Φιέστα για την κυκλοφορία 30 λεωφορείων έστησε το Μέγαρο Μαξίμου, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να παραβρίσκεται σε επιθεώρηση για την κυκλοφορία 30 καινούργιων λεωφορείων, με κινητήρες ντίζελ, τα οποία προβάλλονται ως “αντιρρυπαντικής” τεχνολογίας, όταν στην πραγματικότητα είναι απλώς συμβατικά EURO6.
Στο Κορωπί βρέθηκε σήμερα το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όπου κάνει επιθεώρηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ξεκινούν σήμερα στην Ανατολική Αττική.
Η απόφαση του Μαξίμου να προβάλλει τον Κυριάκο Μητσοτάκη μέσα από μια τέτοια φιέστα για την παραλαβή και κυκλοφορία 30 λεωφορείων, αποτελεί ανησυχητική ένδειξη για το μέγεθος του πλήγματος που έχει υποστεί το προσωπικό πολιτικό κεφάλαιο του Έλληνα πρωθυπουργού και την ανάγκη για θετικά δημοσιεύματα τον Αύγουστο.
Μηνύματα και… κίνδυνοι
Η αποδοχή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην κοινωνία φαίνεται ότι έχει υποχωρήσει σημαντικά και παρά την απουσία ισχυρής αντιπολίτευσης, το Μαξίμου φαίνεται ότι δεν πιστεύει ότι έχει το απαιτούμενο “λίπος να κάψει” για την προώθηση των δορμολογημένων μεταρρυθμίσεων.
Ταυτόχρονα, οι επενδυτές και οι τεχνοκράτες διαβάζουν τέτοιες εκδηλώσεις ως πολιτική αδυναμία, απώλεια κοινωνικών ερεισμάτων, προοίμιο μεταρρυθμιστικής κόπωσης, πρίσμα που οδηγεί στην αύξηση των καθοδικών κινδύνων για την οικονομία.
Ο αντίκτυπος στην εγχώρια και διεθνή επιχειρηματική ελίτ έγκειται στην ανάγκη για διαφοροποίηση των πολιτικών ερεισμάτων, που οδηγεί σε ενίσχυση σχέσεων και επαφών με άλλους παράγοντες στο πολιτικό σκηνικό, είτε εσωκομματικά στη ΝΔ, είτε στο ευρύτερο σκηνικό, Έτσι, εμπεδώνεται η δυναμική πολιτικής διαδοχής του Κυριάκου Μητσοτάκη και ευδοκιμούν τα σενάρια διαδοχής και πρόωρων εκλογών. Συνδυαστικά, ενισχύεται η εσωστρέφεια και ενισχύεται η αντίληψη ενός πρωθυπουργού υπ ατμόν και κυβέρνησης υπό προθεσμία.
Η φιέστα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη στην επιθεώρηση των πρώτων 30 λεωφορείων που τέθηκαν σε κυκλοφορία σε περιαστικές γραμμές της Αττικής, από σύνολο 211 λεωφορείων που περιλαμβάνονται στη συγκεκριμένη προμήθεια.
Η έναρξη των δρομολογίων από το νέο αμαξοστάσιο της ανάδοχης κοινοπραξίας στο Κορωπί έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές Βασίλη Οικονόμου, της Γενικής Γραμματέως Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΑ Γιώργου Σπηλιόπουλου.
Ο πολύπαθος διαγωνισμός για 211 λεωφορεία, ακυρώθηκε τρεις φορές και και διήρκεσε τρία χρόνια, λόγω ενστάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν αφορά ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά τεχνολογίας ντίζελ, απλά σε πρότυπα EURO6, που σηματοδοτούν χαμηλή εκπομπή ρύπων. Η τεχνολογία αυτή απέχει πάντως από την ονομασία “αντιρρυπαντική”, καθώς τα λεωφορεία αυτά ρυπαίνουν, απλά λιγότερα από τα παλαιότερης τεχνολογίας.
Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης η κυκλοφορία οχημάτων εσωτερικής καύσης στις πόλεις θα απαγορευτεί κάποια στιγμή εντός της προσεχούς 10ετίας, όταν στην Ελλάδα ο μέσος κύκλος ζωής βαρίων οχημάτων είναι τουλάχιστον 20ετής.
Δηλώσεις Μητσοτάκη
Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια ανανέωσης αστικών και περιαστικών λεωφορείων στην Αττική.
