Σε τροχιά αυτόνομης ανάπτυξης με στόχο την επίτευξη τζίρου της τάξης του 1,2 δισ. το 2025 βρίσκεται η ΜΕΤΚΑ, του ομίλου της Metlen, ενώ η πρόβλεψη για την κερδοφορία κινείται στα πέριξ των 100 εκατ., καθώς η εταιρία οδεύει για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.
Σε τροχιά για είσοδο στο Χρηματιστήριο βρίσκεται η ΜΕΤΚΑ, όπως είχε δηλώσει στην γενική συνέλευση της Metlen ο CEO του ομίλου Βαγγέλης Μυτιληναίος, ενώ το management του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου, επιμένει στους διακηρυγμένους στόχους για διπλασιασμό κερδών σε ετήσια βάση την προσεχή διετία, ενώ προβλέπει και υπερδιπλασιασμό του ανεκτέλεστου, το οποίο θα ξεπεράσει τα 2 δισ.
Με εστίαση σε ιδιωτικά και δημόσια έργα άνω των 100 εκατ. και σε παραχωρήσεις η ΜΕΤΚΑ επιχειρεί να διαμορφώσει ένα χαρτοφυλάκιο έργων που θα προσφέρουν μεσοσταθμικές αποδώσεις της τάξης του 8-10%. Εκμεταλλευόμενη τα υψηλά ρευστά διαθέσιμα και την ισχυρή δικτύωση στην αγορά, η διοίκηση της ΜΕΤΚΑ εκτιμά ότι διαθέτει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Σύμφωνα με τον CEO Ντίνο Μπενρουμπή, η ΜΕΤΚΑ διαθέτει την απαιτούμενη βούληση και τεχνογνωσία για να συμβάλλει ενεργά στην ωρίμανση έργων, όπως συνέβη και με το fly-over στη Θεσσαλονίκη. Έτσι, εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να απεμπλέξει το pipeline του Δημοσίου και να διεκδικήσει έργα τα οποία θα έχει εξ αρχής οριοθετήσει…
Ο ρόλος της ΜΕΤΚΑ στη… Metlen
Όσον αφορά με τον ρόλο στο πλαίσιο της Metlen αυτός εστιάζεται στην παραγωγή τζίρου, υπεραξίας και τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, καθώς οι κατασκευαστικές συνεισφέρουν μεγαλύτερα EBITDA από τη βιομηχανία και έχουν πιο καθαρό bottom line.
Σύμφωνα με τον CEO η ΜΕΤΚΑ δεν θα επιδιώξει ανάπτυξη εκτός Ελλάδος σε αυτή τη φάση, αλλά να εδραιώσει τη θέση της ως παίχτης στην ελληνική αγορά, αποτελώντας αξιόπιστη λύση τόσο αυτόνομα όσο και σε κοινοπρακτικά σχήματα. Μείζον πλεονέκτημα είναι η τεχνογνωσία και η υψηλή ρευστότητα, που επιτρέπουν την εμπλοκή της εταιρίας σε όλο το φάσμα της διαδικασίας ωρίμανσης και εκτέλεσης έργων.
Το χαρτοφυλάκιο έργων
Η ΜΕΤΚΑ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα περιβαλλοντικά έργα, ενώ έχει ικανό pipeline και τεχνογνωσία στα σιδηροδρομικά. Συνολικά, η εταιρία διεκδικεί έργα της τάξης των 3 δισ., αυτόνομα και σε κοινοπραξίες με άλλους κατασκευαστές, εκτιμώντας ότι εξ αυτών θα καταφέρει να ανακηρυχθεί μειοδότης και να συμβασιοποιήσει έργα τουλάχιστον 1 δισ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ντίνο Μπενρουπή, η ΜΕΤΚΑ διεκδικεί έργα για την αποκατάσταση των καταστροφών στη Θεσσαλία, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, τα οποία αναμένονται να δημοπρατηθούν τον Ιούλιο.
Ειδικότερα, η ΜΕΤΚΑ διεκδικεί
- σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ,
- την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό (600 εκατ. ευρώ) και
- τα δύο οδικά ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα (Μαυροβούνι-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη), προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.
- Συμμετέχει επίσης σε κοινοπραξίες για αρδευτικά έργα με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ΜΕΤΚΑ διαθέτει και ιδιωτικά έργα
- το νέο ξενοδοχείο Sani/Ikos στην Κρήτη,
- τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό,
- το εμπορικό κέντρο Marina Galleria και
Ήδη έχει καταφέρει ξεκινήσει και την πρώτη Παραχώρηση
- Το οδικό ΣΔΙΤ του Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε κοινοπραξία με την Άβαξ).
Αναμένει επίσης την έναρξη του έργου Παρακάμψη Χαλκίδας Ψαχνών και την υπογραφή της σύμβασης για τον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ (σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ).