Στο παραπέντε αποφεύχθηκε σύγκρουση δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών λίγο έξω από την Αθήνα, όταν αυτές βρέθηκαν να κινούνται ταυτόχρονα σε μονή γραμμή σε σημείο χωρίς διαφυγή, εξαιτίας λάθους του ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train στις 09.13 το πρωί της Παρασκευής ο ρυθμιστής κυκλοφορίας του ΟΣΕ έδωσε λάθος εντολή εισάγοντας σε μονή γραμμή δεύτερη αμαξοστοιχία όταν σε αυτή κινούνται ήδη άλλη με αντίθετη κατεύθυνση.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train αναδεικνύει ένα ακόμη γεγονός έλλειψης επαρκών δικλείδων ασφαλείας και προβλημάτων στο σκέλος διαχείρισης των γραμμών από τον ΟΣΕ.
Auditor’s note: Η Ελλάδα θα μείνει χωρίς τρένο (πάλι)
Πρέπει να σημειωθεί ότι Hellenic Train και ΟΣΕ βρίσκονται σε διαρκή αντιπαράθεση σε μια σειρά από μέτωπα. Οι δυσλειτουργικές σχέσεις ΟΣΕ – Hellenic Train είναι γνωστές πριν τα Τέμπη, μετά το δυστύχημα και εν μέσω σύνθετου γεωπολιτικού τοπίο επιδεινώθηκαν και οι σχέσεις της ελληνικής με την ιταλική κυβέρνηση.Έτσι, καθώς τόσο το εμπορευματικό όσο και επιβατικό σκέλος της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης υπολειτουργούν και σε επίπεδα κατώτερα του αποδεκτού επιπέδου ασφαλείας, η Hellenic Train πλέον αναδεικνύει κάθε συμβάν, ενώ ο ΟΣΕ με μικροπολιτική λογική επιχειρεί να αντιμεταθέσει τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς και προσωπικό της ιταλικής εταιρίας στην Ελλάδα.
Η στρατηγική των δύο πλευρών οδηγεί σε αναπόδραστη σύγκρουση, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει την έξοδο της Hellenic Train, εξέλιξη που θα είχε πολλαπλές επιπτώσεις, καθώς είναι πιθανό να διακοπεί η σιδηροδρομική διασύνδεση της Ελλάδας. Κάτι τέτοιο θα είχε αντίκτυπο τόσο στις επιβατικές συγκοινωνίες όσο και στο εμπόριο, μπλοκάροντας την εξυπηρέτηση του λιμανιού του Πειραιά. Κατ επέκταση θα συρρικνωθεί έτι περαιτέρω το ήδη αχνό γεωοικονομικό αποτύπωμα της Ελλάδας στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή.
Τα γεγονότα
Δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια
Παραλίγο νέα Τέμπη, αυτή τη φορά στην Αθήνα, καθώς τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου, έξω από την Αθήνα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που επικαλείται η «Εφημερίδα των Συντακτών», δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια, στην πλευρά του σταθμού των Αγίων Αναργύρων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η παραλίγο νέα τραγωδία που πήγε να σημειωθεί στις 09:13, αποδίδεται σε λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».
Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Η σύγκρουση αποφεύχθηκε από τύχη και χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού της 1210 που έτυχε να ακούσει από τον ασύρματο VHF την συνομιλία του σταθμάρχη στο ΣΚΑ και την εντολή προς τον μηχανοδηγό της 1307.