Οι αεροπορικές συνδέσεις μειώνουν τα επίπεδα φτώχειας, βελτιώνουν τον βαθμό εκπαίδευσης, συμβάλλουν στην ισότητα μεταξύ των δύο φύλων και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ACI Europe Olivier Jankovec και την έρευνα που εκπόνησε το πανεπιστήμιο του Αμστερνταμ SEO Amsterdam Economics σχετικά με τον «Οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων και τις Αεροπορικές Συνδέσεις».
Η μελέτη υπογραμμίζει σειρά από πολύπλευρους τρόπους με τους οποίους οι αερομεταφορές βελτιώνουν τον βιοπορισμό των Ευρωπαίων.
Ωστόσο, σε πολλά μέρη της Ευρώπης, η αεροπορική συνδεσιμότητα τείνει πλέον να θεωρείται δεδομένη ή ακόμη και να αμφισβητείται. Ειδικότερα, η κοινωνική της αξία έχει υπονομευτεί από την κλιματική κρίση και το γεγονός ότι οι αερομεταφορές είναι πράγματι ένας τομέας που δεν μπορεί εύκολα να μειώσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου. Η επίτευξη του μηδενικού αποτυπώματος είναι στους στόχους των αερομεταφορέων, ωστόσο αυτό ο στόχος θα πρέπει να διασφαλίζει τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που προέρχονται από τις αεροπορικές συνδέσεις.
Τα οφέλη από τα αεροδρόμια της Ευρώπης και τις αεροπορικές συνδέσεις σε αριθμούς
Τα αεροδρόμια συμβάλλουν στην οικονομία της Ευρώπης κατά 851 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 5% του ΑΕΠ. Στα αεροδρόμια εργάζονται συνολικά 14 εκατομμύρια άνθρωποι, αντιστοιχώντας στο 6% των συνολικών θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.
Μείον 14% στα επίπεδα της φτώχειας από αύξηση 10% στις κατευθείαν συνδέσεις
Μία αύξηση κατά 10% στις κατευθείαν αεροπορικές συνδέσεις αυξάνει κατά +0,5% το κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ευρώπη και κατά +1,6% τις θέσεις εργασίας. Επίσης μία αύξηση 10% στις κατευθείαν συνδέσεις μειώνει τα επίπεδα φτώχειας κατά -14%, βελτιώνουν το επίπεδο εκπαίδευσης κατά 9%, συμβάλλει στην μείωση των ανισοτήτων μεταξύ ανδρών και γυναικών κατά +19%, συμβάλλει στην ενίσχυση της έρευνας και ανάπτυξης κατά +8,5% και στην βελτίωση της ευημερίας κατά +1,2%.
Η οικονομία της Ευρώπης εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα των αεροδρομίων της
Συνοπτικά α αεροδρόμια της Ευρώπης διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην οικονομία, πολύ πέρα από τις δικές τους αρμοδιότητες. Η σημασία τους δεν περιορίζεται στις λειτουργίες των αεροπλάνων που απογειώνονται και προσγειώνονται. Η σημασία τους εκτείνεται σε πολλαπλά επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας, επιδρώντας στην ευρύτερη οικονομία σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και ηπειρωτικό επίπεδο με ποικίλους τρόπους. Με άλλα λόγια τα πλεονεκτήματα των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων κρατούν υψηλά την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.
Εμμεσα οφέλη από τα αεροδρόμια
Τέλος, τα αεροδρόμια, επίσης εξαρτώνται από ένα τεράστιο δίκτυο προμηθευτών για τα πάντα, από καύσιμα και ανταλλακτικά αεροσκαφών έως έπιπλα, τρόφιμα, υλικά καθαρισμού και μηχανήματα ελέγχου ασφαλείας. Αυτοί οι προμηθευτές, με τη σειρά τους, επωφελούνται από τη ζήτηση που δημιουργείται στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την προσθήκη αξίας σε αυτούς τους υποστηρικτικούς κλάδους. Αυτό είναι γνωστό ως ο έμμεσος αντίκτυπος των αεροδρομίων στην οικονομία.
Αεροδρόμια και Τουρισμός
Η αεροπορική συνδεσιμότητα είναι απαραίτητη για την προσέλκυση επισκεπτών προς και εντός της Ευρώπης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσετε από το Α στο Β μέσω οποιουδήποτε άλλου τρόπου μεταφοράς –όταν είναι διαθέσιμο– απλώς θα απέκλειε τέτοια ταξίδια προτού καν ληφθούν υπόψη τα σχετικά οικονομικά έξοδα.
Οι επισκέπτες που ταξιδεύουν για αναψυχή ξοδεύουν χρήματα σε ξενοδοχεία και άλλες μορφές διαμονής, εστιατόρια, καταστήματα, μουσεία και μια τεράστια γκάμα αξιοθέατων – υποστηρίζοντας τις τοπικές οικονομίες. Αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν σε εργαζόμενους με ποικίλο φάσμα εμπειριών και προσόντων.
Ελλάδα: 286,800 θέσεις εργασίας
Ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος των αεροδρομίων και της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Ευρώπης, εκφρασμένος ως ο αριθμός των θέσεων εργασίας που συνδέονται με τον κλάδο για παράδειγμα σε μία μικρή χώρα όπως η Ολλανδία είναι 418,700, στην Γερμανία 1,563,000, στην Ελβετία 356,900, στο Μονακό 2,100, στην Ελλάδα 286,800, στην Τουρκία 497,600, στην Μολδαβία 8,500, στην Βουλγαρία 69,700, στην Ρουμανία 79,500, στην Σλοβενία 30,500