Η τάση ενημέρωσης μέσα από τα social media κυριαρχεί σε πολλές περιοχές του πλανήτη. Διεθνώς το X (πρώην twitter) και το Facebook κυριαρχούν, αυξάνονται όμως και αυτοί που ενημερώνονται από το TikTok.
Οι αναλυτές του Reuters διαπίστωσαν ότι, από τις μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το TikTok είναι το κανάλι στο οποίο οι χρήστες δυσκολεύονται περισσότερο να διακρίνουν τις ψευδείς ειδήσεις από την αλήθεια. Πρόκειται για μια ανησυχητική τάση, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς πόσο ευρέως χρησιμοποιείται πλέον η πλατφόρμα για ειδήσεις, όπως δείχνει το ακόλουθο γράφημα.
Τα στοιχεία από την τελευταία έκδοση της Έκθεσης για τις Ψηφιακές Ειδήσεις 2024 της Πρωτοβουλίας Reuters δείχνουν πόσο συνηθισμένο είναι πλέον για τους καταναλωτές ειδήσεων να στρέφονται στο TikTok ως πηγή πληροφοριών σε διάφορες χώρες σε όλο τον κόσμο. Από τους 47 πληθυσμούς που συμμετείχαν στην έρευνα, η Ταϊλάνδη είχε το υψηλότερο ποσοστό ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν το TikTok ως πηγή ειδήσεων (39%), ακολουθούμενη από την Κένυα (36%), τη Μαλαισία (31%) και την Ινδονησία (29%). Οι υπόλοιπες χώρες που βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα είναι στο Παγκόσμιο Νότο, με την Ινδονησία (29%), τη Νότια Αφρική (28%), το Περού (27%), τη Νιγηρία (23%), τις Φιλιππίνες (23%) και την Κολομβία (22%).
Αντίθετα, η χρήση του TikTok για ειδήσεις είναι πολύ λιγότερο συχνή στις Ηνωμένες Πολιτείες (9%) και σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία και την Τσεχία και μόνο 3% στη Δανία).
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Reuters, η επιτυχία του TikTok να φτάσει σε ευρύ (και νεότερο) κοινό, έχει αναγνωριστεί από πολιτικούς που το έχουν χρησιμοποιήσει σε διάφορες εκστρατείες στα μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, ο λογαριασμός του προέδρου της Αργεντινής Javier Milei στο TikTok έχει περίπου 2,2 εκατομμύρια ακόλουθους.
You will find more infographics at Statista