Στην 19η θέση μεταξύ 139 χωρών στον κόσμο βρίσκονται τα ελληνικά Logistics με τις πρώτες χώρες στην σειρά του δείκτη LPI την Σιγκαπούρη, την Φινλανδία, την Δανία, την Γερμανία και την Ολλανδία και τελευταία την Λιβύη, σύμφωνα με την 6η Πανελλήνια έρευνα για τον κλάδο των logistics που παρουσιάστηκε στο 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Ελληνική Εταιρεία Logistics, EEL.
Τα χρόνια προβλήματα στον κλάδο και με το σιδηροδρομικό δίκτυο να βρίσκεται στο περιθώριο των μεταφορών παραμένουν και υποβαθμίζουν την θέση της χώρας.
Με 23,5 δισεκατομμύρια ευρώ (11,4%) στο ελληνικό ΑΕΠ και 12,4 δισεκατομμύρια στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία συνεισφέρει ο κλάδος των logistics στην οικονομία με τις οδικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές να είναι το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων στην χώρα. Τα χρόνια προβλήματα της χώρας παραμένουν, καθώς η ο σιδηρόδρομος παραμένει μακράν πίσω των Ευρωπαϊκών προτύπων και ο στόλος των φορτηγών παραμένει γερασμένος. Στα δύο αυτά βασικά προβλήματα μπαίνουν σφήνα οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην ακτοπλοϊά με τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με την EEL, η οδική μεταφορά αποτελεί το κυρίαρχο μέσο (67% μερίδιο) παρόλα αυτά ο στόλος είναι γηρασμένος και περιορισμένης χωρητικότητας με τις συνέργειες να που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών με χρήση σιδηροδρομικής μεταφοράς να είναι ανεπαρκείς και να απαιτούνται περισσότερες.
Τα 3PL στην Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστικά
Περαιτέρω, οι αποθηκευτικοί χώροι των 3PL αυξάνονται σημαντικά παρόλα αυτά η ανάθεση σε τρίτους παρουσιάζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Οι εταιρίες 3PL θα πρέπει να επενδύσουν σε αυτοματισμούς και σε εκπαίδευση των εργαζομένων ώστε να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές μειώνοντας το λειτουργικό τους κόστος και αυξάνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.
Εμπόδιο στην ανάπτυξη του κλάδου παραμένει η δύσκαμπτη και αναχρονιστική νομοθεσία αναφορικά με την την αδειοδότηση των ΚΑΔ, τη δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων και η κατ’ εξακολούθηση περιθωριοποίηση του σιδηρόδρομου. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας και ανάπτυξη τμημάτων Logistics από τα αρμόδια υπουργεία και την κυβέρνηση σύμφωνα με την EEL.