Αβεβαιότητα και διεθνή ανησυχία προκαλούν οι αντιφατικές πληροφορίες που δημοσιεύονται για την τύχη του προέδρου και του υπουργού Εξωτερικών του Ιράν, οι οποίοι επέβαιναν σε ελικόπτερο η τύχη του οποίου αγνοείται ακόμη, ενώ οι αναφορές κάνουν λόγο για αναγκαστική προσγείωση και για συντριβή.
Αντιφατικές αναφορές για τη σύγκληση του συμβουλίου εθνικής ασφάλειας, ενώ πλέον έχουν ξεκινήσει οι ασκήσεις επί χάρτου για τη διάδοχη κατάταση στο Ιράν και τα ενδεχόμενα αντίδρασής του σε πολιτική ανακατάταξη και ενώ άπαντες βρίσκονται εν αναμονή θανάτου ή απόσυρσης το Καμενεΐ.
Ορισμένα κρατικά μέσα ενημέρωσης στο Ιράν ανέφεραν νωρίτερα ότι το Ανώτατο Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας της χώρας (SNSC) συνεδρίασε παρουσία του ανώτατου ηγέτη. Ακολούθως άλλες πηγές διέψευδαν τα περί συνεδρίασης
Η αβεβαιότητα στο Ιράν εξαπλώνεται, καθώς οι πληροφορίες παραμένουν αντιφατικές και συγκεχυμένες και οι διασώστες θα χρειαστούν αρκετές ώρες για να φτάσουν στο σημείο που φέρεται ότι βρίσκεται το ελικόπτερο.
Ήδη, θέση πήρε ο Λευκός Οίκος ανακοινώνοντας ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις που συνδέονται με το ελικόπτερο που μετέφερε τον Ραΐση και τον υπουργό Εξωτερικών του Ιράν. Στις εξελίξεις παρενέβη και ο πρωθυπουργός του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίεφ, ο οποίος είχε συναντήσει τον Ραΐσι νωρίτερα την Κυριακή.
«Ως γείτονας, φίλη και αδελφική χώρα, Το Αζερμπαϊτζάν είναι έτοιμο να προσφέρει οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστεί», πρόσθεσε ο Αλίεφ.
Συχνά τα ατυχήματα στο Ιράν λόγω κυρώσεων
Η αεροπορική βιομηχανία του Ιράν είχε ένα φρικτό ρεκόρ και αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι δεν μπορούν να προμηθευτούν τον εξοπλισμό που χρειάζονται για την εξυπηρέτηση των αεροπλάνων τους.
Υπήρξαν κυρώσεις σε κάποια μορφή κατά του Ιράν από την επανάσταση του 1979.
Σχεδόν 2,000 Ιρανοί έχουν χάσει τη ζωή τους σε αεροπορικά δυστυχήματα από το 1979 και τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται ιρανικές αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου 44 ετών είχαν ως αποτέλεσμα 1.755 θύματα.
Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν ότι οι αερομεταφορές στο Ιράν δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλείς και μέρος αυτού είναι το γεγονός ότι δεν μπορούν να αποκτήσουν τα εξαρτήματα, τα αεροσκάφη και τον εξοπλισμό που θα αγόραζαν άλλες χώρες, λόγω των εξαντλητικών κυρώσεων.