Σε τροχιά κινδύνου μπαίνουν τα γερμανικά αεροδρόμια, συνάμα και ο ελληνικός τουρισμός που στο μεγαλύτερο του ποσοστό είναι εξαρτώμενος από τους Γερμανούς τουριστικούς πράκτορες και τους αερομεταφορείς, οι οποίοι κόβουν πτήσεις προς την Ελλάδα.
Οι υπέμετρες φοροπαρεμβάσεις με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις από το 2020 μέχρι σήμερα εκτοξεύουν τους αεροπορικούς ναύλους, κάνοντας το ταξίδι με αεροπλάνο σε πολλούς δύσκολο έως και απαγορευτικό.
Επίσης, ο ελληνικός τουρισμός δεν εξαρτάται μόνο από τα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια, αλλά και από τις νέες πτήσεις που βάζουν οι αερομεταφορείς προς άλλες πόλεις με χαμηλότερους εγχώριους φόρους και από νέες πόλεις που στο σύνολο τους και σε ό,τι αφορά το θόρυβο, την καθαριότητα, την μετακίνηση, τις επιλογές συνδυαστικά με την ποιότητα και το κόστος είναι πολύ καλύτερα για παράδειγμα της Αθήνας.
Ηδη, ένας από τους Γερμανούς αερομεταφορείς ανακοίνωσε το ψαλίδισμα των πτήσεων προς Ελλάδα από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Αμβούργου. Πρόσφατα δε, η Ομοσπονδία Γερμανών Αερομεταφορέων –Bundesverband der Deutschen Luftverkerkehrwirtschaft BDL- και η Γερμανική Ενωση Αερομοεταφορέων – Flughafenverband ADV- σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει το Crisismonitor.gr από το «The Aviation Event» και το «Voyages d’ Affaires» κατήγγειλαν τις αυξήσεις φόρων που αφορούν στην Ασφάλεια, και άλλων διαφόρων τελών που έχουν από τις αρχές του 2020 διπλασιαστεί.
Μαζί με την τελευταία επιβολή αύξησης φόρου αερομεταφορών στα γερμανικά αεροδρόμια περίπου 25% τον Μάιο του 2024, εκ του συνολικού κόστους του αεροπορικού ναύλου ανά επιβάτη τα 30 ευρώ προέρχονται από τις αυξήσεις φόρων, τελών και αμοιβών. Οι μεσαίες αποστάσεις για τις επιβατικές αερομεταφορές ορίζονται μεταξύ 3-6 ωρών, οι μεγάλες μεταξύ 6-12 ωρών και οι μικρές αποστάσεις μέχρι 3 ώρες, σύμφωνα με επικοινωνία που είχε το crisismonitor.gr με το γραφείο Τύπου του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (ΔΑΑ).
Τέλη αεροδρομίων και νέοι προορισμοί και διαφοροποιημένο μάρκετινγκ
Τα υψηλά τέλη αεροδρομίων και των Γερμανικών αεροδρομίων δεν είναι μόνο αυτά που επηρεάζουν τον ελληνικό τουρισμό. Οι νέες πτήσεις προς Ευρωπαϊκές πόλεις αλλά και Ασιατικές με χαμηλότερο κόστος ζωής, διαμονής και πολύ καλύτερες υποδομές σε ό,τι αφορά την συνολική εικόνα των πόλεων ανταγωνίζονται στις ελληνικές πόλεις.
Ακόμα ένας αρνητικός παράγοντας είναι η έλλειψη σωστής και ισορροπημένης προβολής των ελληνικών πόλεων και περιφερειών.