Διεθνώς η μπύρα αποτελεί από τα πλέον αγαπημένα ποτά, με την κατανάλωση να διατηρείται σταθερά σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο, η αποδοτικότητα μεταξύ των ζυθοποιείων διαφέρει…
Το 2023, οι ζυθοποιοί σε όλο τον κόσμο παρήγαγαν περίπου 1,8 τρισεκατομμύρια εκατόλιτρα μπύρας, καταγράφοντας οριακή μείωση 1% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ετήσια έκθεση του προμηθευτή λυκίσκου BarthHaas.
Παρόλο που τα μικροζυθοποιεία και οι μικρότερες εταιρίες έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, το 55% της αγοράς ελέγχεται από πέντε ομίλους ζυθοποιίας. Ωστόσο, το μείζον ζήτημα παραμένει αν η κυριαρχία στην αγορά από άποψη παραγωγής μεταφράζεται επίσης σε μια επιτυχημένη επιχείρηση.
Το γράφημά, βασισμένο στα δεδομένα του BarthHaas, δείχνει ότι η AB InBev, ο βελγικός όμιλος που φιλοξενεί μάρκες όπως οι Budweiser, Corona, Beck’s και Stella Artois, κατάφερε να πετύχει καθαρά κέρδη περίπου 7 δισ. δολαρίων, από έσοδα ύψους 59 δισ. δολαρίων το 2023.
Η μάρκα Bud Light του ομίλου έχασε σε δημοτικότητα στη Βόρεια Αμερική τον περασμένο Ιούνιο λόγω μιας εκστρατείας μάρκετινγκ που αφορούσε την τρανς influencer Dylan Mulvaney, κάνοντας την περιοχή τη μόνη που σημείωσε πτώση σε έσοδα και κέρδη σε σύγκριση με το 2022.
Δεύτερος σε όγκο παραγωγής μπύρας είναι ο όμιλος Heineken από την Ολλανδία, ο οποίος κατέχει μάρκες όπως οι Tecate και Amstel, εκτός από τη δική του μπύρα. Τα έσοδα και τα κέρδη μετά από φόρους το 2023 αντιστοιχούν στη διαφορά στο μερίδιο της αγοράς όγκου σε σύγκριση με την AB InBev, φτάνοντας τα 34 δισ. δολάρια και τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.
Όσον αφορά τη σχέση μεταξύ εσόδων και πραγματικού κέρδους, η κινεζική εταιρία China Resources Beer, η οποία είναι κυρίως γνωστή για τη μάρκα Snow, που ελέγχει το 6% του όγκου παραγωγής μπύρας το 2023, καταλαμβάνει την πρώτη θέση. Σε απόλυτους αριθμούς, ο όμιλος έρχεται τελευταίος στην πρώτη πεντάδα με κέρδη 700 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία αυξήθηκαν σχεδόν 20%, με έσοδα ύψους 6% δισ. δολαρίων.
Συμπληρώνοντας την πρώτη πεντάδα των ομίλων μπύρας σε όρους όγκου παραγωγής είναι η Carlsberg, που είναι υπεύθυνη για μάρκες όπως οι Holsten και Tuborg, με έσοδα 11 δισ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 1,2 δισ. δολαρίων, καθώς και η αμερικανοκαναδική Molson Coors, που φιλοξενεί γνωστές μάρκες μπύρας όπως οι Miller και Coors, με κέρδη 1 δισ. δολαρίων σε ετήσια έσοδα 14 δισ. δολαρίων.
You will find more infographics at Statista