Τον στρατηγικό σχεδιασμό για την αύξηση των εσόδων της Fourlis στα 750 εκατ. μέχρι το 2027 ανακοίνωσε ο Βασίλης Φουρλής, μέσα από οργανική ανάπτυξη και δημιουργία νέων σημείων πώλησης, που θα οδηγήσει σε διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους.
Αύξηση των πωλήσεων κατά 50% -περίπου- στα 750 εκατ. έως το 2027 και διπλασιασμό περιθωρίων κέρδους στο 8% ανακοίνωσε ο Βασίλης Φουρλής σκιαγραφώντας το νέο business master plan της διοίκησης της Fourlis.
Ειδικότερα, όπως δήλωσε ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Fourlis, η επίτευξη των στόχων θα έρθει μέσα από οργανική ανάπτυξη και αύξηση των σημείων πώλησης, ενώ πλέον δίδεται έμφαση στην αποτελεσματικότητα της διακαναλικής πώλησης (omnichannel), μέσα από την οποία θα βελτιωθεί η παραγωγικότητα και τα περιθώρια κέρδους.
Σε διοικητικό επίπεδο η στόχευση εστιάζεται στο ESG και τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και έμφαση στο big data. Ήδη έχει δημιουργηθεί κέντρο data analytics σε επίπεδο ομίλου.
Παράλληλα με τον δομικό μετασχηματισμό, η διοίκηση υλοποιεί και διοικητική αναδιάταξη, αναβαθμίζοντας την οικονομική διεύθυνση του ομίλου σε ενιαία, κάτω από τη Μαρία Θεοδουλίδου, καθώς αποχωρεί ο Γιώργος Αλεβίζος, μετά από μακρά πορεία στην εταιρία. Επίσης, σε διοικητικό επίπεδο, θα δοθεί έμφαση στη διαλειτουργικότητα με σημείο αναφοράς το data analysis, ενώ με αφορμή την ανάπτυξη νέων brands ξεκινά και διαδικασία cross sales.
Σε δομικό επίπεδο κεντρική επιλογή είναι η εξωστρέφεια, η οποία εκφράζεται
- μέσω της Trade Estates η οποία έχει διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο της, εκτός των ακινήτων των άλλων εταιριών του ομίλου και
- μέσω της Trade Logistics, η οποία εξελίσσεται δυναμικά σε εταιρία 3PL (3rd party logistics).
Στο πλαίσιο της στρατηγικής για δυναμική ανάπτυξη, ο όμιλος Fourlis μειώνει τιμές σε επιλεγμένα προϊόντα τόσο στα IKEA όσο και στην Intersport, με στόχο την προσέλκυση καταναλωτών οι οποίοι τελικά θα χτίσουν νέα σχέση δέσμευσης με τα brand του ομίλου, απολαμβάνοντας τη χρηστικότητα, την πολυκαναλικότητα και την εξυπηρέτηση.
Παράλληλα, ο όμιλος έχει αναλάβει την εκπροσώπηση νέων brands και κινείται για τη δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, διευρύνοντας την πληθυσμιακή κάλυψη. Ο όμιλος κινείται επίσης στην κατεύθυνση ανάπτυξης των αγορών στα Βαλκάνια με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία να παρουσιάζουν ήδη τις πρώτες σαφείς ενδείξεις ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής εξωστρέφειας, η διοίκηση ενεργοποίησε το stop loss αποχωρώντας από την τουρκική αγορά, ενώ ολοκλήρωσε την διοικητική ανάταξη σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Η διοίκηση έχει εστιάσει στις αγορές των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης, απ όπου προσβλέπει σε σημαντικές υπεραξίες και βλέπει ικανά περιθώρια ανάπτυξης.
Αποτελέσματα και προβλέψεις
Το πρώτο τρίμηνο αποτελεί καλή αρχή και κινείται εντός του περιγράμματος για την επίτευξη των στόχων για το έτος. Ήδη, τα μεγέθη τρέχουν με δυναμική 5%, η οποία είναι αποτέλεσμα της αύξησης του όγκου, ενώ η εταιρία συνολικά έχει κατεβάσει τις τιμές.
