Περισσότερο από ενάμιση χρόνο αφότου το OpenAI απελευθέρωσε το ChatGPT, ξεκινώντας μια τρέλα με τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, η Apple επιβιβάστηκε επίσημα στο AI hype train.
Τη Δευτέρα, ο κατασκευαστής iPhone αποκάλυψε μια ολόκληρη σειρά λειτουργιών AI που θα ενσωματωθούν στις επερχόμενες εκδόσεις iOS, iPadOS και macOS.
Η Apple φυσικά δεν θα ήταν Apple αν δεν είχε τη δική της άποψη για το θέμα, επομένως δεν αποκάλεσε αυτά τα χαρακτηριστικά AI, αλλά ένα «σύστημα προσωπικής νοημοσύνης» που ονομάζεται Apple Intelligence.
Με έμφαση στο απόρρητο, καθώς οι περισσότερες εργασίες θα ολοκληρώνονται στη συσκευή, το Apple Intelligence παρουσιάζει τις ευρείες δυνατότητες του AI, καθώς θα βοηθήσει τους χρήστες να δημιουργήσουν κείμενα, να δημιουργήσουν εικόνες, να κάνουν ενέργειες σε όλη την εφαρμογή και να κάνουν τις καθημερινές εργασίες ευκολότερες κατανοώντας το πλαίσιο και εξάγοντας κατάλληλα συμπεράσματα.
Η μεγάλη γκάμα νέων χαρακτηριστικών που ανακοίνωσε η Apple τη Δευτέρα υπογραμμίζει όχι μόνο τα πολλά δυνατά σημεία της τεχνητής νοημοσύνης στο τρέχον στάδιο, αλλά και μια αδυναμία. Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια υποδοχή όλων των συναλλαγών,
Κάνοντας πολλά πράγματα αρκετά καλά, δεν έχει ακόμη εμφανιστεί ένα πραγματικό χαρακτηριστικό δολοφόνος, εξηγώντας ίσως την περιορισμένη χρήση του ChatGPT και άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης μέχρι στιγμής. Αν και είναι υπέροχο να παίζεις με αυτά τα νέα εργαλεία, λίγοι χρήστες βασίζονται πραγματικά στην τεχνητή νοημοσύνη στις καθημερινές τους ρουτίνες, κάτι που φυσικά, η είσοδος της Apple στο πεδίο θα μπορούσε να αλλάξει.
Τί δείχνουν οι έρευνες για τη χρήση του AI
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το YouGov για λογαριασμό του Ινστιτούτου Reuters, το «παιχνίδι ή πειραματισμός» είναι στην πραγματικότητα μια από τις πιο δημοφιλείς περιπτώσεις χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούνται μέχρι στιγμής και ακόμη και έτσι, μόλις το 11% περισσότεροι από 12.000 ενήλικες που ερωτήθηκαν σε έξι χώρες έχουν χρησιμοποιήσει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για αυτόν τον σκοπό.
Η απάντηση σε πραγματολογικές ερωτήσεις είναι μια άλλη περίπτωση ευρέως διαδεδομένης χρήσης, αν και η λέξη “ευρεία διάδοση” είναι κάπως δύσκολη στο 11%. Συνοψίζοντας διάφορες δραστηριότητες, το 28% των ερωτηθέντων είχε χρησιμοποιήσει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για να δημιουργήσει μέσα με κάποιο τρόπο, ενώ το 24% είχε χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να λάβει πληροφορίες. Με εργαλεία γραφής, με την ενσωμάτωση “Image Playground” και βαθιάς ενσωμάτωσης Siri, η Apple αντιμετωπίζει και τις δύο αυτές περιπτώσεις χρήσης με το Apple Intelligence – αλλά μόνο ο χρόνος θα δείξει τι θα προκύψει ως το φονικό χαρακτηριστικό.
You will find more infographics at Statista