Υπερψηφίστηκε από τη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ, που σηματοδοτεί την παράταση των περιθωρίων για την επίτευξη στόχων του επενδυτικού σχεδίου, κίνησης φορτίων.
Παραπάνω χρόνο στον Ιβάν Σαββίδη προκειμένου να υλοποιήσει το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΘ και να πιάσει τους στόχους για την εμπορευματική κίνηση δίνει η κυβέρνηση με την τροποποίηση της σύμβασης που ψήφισε η Βουλή.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από νέο κύκλο διοικητικών αλλαγών στον ΟΛΘ, με κεντρική τον διορισμό του Γιάννη Τσάρα στη θέση του CEO του οργανισμού.
Έτσι, η πρώτη επενδυτική περίοδος παρατείνεται έως το 2030 και κατά πέντε χρόνια η περίοδος για την επίτευξη των στόχων για τη διακίνηση φορτίων.
Με την έγκριση των παρατάσεων, η σύμβαση του ΟΛΘ καθίσταται βιώσιμη και η προσέλκυση επενδυτών ρεαλιστική, καθώς καθαρίζει ο ορίζοντας. Κεντρικό ρόλο σε όλα αυτά έπαιξε ο Γιάννης Τσάρας, ο οποίος αποτέλεσε κεντρικό παράγοντα για την επιτυχή ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων και λίγο πριν την ψήφιση αναβαθμίστηκε σε CEO του ΟΛΘ, ενώ ο ίδιος “έτρεχε” την εταιρία ήδη από τα παρασκήνια…
Η μετοχική σύνθεση του ΟΛΘ
Η ανακοίνωση της εταιρίας
Η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» («ΟΛΘ Α.Ε.») ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας της Βουλής της 19.09.2024, έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 “Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης”», μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε.
Με την από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνία Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 “Σύμβασης Παραχώρησης”, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε:
α) παρατείνεται έως την 22.03.2030, η πρώτη επενδυτική περίοδος εντός της οποίας θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις,
(β) μετατίθεται κατά πέντε έτη η ημερομηνία, μετά την οποία θα υποχρεούται η ΟΛΘ στην επίτευξη ετήσιου στόχου διακίνησης συμβατικού φορτίου, και,
(γ) μετατίθενται κατά πέντε έτη οι επιμέρους περίοδοι κατά τις οποίες θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι διάφοροι στόχοι διακίνησης συμβατικού φορτίου.