Η ανάπτυξη των online μέσων στον τουρισμό έχει αλλάξει άρδην την αγορά στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, όταν πρόκειται όμως για διαμονές μιας νύχτας στην Ευρώπη ο προσφιλέστερος τρόπος παραμένει η απευθείας επαφή με το κατάλυμα.
Η χρήση του διαδικτύου είναι πλέον το προτιμώμενο κανάλι για τους ταξιδιώτες που αναζητούν να κλείσουν καταλύματα στην Ευρώπη, καθώς προσφέρει ευκολία, ταχύτητα και τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών.
Συνολικά, οι άμεσες online κρατήσεις, οι κρατήσεις μέσω διαδικτυακών πλατφορμών ταξιδιών όπως το Booking.com και το Airbnb, καθώς και οι κρατήσεις μέσω κοινωνικών μέσων, αποτελούσαν το 64,6% όλων των κρατήσεων ξενοδοχείων στην Ευρώπη το 2022. Αυτό δείχνει μια σημαντική στροφή προς την ψηφιακή εποχή και την προτίμηση των ταξιδιωτών για ψηφιακές λύσεις.
Το μεγαλύτερο μέρος των υπολοίπων κρατήσεων πραγματοποιείται εκτός διαδικτύου, απευθείας με το ξενοδοχείο ή μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα. Παρά την αυξανόμενη ψηφιοποίηση στον κλάδο των καταλυμάτων, οι κρατήσεις εκτός διαδικτύου εξακολουθούν να αποτελούν το ένα τέταρτο του συνόλου των κρατήσεων ξενοδοχείων στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται κυρίως σε ταξιδιώτες που προτιμούν την προσωπική επαφή ή έχουν ειδικές ανάγκες και προτιμήσεις που εξυπηρετούνται καλύτερα μέσω άμεσης επικοινωνίας με το ξενοδοχείο ή τον πράκτορα.
Είτε online είτε εκτός διαδικτύου, περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες κλείνουν τα καταλύματά τους στην Ευρώπη απευθείας με τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν. Αυτό υποδεικνύει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών στις υπηρεσίες που προσφέρονται από τα ξενοδοχεία και την επιθυμία τους να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία διαμονής μέσω άμεσης κράτησης.
You will find more infographics at Statista