Τα πρώτα βήματα στη νέα κατεύθυνση αντικατοπτρίζουν τα αποτελέσματα τα ΕΛΤΑ για το 2023, καθώς η εταιρία ανακοίνωσε συρρίκνωση ζημιών και πτώση τζίρου, με τη διοίκηση να αισιοδοξεί για το 2024…
Αν και τα ΕΛΤΑ παρέμειναν ζημιογόνα και το 2023, οι προσδοκίες για το 2024 είναι σαφώς αναβαθμισμένες, καθώς η διοίκηση έχει ξεκινήσει με ταχείς ρυθμούς την υλοποίηση του νέου business plan.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 243,285 εκατ. ευρω έναντι 249,765 εκατ. ευρω το 2022, εμφανίζοντας μείωση 3%.
Το μικτό αποτέλεσμα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες των Ομίλου ανήλθε σε κέρδη 30,2 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 33 εκατ. ευρώ το 2022.
Το μικτό αποτέλεσμα της μητρικής από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε 17,39 εκα. ευρώ έναντι 25,12 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αντικατοπτρίζοντας την επίπτωση της αντίστοιχης μείωσης κύκλου εργασιών.
Τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 6,9 εκατ. του 2023 έναντι ζημιών 17,86 εκατ. το 2022.
Τα αποτελέσματα μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημιές 10,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 26,79 εκατ. το 2022.
Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του ομίλου ήταν αρνητικό στα 132 εκατ. ευρώ και οφείλεται κατά κύριο λόγο στο υψηλό εφάπαξ κόστος υλοποίησης του προγράμματος της εθελουσίας εξόδου του προσωπικού το 2021 ύψους 112,2 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επόμενη μέρα
Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται ήδη σε διαδικασία αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού, με στόχο τον περιορισμό του κόστους, την καλύτερη καθετοποίηση και την εκμετάλλευσης της πλεονάζουσας δομικής παραγωγικότητας.
Στο πλαίσιο υλοποίησης του νέου business plan, προβλέπεται η ενοποίηση ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier, η εφαρμογή ενιαίου πληροφοριακού συστήματος και η συγκέντρωση των κεντρικών υπηρεσιών σε ένα μόνο κτίριο. Παράλληλα, για την αύξηση των εσόδων προβλέπεται η διάνοιξη του δικτύου των ΕΛΤΑ σε τρίτους, με την εταιρία να προσφέρει 3rd party logistics και logistical support, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τη χρήση των υποδομών που διαθέτει και θα αποκτήσει.
Περαιτέρω, η διοίκηση κινείται για την προώθηση νέου μοντέλου ανάπτυξης δικτύου, ενισχύοντας εξωτερικές συνεργασίες και περιορίζοντας τα ιδιόκτητα και ιδιολειτουργούμενα σημεία από 1050 σε 100. Το προσωπικό της εταιρία θα μετατεθεί στις νέες δραστηριότητες που αφορούν τη διαχείριση των υποδομών logistics.