Στο επίπεδο της λιανική – που περιλαμβάνονται τα πάντα πλην της Trade Estates- καταγράφεται 4% αύξηση πωλήσεων, βελτίωση περιθωρίων κατά 100 μονάδες βάσης. Ειδικά η διεύρυνση των περιθωρίων αποδίδεται στη ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας και στη συνεπακόλουθη μείωση κόστους.
Παραδοσιακά το πρώτο τρίμηνο είναι το χειρότερο, λόγο της επίδρασης των εκπτώσεων. Επίσης, οι πωλήσεις για αθλητικά αυξάνονται μετά το Πάσχα που φέτος ήταν αργά. Ήδη στο β τρίμηνο οι πωλήσεις δείχνουν έντονη αναπτυξιακή δυναμική.
Η διοίκηση μάλιστα, εφαρμόζει αντιπληθωριστική πολιτική κατεβάζοντας τις τιμές, που είχαν ανέβει εξαιτίας του covid-effect στις αλυσίδες εφοδιασμού. Έτσι, ήδη έχουν μειωθεί οι τιμές κατά 10-15% σε αρκετά προϊόντα. Επίσης, στο 20% των προϊόντων που είναι παραγωγής της Intersport, φέτος δεν έκανε αυξήσεις.
Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται και στο rebranding, με την αλλαγή λογότυπου, με στόχο να εκφράσει τη νέα εποχή, καθώς συμβολίζει τη συμμετοχή και ανταπόδοση στην κοινωνία. Χρηματοοικονομική διαχείριση
Στο πλαίσιο της καλύτερης διαχείρισης των κεφαλαίων, η διοίκηση πέτυχε τη μείωση καθαρού δανεισμού, κατεβάζοντας έτσι τον αντίκτυπο στα EBITDA και βελτιώνοντας τις αποδόσεις στα ίδια κεφάλαια, καθώς τη σχέση ίδια/προς δανεισμό.
Το CAPEX κινείται για το 2024 στην περιοχή των 15 με 18 εκατ., αλλά -όπως διευκρίνισε ο Βασίλης Φουρλής, φέτος είναι αρκετά αυξημένο, καθώς ανοίγουν ταυτόχρονα δύο καταστήματα IKEA.
Στους στόχους για το 2024 περιλαμβάνεται η περαιτέρω μείωση του δανεισμού στη λιανική.
Η διοίκηση, βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης των προοπτικών για το σύνολο του έτους. Καθώς εκσυγχρονίζει τα πρότυπα και τη δομή χρηματοοικονομικής πληροφόρησης και το business plan εξελίσσεται ομαλά, η διοίκηση δεν αποκλείεται να προσφέρει και guidance -για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια- μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 6μηνου
ΙΚΕΑ
Όσον αφορά στη ναυαρχίδα του ομίλου, τα ΙΚΕΑ, η διοίκηση ανακοίνωσε τη λειτουργία δύο καταστημάτων το 2024 στην Πάτρα και το 2025 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ενώ το 2027 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του καταστήματος στο Ελληνικό, εντός του συγκροτήματος της Lamda Development.
Η διοίκηση σχεδιάζει επίσης, τη λειτουργία έξι μικρών καταστημάτων μέσα στην επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου Βασίλη Φουρλή, παρά τη στρατηγική μείωσης της έκτασης των καταστημάτων που υλοποιεί ήδη ο όμιλος προκειμένου να εξυπηρετούνται πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά οι ανάγκες των καταναλωτών. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην έκταση των καταστημάτων ΙΚΕΑ στον Κηφισό και τη Θεσσαλονίκη.
Σε επίπεδο διαχείρισης, η IKEA αναπτύσσει νέο κέντρο στον Ασπρόπυργο, το οποίο υλοποιεί κατασκευαστικά η Trade Estates και θα το διαχειριστεί η Trade Logistics.
