Αν και ο Μασκ εξαγόρασε το Twitter -και το μετονόμασε σε X- σε μια προσπάθεια να αποκτήσει πρόσβαση και καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, τα στατιστικά δείχνουν ότι αντ αυτού μάλλον έχει καταφέρει να χάσει πολλά δισεκατομμύρια και μαζί και.. επιρροή.
Όταν ο Έλον Μασκ συμφώνησε αρχικά να αποκτήσει το Twitter τον Απρίλιο του 2022, το αποκάλεσε «την ψηφιακή πλατεία της πόλης όπου συζητούνται θέματα ζωτικής σημασίας για το μέλλον της ανθρωπότητας». Αφού όμως σχημάτισε την εντύπωση ότι πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτή την πλατεία είναι στην πραγματικότητα ρομπότ που δεν έχουν καμία επίδραση στο μέλλον της ανθρωπότητας, προσπάθησε να αποσυρθεί από τη συμφωνία, μόνο για να αλλάξει γνώμη τον Οκτώβριο και να την προχωρήσει.
Αλλά ακόμη και χωρίς τα bots, το Twitter, ή το X όπως είναι τώρα γνωστό, ίσως να μην είναι η ψηφιακή πλατεία που ο ιδιοκτήτης του βλέπει ή κάποτε έβλεπε σε αυτό. Οι περισσότεροι από 200 εκατομμύρια ημερήσιοι ενεργοί χρήστες της πλατφόρμας απέχουν αρκετά από το πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους που χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram καθημερινά, και η εμβέλειά του σε αρκετές χώρες δείχνει ότι το X δεν πρέπει να συγχέεται με τον πραγματικό κόσμο. Και πάλι, δεδομένων των ελάχιστων προσπαθειών της πλατφόρμας για διαχείριση περιεχομένου, η εικόνα της πλατείας της πόλης είναι αρκετά ακριβής. Εξάλλου, κάθε πλατεία έχει τουλάχιστον ένα άτομο που φωνάζει προσβολές ή διαδίδει τρελές θεωρίες συνωμοσίας στους περαστικούς.
Σύμφωνα με τα Statista Consumer Insights, μόλις το 24% των ενηλίκων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν τακτικά το X, με την εμβέλειά του να είναι ακόμα μικρότερη σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Για σύγκριση, η ίδια έρευνα βρήκε ότι το 70 τοις εκατό των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το Facebook, το 50% χρησιμοποιούν το Instagram και το 40% χρησιμοποιούν το TikTok τακτικά.
You will find more infographics at Statista