Δυναμική υπέρβασης των στόχων σε όρους αεροπορικής κίνησης σκιαγράφησε η διοίκηση του ΔΑΑ για το 2024, προαναγγέλλοντας διεύρυνση των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Τα καλύτερα από τα αναμενόμενα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του έτους οδήγησαν τη διοίκηση του ΔΑΑ να αναθεωρήσει επί τα βελτίω τις προβλέψεις για το 2024 ανεβάζοντας αισθητά τον πήχη.
Η διοίκηση του Ελ. Βενιζέλος στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, η οποία πραγματοποιείται μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο ανέβασε τον πήχη των προβλέψεων για το σύνολο του έτους.
Ειδικότερα, η διοίκηση του ΔΑΑ, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 16,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2024, προβλέπει ότι η στο σύνολο του τρέχοντος έτους θα έχουν διακινηθεί 30 εκατομμύρια επιβάτες, από 28,17 εκατ. το 2023.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΔΑΑ τα λειτουργικά περιθώρια θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, πέριξ του 60% επί των εσόδων.
Παρά τις υψηλές προσδοκίες και τα πολλά ορόσημα της εισαγωγής του AIA στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, η μετοχή υποαποδίδει το γενικού δείκτη και είναι χαμηλότερα από το κλείσιμο της πρώτης ημέρας….
Ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων
Η στρατηγική για περαιτέρω ανάπτυξη το 2024 εστιάζει στην «ήπια» αύξηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων, στην επέκταση των δραστηριοτήτων των εγχώριων αερομεταφορέων και στην ανάπτυξη νέων και αναδυόμενων αγορών.
Ο CEO του ΔΑΑ σκιαγράφησε το αναπτυξιακό business plan σε γραμμές εκτός των παραδοασικών, αναγνωρίζοντας ότι σε όρους μεταφορικής ικανότητας υπάρχει ταβάνι. Ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι πλέον η ενίσχυση των μην αεροπορικών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, μίλησε για αύξηση των εσόδων από μη αεροπορικές δραστηριότητες, μέσω της επέκτασης των χώρων εμπορικών δραστηριοτήτων στους αεροσταθμούς σε ποσοστό άνω του 60%, αλλά και για την κατασκευή πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων.
Νέες αναπτυξιακές υποδομές
Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Παράσχης, η υλοποίηση του 33MAP, της πρώτης φάσης του Χωροταξικού Σχεδίου που έχει ενεργοποιηθεί με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εταιρεία.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ήδη εγκρίνει το σχετικό master plan και αυτή την περίοδο η διοίκηση της εταιείας βρίσκεται στη διαδικασία της επιλογής των μελετητών που θα αναλάβουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια.
Στο ίδιο πλαίσιο, αυτή την περίοδο βρίσκεται στα σκαριά το πλάνο για τη χρηματοδότηση του project, για την οποία η διοίκηση του ΔΑΑ εκτιμά ότι θα προέλθει από τράπεζες με ανταγωνιστικούς όρους. Όπως επισημάνθηκε, μάλιστα, ήδη πραγματοποιούνται επαφές με εγχώρια και ξένα πιστωτικά ιδρύματα προς αυτή την κατεύθυνση.