Το 81% των οδηγών κάνουν χρήση κινητού ενώ κινούνται, Το 91% των πεζών φοβάται ότι οι οδηγοί δεν σταματούν στις διαβάσεις.
Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ο δείκτης ζημιών των ασφαλιστικών στο αυτοκίνητο στο 81%. Οι αποζημιώσεις που έδωσαν οι ασφαλιστικές στα 763.585.647 εκ. ευρώ. Οι Ελληνες είναι ανεπίδεκτοι στην οδήγηση
Κορώνα γράμματα παίζουν την ζωή τους οι Ελληνες οδηγοί ενώ μόνιμα απειλούν τους πεζούς. Κόβουν την ανάσα τα αποτελέσματα της ΕΑΕΕ από την Επετηρίδα Αυτοκινήτου 2023 και της VINCI Autoroutes. Για πρώτη φορά στα χρονικά ο δείκτης ζημιών στο κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτουσυμπεριλαμβανομένων των αποθεματικών έφτασε στο 81%. Το ποσοστό αυτό από μόνο του μαρτυρά ότι οι Ελληνες είναι ανεπίδεκτοι στην οδήγηση και πολύ επικίνδυνοι. Αν εξετάσουμε περαιτέρω το σύνολο των δηλωθεισών ζημιών το 2023 αυτό έφτασε στις 603.476 από 552.647 το 2022 σε σύνολο 6.299.757 οχημάτων και 5.548.159 αντίστοιχα για το 2023 και 2022. Τα ποσά των ζημιών στα 763.585.647 ευρώ για το 2023 από 668.547.438 ευρώ το 2022. Τα περισσότερα από αυτά πενιχρά αυτά αποτελέσματα προέρχονται από την έκνομη κατά την οδήγηση συμπεριφορά των Ελλήνων την οποία επιβεβαιώνει με μελέτη της σήμερα η VINCI Autoroutes
VINCI Autoroutes: Στην Ελλάδα οι πεζοί ανησυχούν για την ασφάλειά τους
Η οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα προκαλεί έντονη ανησυχία, με υψηλά ποσοστά φόβου και ανασφάλειας μεταξύ όλων των χρηστών του δρόμου. Το 92% των πολιτών ανησυχούν για την επικίνδυνη οδήγηση των άλλων, με το ποσοστό να φτάνει στο 97% για τους οδηγούς μηχανοκίνητων δικύκλων και στο 93% για τους ποδηλάτες. Οι πεζοί, επίσης, αισθάνονται ανασφαλείς, καθώς το 91% φοβάται ότι οι οδηγοί δεν θα σταματήσουν στις διαβάσεις και το 88% έχει βιώσει ενοχλητικές ή επικίνδυνες συμπεριφορές από ποδηλάτες ή χρήστες πατινιών
Η επιθετική οδήγηση είναι άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων. Οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι εκτεταμένες, με το 67% των οδηγών αυτοκινήτων να δηλώνει ότι περνάει με κόκκινο φανάρι, και υψηλά ποσοστά οδηγών μηχανοκίνητων δικύκλων και ποδηλατών να κινούνται ή να παρκάρουν σε πεζοδρόμια, περιορίζοντας τον χώρο των πεζών. Επιπλέον, το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος (49%), της κατάληψης λεωφορειολωρίδων (35%) και των θέσεων για άτομα με αναπηρία (11%) αυξάνει τους κινδύνους. Το 70% των Ελλήνων περπατά τακτικά, ενώ μόνο το 10% χρησιμοποιεί ποδήλατο.
Σε επικίνδυνα επίπεδα ο δείκτης ζημιών αυτοκινήτου
Και ενώ τα ποσοστά αυτά καλούν για άμεση δράση, το φόβο σπέρνουν για τις συνθήκες ανεξέλεγκτης οδήγησης που επικρατούν στην Ελλάδα τα ποσοστά του δείκτη ζημιών αυτοκινήτου της ΕΑΕΕ. Στο 80,36% έφτασε ο δείκτης ζημιών των ασφαλιστικών αυτοκινήτου το 2023 από 78,6% το 2022, συμπεριλαμβανομένων των αποθεμάτων που υπολογίζουν τις μελλοντικές ζημιές. Μεμονωμένα για το οικονομικό έτος 2023 ο δείκτης διαμορφώθηκε στο 61,27% από το 54,56% το 2022, 45,64% το 2021, 42,14% το 2020 και 50,56% το 2019 για τις 29 ασφαλιστικές που εξέτασε η ΕΑΕΕ.
Στο κόκκινο σχεδόν είναι όλη η Ελλάδα, ωστόσο το 2023 τα ατυχήματα αυξήθηκαν σε 4 ήδη πολύ επιβαρυμένους νομούς: στους Νομούς Αττικής, Αχαϊας, Ηρακλείου και Θεσσαλονίκης . Το μέσο κόστος ζημιών αυξήθηκε σε όλους τους νομούς εξαιρουμένων της Ηλείας, Αργολίδας, Εβρου, Ημαθίας, Αρτας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Χανίων , Μεσσηνίας και των Νήσων: Λήμνου, Σάμου, Σαμοθράκης, Κυθήρων, Κεφαλονιάς και Κέρκυρας.
Με αυτά τα δεδομένα οδήγησης , το πλήθος και το ύψος των αποζημιώσεων οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα είναι προ των πυλών.