Οι τιμές του μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο στην Ασία εκτοξεύονται σε σχέση με το αργό καθώς τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνουν τη ζήτηση.
Μια από τις πιο βρόμικες κατηγορίες της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου πραγματοποιεί ένα θεαματικό ράλι, το οποίο ενισχύεται από την αυξανόμενη ζήτηση από πλοία που πραγματοποιούν μεγαλύτερα ταξίδια για να αποφύγουν τις ταραχές στη Μέση Ανατολή.
Η σχετική τιμή του ναυτιλιακού καυσίμου με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο, ενός ανεπιθύμητου και ρυπογόνου ρύπου, ενισχύθηκε απότομα τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Σε έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων παγκοσμίως, στη Σιγκαπούρη, οι τιμές του λεγόμενου μαζούτ με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο αυξήθηκαν περισσότερο από μια ευρέως αναφερόμενη τιμή αναφοράς αργού στην περιοχή, σηματοδοτώντας ανοδική τάση.
Το HSFO είχε έκπτωση περίπου 1 δολάριο το βαρέλι σε σχέση με τις τιμές του αργού του Ντουμπάι το απόγευμα της Τετάρτης στη Σιγκαπούρη, όπως έδειξαν τα στοιχεία εύλογης αξίας του Bloomberg, σε σύγκριση με έκπτωση 11 δολαρίων στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Από την εφαρμογή του βιομηχανικού προτύπου ΙΜΟ 2020 στις αρχές της δεκαετίας, όλο και περισσότερα πλοία έχουν εγκαταστήσει εξοπλισμό μείωσης της ρύπανσης, ή scrubbers, που τους επιτρέπει να συνεχίσουν να καίνε HSFO αντί να στραφούν σε ποικιλίες χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Επιπλέον, η ζήτηση ανεφοδιασμού σε κόμβους όπως η Σιγκαπούρη έχει λάβει μια ώθηση από την εκτεταμένη αναδρομολόγηση πλοίων μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα από τα τέλη του 2023, με αποτέλεσμα τα πλοία να πραγματοποιούν μεγαλύτερα ταξίδια και να ανεφοδιάζονται περισσότερο στην πόλη-κράτος.
Από την πλευρά της προσφοράς, η διαθεσιμότητα του HSFO έχει επίσης μειωθεί καθώς τα νεότερα διυλιστήρια στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή αναβαθμίζουν τα πιο λασπώδη και βαρύτερα πετρέλαια σε καθαρότερα καύσιμα όπως η βενζίνη και το ντίζελ. Κάποια στενότητα στην προσφορά μπορεί επίσης να αποδοθεί στις χαμηλότερες ροές από τα διυλιστήρια, δήλωσε ο Arne Lohmann Rasmussen, επικεφαλής έρευνας της A/S Global Risk Management.
Το λεγόμενο backwardation για το HSFO εκτινάχθηκε επίσης σε περίπου 20 δολάρια ανά τόνο, όπως έδειξαν τα στοιχεία, από περίπου 2 δολάρια στις αρχές Οκτωβρίου. Όταν οι αγορές μπαίνουν βαθύτερα σε backwardation, τα άμεσα συμβόλαια ενός περιουσιακού στοιχείου – το HSFO σε αυτή την περίπτωση – αυξάνονται σε σύγκριση με τα φορτία μεταγενέστερης φόρτωσης, υποδεικνύοντας ισχυρή ζήτηση για βραχυπρόθεσμες προμήθειες και στενότητα της αγοράς.
Παρόμοια είναι η ιστορία και στη βορειοδυτική Ευρώπη, όπου το backwardation του HSFO για τους μήνες ένα και δύο είναι σήμερα πάνω από 20 δολάρια τον τόνο, έχοντας ενισχυθεί σημαντικά από τις αρχές περίπου του μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εύλογης αξίας που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Στη Σιγκαπούρη, οι πωλήσεις για το ναυτιλιακό μαζούτ υψηλού θείου για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024 είναι περίπου 25% υψηλότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Το έθνος είναι ένας από τους μεγαλύτερους ωφελημένους από τα πλοία που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και παίρνουν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από τη Νότια Αφρική, μια κίνηση που έχει προκαλέσει περισσότερα πλοία να διασχίζουν τον Ινδικό Ωκεανό και να παρακάμπτουν τα παραδοσιακά σημεία ανεφοδιασμού στη Μέση Ανατολή.