Intersport
Έχει δημιουργήσει τέσσερα καταστήματα εντός του 2024, δύο στη Ρουμανία και δύο στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και ΔΑΑ) και θα δημιουργηθεί και ένα τρίτο μεγάλο κατάστημα, εκτός ομίλου, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία τον Αύγουστο.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης η διοίκηση της Intersport πέτυχε τη διεύρυνση του gross profit margin, ενώ κατέγραψε διψήφια ποσοστά ανόδου στις πωλήσεις, ανταποκρίνονται στις προβλέψεις και προσδοκίες
Σε ερώτηση για τη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων, στο πλαίσιο της επιδίωξης πιο διαδοροποιημένου αγοραστικού κοινού και για την κάλυψη και αγοραστικών αναγκών εκτός γηπέδου, ο CEO του ομίλου Βασίλης Φουρλής άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Athleasure με την προσθήκη κωδικών από τις ίδιες εταιρίες και κυρίως στο highend.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Βασίλη Φουρλή, η αγορά των αθλητικών προσεγγίζει τα 600 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, το Athleasure μεγεθύνεται.
Ιδιαίτερη σημασία για τη δυναμική της ανάπτυξης στα καταστήματα αθλητικών ειδών έχει η αναθεώρηση της πολιτικής της NIKE, καθώς η αμερικανική εταιρία αναίρεσε τον στόχο για εκπλήρωση του 50% των πωλήσεων από το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα. Κατά συνέπεια η Interport αποκτά μεγαλύτερη σημασία στο μίγμα των πωλήσεων της NIKE.
Holland & Barret
Ανάπτυξη της μάρκας με αύξηση της επίγνωσης μέσω διαφήμισης και διαμόρφωσης δικτύου καταστημάτων. Οι πρώτες ενδείξεις αποπνέουν ικανοποίηση στη διοίκηση, κάτι που πιστοποιείται από τους σχετικούς δείκτες.
Η στρατηγική επέκτασης της μάρκας κινείται σε τρεις διαστάσεις. Εκτός από τα Malls κινείται σε πιο τοπική βάση, με καταστήματα σε περιοχές με αυτόνομες αγορές, όπως η Νέα Σμύρνη, που το κατάστημα που αποδίδει καρπούς. Μεγάλη ανάπτυξη σημείωσε το κατάστημα στο Ελληνικό, ενώ σύντομα θα ανοίξει κατάστημα στη Νέα Ιωνία. Στο πλαίσιο ανάπτυξης στις βαλκανικές αγορές η Holland & Barret θα μπει στην αγορά της Ρουμανίας, για την οποία έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες και βρίσκονται μάλιστα σε προχωρημένο επίπεδο.
Αν και η Holland Barret είναι ακόμη σε εμβρυακό στάδιο, οι πωλήσεις τρέχουν με ρυθμό 40%, σε like for like επίπεδο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η διοίκηση στην αύξηση του e-commerce (μεγάλη συμμετοχή εκτός Αθήνας), καθώς και στα πολύ υψηλά conversion rates. Μάλιστα η Fourlis κέρδισε και εσωτερικό βραβείο “καλύτερου partnet” από τη Holland & Barret.
Trade logistics
Κεντρικό ρόλο στο re-engineering της Fourlis παίζει η Trade Logistics, η οποία θα καταστεί 3PL, με στόχο να εξυπηρετήσει ξένες και ελληνικές αλυσίδες. Ειδικότερα, μέσω της παροχής υπηρεσιών 3rd party logistics, η διοίκηση στοχεύει στην εκτόξευση του utililazation, που θα οδηγήσει σε αύξηση παραγωγικότητας και θα ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους.
Trade Estates
Το χαρτοφυλάκιο εσόδων διευρύνεται, η συμμετοχή της IKEA ως tennant έχει περιοριστεί στο 33% και η δυναμική επιβεβαιώνει τις προσδοκίες.
Σε μετοχικό επίπεδο, η μητρική Fourlis θα επιμείνει στον περιορισμό της συμμετοχής της κάτω από το 50% μέχρι το τέλος του 2024.
Συνολικά η Trade Estates διαθέτει 13 περιουσιακά στοιχεία που παρέχουν εισόδημα, και δύο ακόμη βρίσκονται υπό ανάπτυξη.