Η Telsa παραμένει ο leader στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, δεν είναι όμως πλέον αδιαμφισβήτητη, καθώς η κινεζική BYD πλησιάζει πολύ και ο ρυθμός διεύρυνσης της αγοράς έχει υποχωρήσει, ο Μασκ έχει αναγκαστεί να μπει σε ανταγωνισμό τιμών, περιορίζοντας σταθερά για δύο χρόνια ήδη το περιθώριο κέρδους της εταιρίας του.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το μικτό περιθώριο κέρδους της Tesla έπεσε σε νέο χαμηλό, μετά από συνεχή πτώση κάθε τρίμηνο από το πρώτο τρίμηνο του 2022. Μέχρι τον Μάιο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και πρωτοπόρος στην προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην ευρεία αγορά διατηρούσε ακόμη το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μεταξύ όλων των BEV που πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2024, αλλά με μικρή διαφορά.
Τον προηγούμενο χρόνο, το μερίδιο της Tesla ήταν στο 19%, πριν πέσει στο 17% τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, σύμφωνα με αναλύσεις της EV Volumes.
Ο ανταγωνισμός πλέον ακολουθεί στενά την Tesla. Όπως δείχνει το διάγραμμά μας, ο κινεζικός όμιλος BYD, ο οποίος παράγει αυτόνομες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και σχετική ηλεκτρονική τεχνολογία, εκτός από υβριδικά plug-in και πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2021 και 2024. Το χαρτοφυλάκιο BEV των παραδοσιακών κατασκευαστών όπως η Volkswagen και η Geely-Volvo έφτασε στο 7% και 8% αντίστοιχα, ενώ η SAIC, που περιλαμβάνει τη συνεργασία μεταξύ της κρατικής κινεζικής SAIC Motor και της Wuling, καθώς και της General Motors, είχε επίσης μερίδιο αγοράς 7%, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα.
Μεταξύ 2023 και του διαστήματος Ιανουαρίου-Μαΐου 2024, το μερίδιο της BYD μειώθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα, ενώ το μερίδιο της Tesla μειώθηκε κατά δύο. Οι παραδόσεις της BYD ήταν μόνο περίπου 45.000 αυτοκίνητα λιγότερες από της Tesla για αυτή την περίοδο (ή περίπου 9.000 ανά μήνα), δείχνοντας πόσο κοντά είναι η αναμέτρηση μεταξύ αυτών των δύο εταιρειών. Η BYD επικεντρώνεται στην παροχή BEV σε ένα πιο ευρύ καταναλωτικό κοινό, ενώ τα προϊόντα της Tesla έχουν υψηλότερη τιμή. Αυτή η διαφορά μπορεί να μετριαστεί ελαφρώς με την αύξηση των δασμών στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα από 25% σε 100%, η οποία ανακοινώθηκε τον Μάιο και θα τεθεί σε ισχύ στις αρχές Αυγούστου, μια κίνηση που ταυτόχρονα αποσκοπεί στην ενίσχυση των εγχώριων πωλήσεων και πιθανότατα θα αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ της Λαϊκής Δημοκρατίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σύμφωνα με την EV Volumes, 14 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2023, εκ των οποίων το 70% ήταν BEV. Ωστόσο, το 84% όλων των ελαφρών οχημάτων που πουλήθηκαν εξακολουθούσαν να χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης ή άλλες μη ηλεκτρικές πηγές καυσίμου. Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας και αγορά τόσο υβριδικών όσο και BEV ήταν η Κίνα με μερίδια 65% και 59%, αντίστοιχα
You will find more infographics at Statista