Τελικά τί συμβαίνει με τα IPO των startup; Πως τα πάνε στο επιχειρηματικό μέτωπο οι εταιρίες μετά την εισαγωγή τους; Αξίζουν τα λεφτά τους.
Οι όροι web 2.0, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κοινωνική δικτύωση προέκυψαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Αλλά η εταιρία που συνδέεται πιο συχνά με την έναρξη της εποχής της μεγάλης κλίμακας δημοσίευσης περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες στον ιστό είναι η Meta ή, όπως ονομαζόταν το 2004 όταν ενσωματώθηκε επίσημα, το Facebook.
Η εταιρεία του Mark Zuckerberg εξακολουθεί να είναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη δυτική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, με 2,1 δισεκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες από τον Δεκέμβριο του 2023. Κατά τον χρόνο της IPO της, τον Μάιο του 2012, είχε ήδη καθιερωθεί ως ισχυρός σταθμός μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ξεπερνώντας ανταγωνιστές όπως το Friendster ή Myspace με εμφανή ευκολία.
Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα καταγεγραμμένα έσοδά της από την πρώτη τριμηνιαία έκθεσή της που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2012.
Το διάγραμμά με βάση τα επίσημα αποτελέσματα δείχνει ότι η Meta δημιούργησε έσοδα 1,2 δισ. δολαρίων μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2012, αυξημένα κατά 32% σε ετήσια βάση,
το οποίο μπορεί να ερμηνευθεί ως απόδειξη ότι το Facebook είναι ήδη μια ώριμη εταιρία με ένα ξεκάθαρο επιχειρηματικό μοντέλο εστιασμένο στη διαφήμιση. Αυτό το μοντέλο βοήθησε να αντιμετωπιστεί το σχετικά μεγάλο ποσό των 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κόστη και έξοδα, κυρίως λόγω της αποζημίωσης βάσει μετοχών που αναμένεται όταν μια εταιρία μπαίνει στο Χρηματιστήριο, ως ανταπόδοση για τους μετόχους.
Η προκύπτουσα καθαρή ζημία μπορεί επίσης να φανεί σε πιο πρόσφατες IPO, όπως η Snap Inc. που σημείωσε ζημιές 2,2 δισ. δολαρίων το μήνα μετά την εισαγωγή στο χρηματιστήριο το 2017 ή το Pinterest που συσσώρευσε καθαρή ζημία 1,1 δισ. δολαρίων μετά την δημόσια εγγραφή του τον Απρίλιο του 2019. Αντίθετα, τα έσοδα σε καθεμία από τις απεικονιζόμενες εταιρίες συνέχισαν να αυξάνονται με διψήφια νούμερα, με την Snap Inc. είναι το ακραίο σχεδόν τετραπλασιασμό των εσόδων της από έτος σε έτος.
Ο πιο πρόσφατος εξέχων ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που κυκλοφόρησε είναι το Reddit, το οποίο είχε την IPO του στις 21 Μαρτίου. Στην πρώτη τριμηνιαία έκθεσή της, η εταιρεία δήλωσε έσοδα 243 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρή ζημιά 575 εκατομμυρίων δολαρίων, στοιχεία παρόμοια με το Twitter όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο το Νοέμβριος 2013.
Μια άλλη σημαντική μέτρηση για τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, οι ενεργοί χρήστες, αυξήθηκε επίσης σημαντικά. Ωστόσο, αυτοί οι αριθμοί πρέπει να ληφθούν με μεγάλη προσοχή, καθώς η σύγκριση είναι σχεδόν αδύνατη λόγω του ότι κάθε εταιρία χρησιμοποιεί διαφορετικά πρότυπα και μέτρα κατά την καταμέτρηση των εν λόγω χρηστών. Τα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση είτε καθημερινά, εβδομαδιαίους ή μηνιαίους ενεργούς χρήστες χωρίς σαφείς λόγους για οποιαδήποτε απόφαση ή σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ορίζεται σαφώς πόσοι χρήστες που έχουν λογαριασμό επισκέπτονται τον ιστότοπο έναντι χρηστών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους χωρίς να συνδεθούν πρώτα.
You will find more infographics at Statista