Διευρύνθηκε ο ελληνικός εμπορικός στόχος τον Απρίλιο, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν θέσει παραγγελίες εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και πριν από αυτό στον Covid, παραλαμβάνοντας πλέον νέα πλοία.
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκε κατά 0,2% τον Απρίλιο του 2024 σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αντίθετα, τον Απρίλιο του 2023 σημειώθηκε μείωση 1,0% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022.
Σήμερα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου αριθμεί 1.821 πλοία, αντανακλώντας τη διαρκή ανάπτυξη και ανανέωση του στόλου. Παράλληλα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) ανήλθε σε 36.394.197 κόρους τον Απρίλιο του 2024. Παρά τη συνολική μείωση 3,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Απριλίου του 2023, αυτή η πτώση είναι λιγότερο έντονη σε σχέση με την πτώση 4,6% που είχε σημειωθεί μεταξύ Απριλίου 2022 και Απριλίου 2023.
Αυτά τα δεδομένα καταδεικνύουν τη σταθερότητα και την ανθεκτικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα πλοία που ελέγχουν οι Έλληνες εφοπλιστές
Παρακάτω παρατίθενται επιπλέον στατιστικά στοιχεία που ενισχύουν την κατανόηση της κατάστασης του ελληνικού εμπορικού στόλου:
Αριθμός Πλοίων ανά Κατηγορία:
- Δεξαμενόπλοια: 734 πλοία
- Χημικά και Ειδικά Πλοία: 320 πλοία
- Φορτηγά Πλοία: 420 πλοία
- Πλοία Μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG): 100 πλοία
- Πλοία Μεταφοράς Κοντέινερ: 247 πλοία
Ηλικία Πλοίων:
- Μέση ηλικία πλοίων: 11 έτη
- Ποσοστό πλοίων κάτω των 10 ετών: 45%
- Ποσοστό πλοίων άνω των 20 ετών: 15%
Περιβαλλοντικές Πρωτοβουλίες:
- Ποσοστό πλοίων με περιβαλλοντική πιστοποίηση (π.χ. Green Award): 25%
- Ποσοστό πλοίων με συστήματα μείωσης εκπομπών ρύπων: 35%
Οικονομική Συνεισφορά:
- Συνολική αξία του στόλου: €100 δισεκατομμύρια
- Ετήσια συνεισφορά στον ΑΕΠ: 7%
- Απασχολούμενοι στον τομέα: 200.000 άτομα
Τεχνολογικές Βελτιώσεις:
- Ποσοστό πλοίων με συστήματα αυτοματισμού και ψηφιακής παρακολούθησης: 40%
- Ποσοστό πλοίων με υβριδικές ή ηλεκτρικές τεχνολογίες: 10%
Αυτά τα στατιστικά στοιχεία παρέχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον ελληνικό εμπορικό στόλο, επισημαίνοντας τις τάσεις, τις βελτιώσεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας της ναυτιλίας στην Ελλάδα.