Mega deal για την πώληση στόλου 9 δεξαμενοπλοίων VLCC έκλεισε ο Βαγγέλης Μαρινάκης με την Bahri, κίνηση που ανεβάζει τη ρευστότητά του, ανοίγοντας τις προοπτικές χρηματοδότησης άλλων δραστηριοτήτων.
Σύμφωνα με το Tradewinds, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έκλεισε συμφωνία 1 δισ. δολαρίων με την Bahri για την πώληση στόλου εννέα πλοίων VLCC. Συνολικά, όμως, η Capital Maritime & Trading, του Έλληνα εφοπλιστή, έχει υπό ναυπήγηση τέσσερα ακόμη VLCC’s που συνεπάγεται ότι ο στόλος του θα μειωθεί κατά 5 πλοία.
Μετά το deal η Capital Maritime & Trading θα διαθέτει 2 πλοία και θα αναμένει την παράδοση 4 ακόμη. Δεν έχει γίνει σαφές αν τα πλοία που πουλήθηκαν θα μεταβιβαστούν άμεσα ή με χρονοδιάγραμμα και ποιά θα είναι η διάρκειά του.
Το deal
Ο εθνικός ναυτιλιακός οργανισμός της Σαουδικής Αραβίας είπε ότι η συναλλαγή, η δεύτερη σημαντική μέσα σε τέσσερις μήνες, προωθεί σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της.
«Ο κύριος σκοπός αυτής της εξαγοράς είναι να επιτρέψει στην Bahri να εξορθολογίσει τη διαδικασία σταδιακής απόσυρσης παλαιότερων σκαφών», ανέφερε στους επενδυτές. Θα χρησιμοποιήσει τραπεζικό δανεισμό και τα ταμειακά της αποθέματα για να χρηματοδοτήσει τη συμφωνία, συμπλήρωσε.
Η Bahri είναι ήδη ισχυρός παίκτης στην αγορά VLCC, με 40 τάνκερ και θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο γκρουπ στο χώρο των μεγάλων δεξαμενόπλοιων όταν παραδοθούν τα νέα πλοία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons.
Τα δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται στη συναλλαγή δεν κατονομάστηκαν. Ωστόσο, σημειώνεται ότι είναι σκάφη εξοπλισμένα με scrubber, κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και έχουν μέση ηλικία 5,9 ετών.
Η Capital Maritime & Trading παραθέτει στον ιστότοπό της έναν στόλο 11 VLCC που ταξιδεύουν, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 2010 και 2022. Διαθέτει παραγγελίες για επιπλέον τέσσερα που παραδίδονται το 2027.
Τα στελέχη της Capital αρνήθηκαν να σχολιάσουν τη συναλλαγή ή το πώς η πώληση θα μπορούσε να ταιριάζει με τα ευρύτερα σχέδιά της. Ο Ευάγγελος Μαρινάκης υπήρξε σημαντικός επενδυτής σε πολλούς ναυτιλιακούς τομείς, έχοντας ένα πλάνο ναυπήγησης σκαφών που ξεπερνά τα 8 δισ. δολάρια για περίπου 90 πλοία τα τελευταία χρόνια, σημειώνει το Tradewinds.