ’24, η Google άρχισε να αναπτύσσει ευρέως τις επισκοπήσεις AI στις ΗΠΑ και πρόσφατα επεκτάθηκε σε περισσότερες από 100 χώρες, γεγονός που υποδηλώνει θετική έλξη για τα αποτελέσματα. Στην παρούσα έκθεση, εξετάζουμε τις επισκοπήσεις AI, εστιάζοντας στα εξής:
- διαφορές σε σχέση με την παραδοσιακή αναζήτηση,
- σενάρια κερδοφορίας και κόστους και
- αναδυόμενους ανταγωνιστές.
Πιθανή εξέλιξη του όγκου των ερωτημάτων, αβεβαιότητα αναστάτωσης
Από την έναρξη λειτουργίας στις ΗΠΑ τον Μάιο, το μερίδιο αναζήτησης της Google αυξήθηκε, αλλά βλέπουμε περιορισμένη μεταβολή στα δεδομένα μηνιαίων επισκέψεων της Google στις ΗΠΑ. Με τη μετάβαση στη νέα μορφή, τα πλεονεκτήματα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν:
- αύξηση του όγκου των ερωτημάτων, καθώς οι Επισκοπήσεις προσθέτουν στη λειτουργικότητα της αναζήτησης και ενισχύουν τη δέσμευση των χρηστών,
- ακριβέστερη στόχευση, που οδηγεί σε υψηλότερη κερδοφορία, και
- νέες διαφημίσεις γύρω από πληροφοριακά ερωτήματα.
Οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν:
- διαταραχή στη χρήση της αναζήτησης,
- χαμηλότερος φόρτος διαφημίσεων επηρεάζει την κερδοφορία και
- υψηλότερο κόστος υπολογισμού πιέζει τα περιθώρια κέρδους.
AI Overviews – Πιθανά σενάρια εσόδων & περιθωρίου κέρδους
Η BofA παρουσιάζει μία ανάλυση σεναρίων βάσει των οποίων μετράει τις πιθανές επιπτώσεις του AI Overviews στα έσοδα και το κόστος αναζήτησης. Σύμφωνα με την ανάλυση, μια αλλαγή 2,5% στον όγκο των ερωτημάτων από την προσθήκη δυνατοτήτων ΤΝ (ή νέου ανταγωνισμού), σε συνδυασμό με μια αλλαγή 100bps στα διαφημιστικά κλικ ανά αναζήτηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπτώσεις περίπου 6%-8% στα έσοδα αναζήτησης του 2026. Όσον αφορά το κόστος, οι αναλυτές της BofA υποθέτουν ότι η αύξηση των ερωτημάτων Gen-AI με υψηλότερο κόστος προσθέτει μέτρια πίεση στο COGS, αλλά σημειώνουν ότι μια αλλαγή κατά 0,25x στην παραδοχή αυτή για το premium κόστους των ερωτημάτων Gen-AI (σε σχέση με την κύρια αναζήτηση) μπορεί να οδηγήσει σε αντίκτυπο ~7% στο COGS αναζήτησης του 26. Οι ίδιοι παραμένουν εποικοδομητικοί ότι οι νέες περιπτώσεις χρήσης της αναζήτησης AI μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλότερο όγκο ερωτημάτων και διαφημιστικών κλικ, ενώ ο νέος ανταγωνισμός αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο.
Εξελίσσεται με την εποχή, το 2025 μια μεγάλη χρονιά για την αναζήτηση
Η BofA αναμένει μια περιπετειώδη χρονιά για την αναζήτηση το 2025, με νέο ανταγωνισμό, απόφαση επανόρθωσης στην υπόθεση DOJ και αξιοποίηση από την Google της νέας μορφής επισκόπησης AI (καλύτερα αποτελέσματα, περισσότερες διαφημίσεις). Τους τελευταίους τρεις μήνες, το μερίδιο αναζήτησης της Google στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί και η παγκόσμια ανάπτυξη υποδηλώνει ότι η Google βλέπει θετικό αντίκτυπο στο μερίδιο αναζήτησης. Η BofA παραμένει θετική ως προς την ευκαιρία AI για την Google, δεδομένων των πιθανών οφελών για τη χρήση/μοναδοποίηση της αναζήτησης, το περιεχόμενο/στόχευση του YouTube και τη ζήτηση Cloud, και επιβεβαιώνει τη σύσταση σε Buy.