Η αλήθεια είναι ότι η προπαγάνδα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα πράσινα καύσιμα στις αερομεταφορές και για τα σύγχρονα πλοία έχει δημιουργήσει μια μάλλον στρεβλή εικόνα για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα… ενώ στην πραγματικότητα η πιο φιλική προς το περιβάλλον μορφή μετακίνησης υποπαρουσιάζεται σταθερά.
Οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την ενέργεια.
Όπως φαίνεται από μια ανάλυση που δημοσιεύτηκε από τον ιστότοπο Visual Capitalist, τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοιο, οι εσωτερικές (μικρών αποστάσεων) πτήσεις και τα ταξίδια με αυτοκίνητο καύσης είναι οι πιο εντάσεως άνθρακα τρόποι μεταφοράς, δηλ. σε γραμμάρια ισοδυνάμου CO2 που εκπέμπεται ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο. Στην άλλη άκρη της κλίμακας, τα τρένα συγκαταλέγονται στα μέσα μεταφοράς με τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ανά επιβάτη και διανυθείσα απόσταση.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα δεδομένα που παρουσιάζονται στο γράφημα μπορεί να διαφέρουν από χώρα σε χώρα, ανάλογα με το εθνικό ενεργειακό μίγμα, τις τεχνολογίες και το δίκτυο μεταφορών. Για παράδειγμα, πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για μια πλήρη διάρκεια ζωής, έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα επαναφορτίζονται χρησιμοποιώντας ισχύ από το δίκτυο, το οποίο τροφοδοτείται περισσότερο ή λιγότερο με ορυκτά καύσιμα ανάλογα με τη χώρα.
Κατά συνέπεια, οι εκπομπές από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαρτώνται κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες στις οποίες χρησιμοποιούνται παράγουν την ηλεκτρική τους ενέργεια.
Το μέσο με το μικρότερο αποτύπωμα είναι πάντως το τρένο, το οποίο όμως ιδιαίτερα στην Ελλάδα υποτιμάται, υποβαθμίζεται και αποσυντίθεται, κόντρα στον διακηρυγμένο κυβερνητικό σχεδιασμό για εκμηδένιση των εκπομπών CO2, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν ισχυρότερα συμφέροντα που δεν επιτρέπουν την ανάδειξή του…
You will find more infographics at Statista