Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα για την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Temu, εξετάζοντας κατά πόσον η εταιρεία κάνει αρκετά για να καταπολεμήσει τις πωλήσεις παράνομων προϊόντων στον ιστότοπό της.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι υποψιάζεται ότι η εταιρεία παραβιάζει το νέο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, έναν νόμο που αποσκοπεί στην πάταξη του παράνομου περιεχομένου και της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνοντας προηγούμενο δημοσίευμα του Bloomberg. Εάν διαπιστωθεί παράβαση, η Temu μπορεί να επιβαρυνθεί με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 6% των ετήσιων εσόδων της.
Η Κομισιόν δήλωσε επίσης ότι θα αξιολογήσει επίσης τις πρακτικές διαφάνειας και πρόσβασης στα δεδομένα της Temu, καθώς και την υποτιθέμενη ανάπτυξη εθιστικών χαρακτηριστικών για να κρατήσει τους χρήστες απασχολημένους. Η ΕΕ, όπως σημειώνει το Bloomberg, δήλωσε ότι ανησυχεί ότι παράνομα και δυνητικά επικίνδυνα προϊόντα μπορεί να πωλούνται στην πλατφόρμα και ότι η εταιρεία δεν κάνει αρκετά για να ελέγξει τους αθέμιτους εμπόρους.
Εκπρόσωπος της Temu δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεργαστεί πλήρως με τις ρυθμιστικές αρχές και «λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις υποχρεώσεις της βάσει της DSA, επενδύοντας συνεχώς για την ενίσχυση του συστήματος συμμόρφωσής μας και τη διασφάλιση των συμφερόντων των καταναλωτών στην πλατφόρμα μας». Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για να συμμετάσχει σε μια εθελοντική συμφωνία που διευκολύνεται από την Επιτροπή για την καταπολέμηση της πώλησης παραποιημένων προϊόντων στο διαδίκτυο.
Η Temu είναι η τελευταία από μια σειρά μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας που η ΕΕ έχει στοχοποιήσει στο πλαίσιο της DSA, καθώς το μπλοκ αναλαμβάνει το ρόλο του παγκόσμιου ρυθμιστή της τεχνολογίας. Άλλες εταιρείες που βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες με διαδικασίες DSA είναι οι εξής: η AliExpress της Alibaba Group Holding Ltd., η TikTok της Bytedance Ltd. και η X Corp. του Elon Musk.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνας η εταιρεία, μονάδα της κινεζικών συμφερόντων PDD Holdings Inc., θα είναι σε θέση να αναλάβει δεσμεύσεις που θα αντιμετωπίζουν τις ανησυχίες της επιτροπής, αποφεύγοντας ενδεχομένως τις κυρώσεις.
Η έρευνα ακολουθεί το αίτημα της ΕΕ της 11ης Οκτωβρίου να μοιραστεί η Temu στοιχεία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα πλαστά ή μη ασφαλή προϊόντα στην αγορά της. Τότε, η Επιτροπή δήλωσε ότι είχε ζητήσει «λεπτομερείς πληροφορίες και εσωτερικά έγγραφα σχετικά με τα μέτρα μετριασμού που λαμβάνονται κατά της παρουσίας και επανεμφάνισης εμπόρων που πωλούν παράνομα προϊόντα» στην Temu.
Η Temu έχει σημειώσει εκρηκτική ανάπτυξη από τότε που η PDD εισήγαγε την υπηρεσία για να επεκταθεί στις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης μιας διαφήμισης «Shop Like a Billionaire» Super Bowl το 2023 που το έκανε γρήγορα μια από τις εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις flash, τα χαρακτηριστικά που μοιάζουν με παιχνίδι και οι χαμηλές τιμές του προσέλκυσαν καταναλωτές σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο.