Οι παγκόσμιες πωλήσεις tablet συνέχισαν την πτωτική τους τάση το 2023, υποχωρώντας στο χαμηλότερο επίπεδο σε περισσότερο από μια δεκαετία.
Σύμφωνα με την IDC, η Apple, η Samsung και άλλοι αναφέρουν συνολικές πωλήσεις 128,5 εκατ. tablet πέρυσι -το 2023-, από 161,6 εκατομμύρια το 2022.
«Χωρίς σημαντικές βελτιώσεις στην οικονομία και οι καταναλωτές που κατανέμουν τα χρήματά τους σε πράγματα πέρα από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, τα tablet μπορεί να μην είναι πολύ ψηλά στη λίστα προτεραιότητας», δήλωσε η Anuroopa Nataraj, ανώτερη ερευνητική αναλύτρια στο IDC, πριν προσθέσει ότι «2024 αναμένεται να δείξει κάποιες ευκαιρίες ανάκαμψης, “υπό τον όρο ότι βελτιωθεί το οικονομικό υπόβαθρο. Τα νέα μοντέλα iPad θα μπορούσαν να είναι η απαραίτητη ευκαιρία για τη βιομηχανία, καθώς η Apple παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς με μερίδιο σχεδόν 40% αγοράς όσον αφορά τις αποστολές μονάδων και ακόμη περισσότερο από αυτό σε όρους αξίας.
Μετά την κυκλοφορία του αρχικού iPad το 2010, οι πωλήσεις tablet είχαν απογειωθεί, κορυφώνοντας στα 230 εκατομμύρια μονάδες το 2014. Μετά από αυτό, η αγορά πάγωσε. Πρώτα ήρθε η συνειδητοποίηση ότι οι άνθρωποι θα χρησιμοποιούσαν τα (μη επιδοτούμενα) tablet τους περισσότερο από ό,τι θα χρησιμοποιούσαν τα τηλέφωνά τους. Στη συνέχεια, τα smartphone έγιναν όλο και μεγαλύτερα, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την ανάγκη αγοράς μιας πρόσθετης συσκευής για πολλούς καταναλωτές. Οι παγκόσμιες πωλήσεις tablet μειώθηκαν σταδιακά από 230 εκατ. το 2014 σε 145 εκατ. το 2019, προτού ο Covid-19 δώσει σανίδα σωτηρίας στη βιομηχανία. Καθώς οι άνθρωποι έχουν προσαρμοστεί στην εργασία ή τη μελέτη από το σπίτι, ο κλάδος είδε άνευ προηγουμένου ζήτηση στους τομείς των καταναλωτών και της εκπαίδευσης και η αγορά επέστρεψε σε ανάπτυξη το 2020 και το 2021. Ωστόσο, η αναζωπύρωση ήταν βραχύβια, καθώς τα tablet φαίνεται να περνούν από μια κρίση ταυτότητας που έχουν κολλήσει μεταξύ φορητών υπολογιστών και smartphone.
You will find more infographics at Statista