Οι ελληνικές τράπεζες διαδοχικά υλοποιούν καμπάνιες rebranding, με στόχο να εμπεδώσουν την αντίληψη ολοκλήρωσης της αναδιάρθρωσης τους, με την Πειραιώς να αποκαλύπτει τη νέα της ταυτότητα αυτή την εβδομάδα.
Το νέο εταιρικό logo της Πειραιώς είναι… ίδιο αλλά διαφορετικό. Μετά από πολλή σκέψη το σήμα παρέμεινε το ίδιο, άλλαξε όμως αυτό που αντιπροσωπεύει, ενώ η αλλαγή ξεκινά από το ίδιο το όνομα.
Πιο συγκεκριμένα, στο νέο logo η Τράπεζα Πειραιώς αλλάζει και γίνεται Πειραιώς… σκέτο. Με αυτό τον τρόπο σηματοδοτεί ότι δεν είναι απλά μια τράπεζα, αλλά ένα χρηματοοικονομικό powerhouse, το οποίο είναι ικανό να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες, είτε αυτές αφορούν σε retail banking, είτε σε business consulting, είτε private και wealth banking. Κυρίως, στέλνει σήμα ότι δεν περιορίζεται στα τραπεζικά δρώμενα, αλλά στοχεύει στην επέκταση, πρόκειται για μήνυμα που στοχεύει ταυτόχρονα σε πελάτες και… επενδυτές.
Οι αλλαγές όμως είναι ευρύτερες. Τα κουπιά στο logo που παρέπεμπαν στην τριήρη του αρχικού σήματος της τότε Τράπεζας Πειραιώς, αντικαθίστανται με τρεις πυλώνες, που αποτελούν τα ισχυρά θεμέλια πάνω στα οποία οικοδομείται η νέα Πειραιώς… Επίσης, κατά πολλούς, η αντικατάσταση των κουπιών σηματοδοτεί και συνειρμικά το τέλος της δύσκολης εποχής “τέλος στο κουπί” και έναρξη της νέας.
Προφανώς, το rebranding δεν αφορά τόσο την εποχή που φεύγει, αλλά αυτή που έρχεται και κατ’ επέκταση σηματοδοτεί τη νέα στρατηγική της Πειραιώς. Η αποτελεσματικότητα μένει να κριθεί. Σε πρώτη φάση, πάντως, θέματα με focus στο rebranding συνεχίζουν να αναφέρονται στην Πειραιώς ως “Τράπεζα Πειραιώς”, ένδειξη ότι ακόμη δεν έχει επικοινωνηθεί η νέα ταυτότητα πλήρως, ούτε σε αυτούς που ασχολούνται με το αντικείμενο…
Το μήνυμα είναι ότι η Πειραιώς δεν είναι μόνο τράπεζα, το “κουπί” τελείωσε και η ανάπτυξη χτίζεται σε ισχυρές βάσεις, ήτοι τους πυλώνες. Και όπως αναφέρεται στα video “για να στηρίζουμε περισσότερα”.
Η διοίκηση της Πειραιώς δίνει έμφαση στο asset και wealth management, τα deals και την προστιθέμενη αξία, ενώ δεν κάνει μεγαλεπίβολα σχέδια διεθμούς επέκτασης τα οποία αποδείχθηκαν βαρίδι στο παρελθόν. Πλέον, σε άλλες βάσεις κινείται πιο έξυπνα, μεθοδικά και με μετρήσιμους στόχους που χτίζουν, χωρίς να υποθηκεύουν το μέλλον του οργανισμού. Επίσης, είναι ξεκάθαρο ότι δεν επιδιώκεται η ανάληψη υπέρμετρου ρίσκου με μια εκ βάθρων αλλαγή ταυτότητας, αλλά διατηρούνται δομικά στοιχεία και αλλάζουν τα προοπτικά και τα μηνύματα. Η αλλαγή έρχεται σταδιακά και με σταθερά βήματα…
Το δημιουργικό
Το rebranding της Πειραιώς επιμελήθηκε η Newtons, ενώ εγκαινιάζεται με μια διαφημιστική καμπάνια από έξι ταινίες, την παραγωγή των οποίων εκτέλεσε η Boo Productions, σε σκηνοθεσία Marcus Soderlund. Τα video αντιπροσωπεύουν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους η Πειραιώς στήνει ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία: με τους τελειόφοιτους μαθητές, τις μικρές επιχειρήσεις, την οικογένεια, τον αγροτικό τομέα, τη φύση και το περιβάλλον. Έξι συγκινητικές ταινίες με απλές, αλλά σημαντικές, στιγμές της καθημερινότητας.
Ένα μωσαϊκό ιστοριών που έρχεται να υπενθυμίσει σε όλους τον ρόλο που πρέπει να έχει μια σύγχρονη τράπεζα και να πει στο κοινό ότι: «Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι ιστορίες. Να τις ακούς είναι σπουδαίο. Να τις στηρίζεις, είναι Πειραιώς».
Γιατί είναι οι μικρές προσωπικές ιστορίες που αν τις δέσεις μαζί φτιάχνουν τη μεγάλη εικόνα της Ελλάδας. «Γι’ αυτό και η Newtons δεν “υπογράφει” ένα rebranding που μένει σε τραπεζικά στεγανά αλλά μια γενναία ταυτότητα που βάζει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, όπως ακριβώς κάνει και η Πειραιώς», επισημαίνει το agency στο DF. Τη μουσική των ταινιών έγραψε ο Νίκος Πορτοκάλογλου, ενώ το sound design ανέλαβε η Bounce.