Σε πεδίο μάχης εξελίσσεται η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η κινεζική BYD έχει πλησιάσει απόσταση αναπνοής την Tesla, με τις χαμηλότερες τιμές να αποτελούν οδηγό για το κλείσιμο της ψαλίδας, ενώ οι δασμοί στα κινεζικά οχήματα εκτιμάται ότι θα δώσουν μια ανάσα στην εταιρία του Μασκ, δεν αρκούν για να δαμάσουν τη δυναμική της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, το μικτό περιθώριο κέρδους της Tesla υποχώρησε σε νέο χαμηλό ακολουθώντας μια ξεκάθαρη και αδιάκοπη πορεία φθοράς από το πρώτο τρίμηνο του 2022. Αυτό είναι αποτέλεσμα δύο μεγάλων περιόδων μείωσης τιμών με στόχο την αναθέρμανση των πωλήσεων, οι οποίες υποχωρούν αφενός λόγω του ανταγωνισμού από την Κίνα και αφετέρου λόγω της περιοριστικής νομισματικής πολιτικής από τη Fed και την ΕΚΤ, που έκλεισαν τις κάνουλες…
Λόγω της αύξησης των παραδόσεων τους τελευταίους μήνες, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και πρωτοπόρος στην εισαγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEVs) στην ευρεία αγορά εξακολουθεί να διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μεταξύ όλων των BEVs που πωλούνται παγκοσμίως. Κατά το περασμένο έτος και τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, το μερίδιο της Tesla παρέμεινε σταθερό στο 19%, σύμφωνα με αναλύσεις των EV Volumes και Inside EVs για τις αντίστοιχες περιόδους. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι έντονος.
Όπως δείχνει το infographic, ο κινεζικός όμιλος, που παράγει αυτόνομες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων και συναφή ηλεκτρονικά, επιπλέον των υβριδικών plug-in και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2021 και 2023.
Το χαρτοφυλάκιο BEV των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen και η Geely-Volvo ήταν στο 7%, ισοδύναμο με την SAIC, η οποία περιλαμβάνει την κοινοπραξία μεταξύ της κινεζικής κρατικής SAIC Motor και της Wuling καθώς και της General Motors.
Ενώ το πρώτο τρίμηνο είδε το μερίδιο της BYD να μειώνεται κατά δύο μονάδες, ήταν μόλις 18.000 αυτοκίνητα λιγότερα από τις παραδόσεις της Tesla μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2024, υποδεικνύοντας πόσο στενός είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Η BYD εστιάζει στην παροχή BEVs σε ένα πιο γενικό καταναλωτικό κοινό, ενώ τα προϊόντα της Tesla έχουν υψηλότερη τιμή. Αυτή η διαφορά μπορεί να μειωθεί ελαφρώς με την αύξηση των δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα από 25 σε 100% που ανακοινώθηκε τον Μάιο και θα τεθεί σε ισχύ στις αρχές Αυγούστου, μια κίνηση που ταυτόχρονα επιδιώκει να ενισχύσει τις εγχώριες πωλήσεις και πιθανόν θα αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την EV Volumes, 14 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2023, εκ των οποίων το 70% ήταν BEVs. Ωστόσο, το 84% όλων των ελαφρών οχημάτων που πωλήθηκαν εξακολουθούσαν να λειτουργούν με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης ή άλλες μη ηλεκτρικές πηγές καυσίμου. Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας και αγορά για τα υβριδικά και τα BEVs ήταν η Κίνα με μερίδια 65 και 59 τοις εκατό, αντίστοιχα