Τεχνικό πρόβλημα στη διαβίβαση των παραστατικών πωλήσεων μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος στην ΑΑΔΕ επικαλείται και επισήμως η H&M, επιβεβαιώνοντας ρεπορτάζ του Crisis Monitor.
Αντιμέτωπη με τεράστιο πλήγμα στη φήμη και ανάσχεση της δυναμικής στα έσοδα βρίσκεται η πολυεθνική H&M στην Ελλάδα, καθώς το όνομά της επί μέρες φιφουράρει στα media για οινονεί φοροδιαφυγή, ενώ η ίδια ισχυρίζεται ότι επρόκειτο για τεχνικό πρόβλημα, αποφεύγοντας όμως να παράσχει πειστικές λεπτομέρειες.
Στο μεταξύ η ΑΑΔΕ κανιβαλίζει τη φήμη της εταιρίας βάζοντας λουκέτο σε 5 συνολικά καταστήματα, χωρίς όμως να αναφέρεται σε φοροδιαφυγή, αλλά μόνο στο ζήτημα της μη-διαβίβασης ηλεκτρονικά των αποδείξεων.
Το Crisis Monitor έχει εγκαίρως επισημάνει ότι το θέμα -που το αντιμετωπίζουν και άλλες πολυεθνικές- οφείλεται στα προβλήματα διαλειτουργικότητας των CRM και ERP συστημάτων με τον μηχανισμό της ΑΑΔΕ, καθώς και στα εγγενή προβλήματα του συστήματος MyData, το οποίο αν και θα έπρεπε να λειτουργεί δεχόμενο σε πραγματικό χρόνο παραστατικά, εν τούτοις παραμένει ανενεργό με παρατάσεις να χορηγούνται με εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις.
Συνολικά, υπάρχουν αρκετές ασάφειες και ερωτηματικά επί της υπόθεσης της H&M, την οποία κάποιοι έφτασαν να χαρακτηρίζουν σκάνδαλο και να την αναδεικνύουν ως πρωτοφανή περίπτωση, επιδεικνύοντας τα αντανακλαστικά του ελεγκτικού μηχανισμού. Στην πραγματικότητα, όμως, τα γεγονότα καταρρίπτουν το αφήγημα αυτό.
Τα μείζονα ζητήματα που εγείρονται είναι:
- Γιατί δεν διαβίβαζε η εταιρία επί 6μηνο αποδείξεις στο MyData και
- αφού δεν τηρούσε να προβλεπόμενα, γιατί ενήργησε νωρίτερα η ΑΑΔΕ
- Γιατί δεν δίνει λεπτομέρειες για το πρόβλημα η H&M
- Γιατί επί εξάμηνο η ΑΑΔΕ αδράνησε;
- Γιατί ακόμη δεν δουλεύει η real time πλατφόρμα υποδοχής δεδομένων του MyData
Η ανακοίνωση της H&M
«Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, από χθες τέσσερα καταστήματά μας στον Βόλο, στην Καλαμάτα, τη Ρόδο και τη Γλυφάδα παραμένουν κλειστά για 48 ώρες, έως τις 22 Ιουνίου, σε συνέχεια των ελέγχων από τις Eλληνικές Φορολογικές Αρχές.
Αυτό ήταν αποτέλεσμα τεχνικού προβλήματος στο σύστημά μας, που επηρέασε μόνο τη διαβίβαση ηλεκτρονικών δεδομένων στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ. Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, τόσο οι τοπικές ομάδες όσο και οι ομάδες μας στο εξωτερικό εργάζονται συνεχώς για την επίλυση του προβλήματος σε συνεργασία με τον τεχνικό μας πάροχο. Διερευνούμε, με την υποστήριξη τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών τεχνικών εμπειρογνωμόνων, τι μπορεί να έχει προκαλέσει το τεχνικό πρόβλημα.
Για εμάς, είναι εξαιρετικά σημαντικό να ακολουθούμε και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους Νόμους και τους φορολογικούς κανονισμούς σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Είμαστε στη διάθεση των Ελληνικών Φορολογικών Αρχών, σεβόμενοι απόλυτα τον θεσμικό τους ρόλο».