Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να στείλει αξιωματούχους στο Πεκίνο για περισσότερες συνομιλίες με στόχο την εξεύρεση μιας εναλλακτικής λύσης για τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η αποδοχή της πρόσκλησης της Κίνας να ταξιδέψουν στο Πεκίνο υποδηλώνει ότι υπάρχει κάποια δυναμική στις διαπραγματεύσεις, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Προειδοποίησαν, ωστόσο, ότι μια συμφωνία για την αντικατάσταση των εισφορών, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ την Τετάρτη, παραμένει περίπλοκη. Τα σχέδια εξακολουθούν να οριστικοποιούνται και πρέπει να συντονιστούν με το Πεκίνο, είπαν οι άνθρωποι.
Οι δύο πλευρές διερευνούν κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για τις λεγόμενες δεσμεύσεις τιμών – έναν πολύπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και των όγκων των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών. Τόσο οι Βρυξέλλες όσο και το Πεκίνο έχουν επισημάνει ότι οι διαφορές παραμένουν σημαντικές.
Οκτώ γύροι συνομιλιών δεν έχουν αποφέρει μέχρι στιγμής μια σημαντική ανακάλυψη και οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί δεν έχουν ακόμη ανταποκριθεί στις αυστηρές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ευθυγράμμισης με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και της αντιστοίχισης του αποτελέσματος των δασμών. Το μπλοκ των 27 χωρών θέλει επίσης να διασφαλίσει ότι η ΕΕ μπορεί να παρακολουθεί τις ρυθμίσεις για τη συμμόρφωση και την εφαρμογή τους.
Παρόλα αυτά, οι συνομιλίες έχουν σημειώσει κάποια πρόοδο τις τελευταίες ημέρες και οι διαπραγματευτές διερευνούν κατά πόσον οι όροι των δεσμεύσεων μπορούν να απλοποιηθούν, δήλωσαν ορισμένοι από τους ανθρώπους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέα μοντέλα που δεν εξάγονται ακόμη, καθώς και για την αποφυγή του κινδύνου της λεγόμενης διασταυρούμενης αντιστάθμισης, σύμφωνα με την οποία τυχόν ελάχιστες τιμές εισαγωγής για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντισταθμίζονται από τις πωλήσεις άλλων αγαθών, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα, πρόσθεσαν οι άνθρωποι.
Ξεχωριστές συμφωνίες;
Ένα άλλο εμπόδιο είναι ότι η Κίνα προειδοποίησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μην επιδιώκουν μεμονωμένες συμφωνίες με την ΕΕ.
Το Πεκίνο επιθυμεί όλοι να βρίσκονται κάτω από μια συμφωνία-ομπρέλα, στο πλαίσιο των συνομιλιών που διεξάγονται υπό την ηγεσία ενός κινεζικού εμπορικού οργανισμού. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ, ο εν λόγω εμπορικός όμιλος υπέβαλε πρόταση τιμολόγησης εκ μέρους 12 εξαγωγέων, συμπεριλαμβανομένων των SAIC Motor Corp., BMW Brilliance Automotive Ltd. και Zhejiang Geely Automobile Co.
Η ΕΕ δήλωσε ότι οι ατομικές συμφωνίες είναι δυνατές βάσει των κανόνων του ΠΟΕ.
Το μπλοκ επιδιώκει ατομικές συμφωνίες τιμολόγησης με ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων δύο από τον όμιλο Geely. Με τέτοιες συμφωνίες θα μπορούσαν να αρθούν οι δασμοί στα μοντέλα που καλύπτονται από τις εναλλακτικές συμφωνίες.
Οι συζητήσεις διεξάγονται καθώς η ΕΕ υιοθέτησε δασμούς ύψους 35,3% αυτή την εβδομάδα, επιπλέον του υφιστάμενου συντελεστή 10%. Μια συμφωνία μπορεί ακόμη να επιτευχθεί ακόμη και τώρα που οι εισφορές είναι σε ισχύ. Ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα πάρει κάποιο χρόνο, καθώς υπήρξε αύξηση των εισαγωγών τις τελευταίες εβδομάδες εν αναμονή της κίνησης, δήλωσαν ορισμένοι από τους ανθρώπους.
Οι σχεδιαζόμενοι δασμοί στα κινεζικά EVs είναι επιπλέον του συντελεστή 10%
Πηγή: Bloomberg News
Η Κίνα απείλησε να παγώσει τις επενδύσεις σε κράτη μέλη που υποστήριξαν τους δασμούς και να ανταποδώσει με δικές της κυρώσεις σε ευρωπαϊκά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των γαλακτοκομικών προϊόντων, του χοιρινού κρέατος και του κονιάκ, καθώς και των αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες.
Και οι δύο πλευρές δήλωσαν ότι θα υπερασπιστούν τα συμφέροντά τους στον ΠΟΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.