Τόνισε ακόμα ότι «σήμερα βλέπετε τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία που ήδη έχουν βγει σε δρόμους της Αν. Αττικής. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα από μια μεγάλη προσπάθεια η οποία τελικά θα έχει ως αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2025 να έχουμε στην Αττική 950 νέα λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα σε ΑμεΑ, με κλιματισμό τα οποία αναβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Όπως είπε ο πρωθυπουργός πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες οι συμπολίτες μας στην Αττική θα αρχίσουν να βλέπουν μια αισθητή διαφορά στην ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών.
Δηλώσεις Σταϊκούρα
Σήμερα είναι μια καλή μέρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής. Κυκλοφόρησαν, ήδη, τα πρώτα 30 λεωφορεία στην Ανατολική Αττική, όλα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα για το σύνολο της κοινωνίας.
Τις επόμενες εβδομάδες θα προστεθούν 66 λεωφορεία, έτσι ώστε, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, το σύνολο των 211 νέων λεωφορείων να κυκλοφορεί στην Ανατολική και Δυτική Αττική.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη 140 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Επίσης, την προηγούμενη Πέμπτη υπεγράφη σύμβαση για 300 λεωφορεία leasing, το 30% των οποίων θα βρίσκεται στους δρόμους το επόμενο τρίμηνο, και το σύνολο αυτών το επόμενο εξάμηνο.
Επιπρόσθετα, 300 λεωφορεία φυσικού αερίου θα προστεθούν έως το καλοκαίρι του 2025. Συνεπώς, 950 νέα λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αττικής σε λιγότερο από ένα έτος από σήμερα.
Η πολιτική της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη υλοποιείται, με συνέπεια, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα.
Βήμα – βήμα, για πρώτη φορά από το 2009, ανανεώνουμε τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών.
Δηλώσεις Οικονόμου
Η Δευτέρα, 26 Αυγούστου, είναι μια σημαντική ημέρα για την Ανατολική Αττική. Με την παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για βελτίωση της καθημερινότητας του Έλληνα πολίτη και παίρνει σάρκα και οστά η κοινωνική μας πολιτική, καθώς την ημέρα αυτή, θα μπουν στην κυκλοφορία, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου, τα πρώτα 30 από τα 211 νέα λεωφορεία, που θα εξυπηρετούν την Ανατολική και τη Δυτική Αττική.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα προστεθούν στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα σύγχρονα λεωφορεία, αλλάζοντας άρδην το συγκοινωνιακό τοπίο της περιοχής.
Το Υπουργείο Μεταφορών κάνει τον λόγο του πράξη και με σταθερά βήματα παρέχει στους πολίτες, έναν διευρυμένο αριθμητικά, τεχνολογικά σύγχρονο και πλήρως ανανεωμένο στόλο οχημάτων μέχρι το 2025.
Κάνουμε την αρχή, σήμερα, από το αμαξοστάσιο του Κορωπίου και συνεχίζουμε το έργο μας προσηλωμένοι στη βελτίωση της καθημερινότητας του κόσμου.
Ο διαγωνισμός
Ο διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ προβλέπει την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Αττικής, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από 211 καινούργια λεωφορεία.
Ήδη, τα πρώτα 130 λεωφορεία (30 αρθρωτά και 100 12μετρα) έχουν παραληφθεί από την ανάδοχη κοινοπραξία και τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια και των υπόλοιπων οχημάτων.
Από σήμερα ξεκινούν δρομολόγια τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία σε γραμμές της Ανατολικής Αττικής. Σταδιακά μέσα στον επόμενο μήνα θα δρομολογηθούν επιπλέον 66 νέα οχήματα, καλύπτοντας συνολικά 25 γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν τους εξής Δήμους: Κρωπίας, Μαρκόπουλου, Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας-Πικερμίου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πεντέλης, Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής.
Παράλληλα, συνεχίζεται η προμήθεια και των υπόλοιπων νέων λεωφορείων, που σταδιακά θα ξεκινήσουν το προσεχές διάστημα να εκτελούν δρομολόγια στις υπόλοιπες 38 περιαστικές γραμμές της Αττικής. Συγκεκριμένα, πρόκειται για λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τους εξής Δήμους: Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Ασπροπύργου, Αχαρνών, Ελευσίνας, Ιλίου, Φυλής, Μάνδρας, Χαϊδαρίου, Μεταμόρφωσης, Νέας Ιωνίας, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Κηφισιάς, Διονύσου, Ωρωπού.
Η παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου, βάσει της νέας σύμβασης με την κοινοπραξία που αναδείχθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, έχει διάρκεια 8 έτη και όλα τα οχήματα που θα δρομολογηθούν στις γραμμές είναι καινούργια, ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χαμηλό δάπεδο, πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες, όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών σε σχετική ενημέρωση.