Τη σύμβαση για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού υπέγραψαν Ελληνικό Δημόσιο και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το αντίτιμο της οποίας είχε διαμορφωθεί στα 3,27 δισ. στον διαγωνισμό.
Υπεγράφη σήμερα, Πέμπτη, η νέα 25ετής σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από το Ελληνικό Δημόσιο.
Η νέα σύμβαση είναι ύψους 3,27 δισ. ευρώ ενώ ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει για 25 χρόνια την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.
Η διαδοχή υλοποιείται με διαδικασίες fast track, λιγότερο από ένα μήνα πριν τη λήξη της σύμβασης της προηγούμενης κοινοπραξίας της ‘Ακτωρ Παραχωρήσεις- Άβαξ.
Το επόμενο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ολοκληρωθούν επιμέρους νομικές εκκρεμότητες και προαπαιτούμενα.
Αναπόφευκτα, όμως δημιουργείται ένα κενό κάποιων μηνών στη διαχείριση, διάστημα για το οποίο την ευθύνη λειτουργίας της Αττικής Οδού θα αναλάβει το Δημόσιο, το οποίο θα εισπράττει και τα διόδια. Ο λειτουργός του έργου ωστόσο αναμένεται να οριστεί άμεσα.
Όμως, ανεξάρτητα με την πορεία και τη διάρκεια της μεταβίβασης από τις 6 Οκτωβρίου 2024, το κόμιστρο διέλευσης της Αττικής Οδού θα μειωθεί σε 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα και θα διατηρηθεί σ’ αυτό το επίπεδο για τα πρώτα χρόνια της παραχώρησης, όπως εξάλλου προβλέπεται και στη σχετική σύμβαση.