Τρία χρόνια αφότου ο Covid-19 έκλεισε προσωρινά τη ζωντανή μουσική σε όλο τον κόσμο, η βιομηχανία κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ της.
Το 2023, σύμφωνα με την Pollstar, εταιρία που παρακολουθεί τη βιομηχανία ζωντανής ψυχαγωγίας για δεκαετίες, οι 100 μεγαλύτερες περιοδείες του 2023 είχαν εισρπάξεις που υπερέβησαν τα 9 δισ. δολάρια, υπερβαίνοντας το προηγούμενο ρεκόρ, που είχε σημειωθεί το 2022, σχεδόν κατά 50%.
Το ιστορικό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε χάρη σε έναν συνδυασμό παραγόντων, καθώς οι πωλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 18% παρά την αύξηση κατά 23% στις μέσες τιμές των εισιτηρίων. Ο κύριος μοχλός πίσω από την άνθηση της ζωντανής μουσικής ήταν μερικές περιοδείες με υπερπαραγωγές, ωστόσο, με πιο αξιοσημείωτό είναι το ρεκόρ “Era’s Tour” της Taylor Swift και το “Renaissance Tour” της Beyoncé, η οποία μαζί με την τελευταία παγκόσμια περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν αντιπροσώπευε περισσότερο από το 20% τοις εκατό των εσόδων από το top100 των περιοδειών.
Πίσω στο 2020, η πανδημία Covid-19 είχε επιφέρει ένα καταστροφικό πλήγμα στη βιομηχανία των συναυλιών, σταματώντας τη ζωντανή μουσική. Οι χώροι έκλεισαν, οι περιοδείες ακυρώθηκαν και οι καλλιτέχνες βρέθηκαν αντιμέτωποι με ένα αβέβαιο μέλλον.
Για μια βιομηχανία που ευδοκιμεί με την ενέργεια του να φέρει τους ανθρώπους κοντά – είτε σε γεμάτες αρένες είτε σε οικεία μουσικά κλαμπ – η ξαφνική σιωπή ήταν εκκωφαντική.
Καθώς ο κόσμος προσαρμόστηκε στις νέες πραγματικότητες, το ίδιο έκανε και η βιομηχανία των συναυλιών. Οι εικονικές συναυλίες και οι ζωντανές παραστάσεις έγιναν μια βιώσιμη εναλλακτική, προσφέροντας σανίδα σωτηρίας τόσο για καλλιτέχνες όσο και για θαυμαστές που λαχταρούν τη σύνδεση. Αλλά ενώ οι άνθρωποι σύντομα ανακάλυψαν ότι οι συναντήσεις θα μπορούσαν εύκολα να πραγματοποιηθούν ψηφιακά, οι συναυλίες που μεταδίδονταν ζωντανά δεν μπορούσαν να αναδημιουργήσουν τη μαγεία του αληθινού, το οποίο τουλάχιστον εν μέρει εξηγεί πώς ο κλάδος εκτινάχθηκε από το χείλος του γκρεμού μόλις ήρθησαν οι περιορισμοί και οι άνθρωποι ένιωσαν αρκετά ασφαλείς για να βυθιστούν ξανά σε μεγάλα πλήθη.
Αν και τα στοιχεία είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά, πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάκαμψη δεν ήταν καθόλου ομαλή για μέρη της βιομηχανίας ζωντανής μουσικής. Ειδικά οι μικρότερες εκδηλώσεις έχουν αντιμετωπίσει σημαντικά εμπόδια καθώς πολλοί ανεξάρτητοι χώροι,
ζωτικής σημασίας θερμοκοιτίδες για αναδυόμενα ταλέντα, αγωνίστηκαν να παραμείνουν στη ζωή, επιδεινώθηκαν περαιτέρω από τις χρόνιες ελλείψεις προσωπικού, αφού πολλοί εργαζόμενοι του κλάδου αναγκάστηκαν να βρουν άλλες συναυλίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Καθώς η ζωντανή μουσική συνεχίζει να εξελίσσεται στον κόσμο μετά την πανδημία, είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι καλλιτέχνες, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή το ανάστημα έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν.
You will find more infographics at Statista