Μπορεί το Netflix να ανακοίνωσε το καλύτερο ξεκίνημα στην ιστορία του, η Wall Street όμως θεωρεί αβέβαιες και χαμηλές τις προβλέψεις της διοίκησης, ενώ γενικά η περίοδος δεν προσφέρεται για ανάληψη ρίσκου, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, καθώς η Fed θα διατηρήσει τα επιτόκια ψηλά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναμενόμενο, ενώ συζητείται και το σενάριο να μην υπάρξουν μειώσεις επιτοκίων το 2024.
Χάρη σε ένα μπουκέτο νέων τηλεοπτικών προγραμμάτων και τη συνεχιζόμενη καταστολή της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, το Netflix γνώρισε το πιο δυνατό ξεκίνημα ενός έτους από το 2020, καθώς ο γίγαντας ροής βίντεο πρόσθεσε 9,3 εκατομμύρια συνδρομητές τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση, οδηγούμενα κυρίως από την αύξηση των μελών και τις τιμές. Σύμφωνα με το guidance το Netflix αναμένει συνεχή διψήφια αύξηση εσόδων, καθώς σχεδιάζει να αναπτυχθεί πέρα από τις απλές προσθήκες συνδρομητών. “Η συνολική ανάπτυξη της επιχείρησης έχει πλέον πρόσθετους μοχλούς και πρόσθετους παράγοντες όπως η βελτιστοποίηση σχεδίου, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων όπως επιπλέον μέλη, έσοδα από διαφημίσεις, τιμολόγηση σε μεγαλύτερη αξία”, δήλωσε ο Συν-Διευθύνων Σύμβουλος Gregory Peters, στο conference call με τους αναλυτές, ενώ ο CFO Spencer Adam Neumann υπογράμμισε τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης: «Είμαστε λιγότερο από το 10% του μεριδίου της τηλεόρασης σε κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια σπίτια που δεν είναι μέλη του Netflix. Και μόλις αρχίζουμε με τη διαφήμιση», είπε ο Neumann.
Μιλώντας για διαφήμιση, το επίπεδο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις του Netflix, που εισήχθη σε επιλεγμένες αγορές στα τέλη του 2022, αποδεικνύεται πολύ δημοφιλές στους πελάτες. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, οι συνδρομές από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 65% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς 4 στις 10 νέες εγγραφές σε κατάλληλες αγορές επέλεξαν το πακέτο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις.
Η αγορά δεν …πείθεται
Παρά τα καλά αποτελέσματα, η τιμή της μετοχής του Netflix υποχώρησε 6% το πρωί της Παρασκευής. Αυτό οφείλεται εν μέρει σε μια ελαφρώς χαμηλότερη από την αναμενόμενη καθοδήγηση για τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου και εν μέρει στην αιφνιδιαστική ανακοίνωση της εταιρείας ότι θα σταματήσει να αναφέρει τριμηνιαία στοιχεία μελών το επόμενο έτος.
You will find more infographics at Statista
“Καθώς έχουμε εξελίξει την τιμολόγηση και τα σχέδιά μας από ένα σε πολλαπλά επίπεδα με διαφορετικά σημεία τιμών ανάλογα με τη χώρα, κάθε συνδρομή σταδιακά πληρωμένη έχει πολύ διαφορετικό επιχειρηματικό αντίκτυπο”, εξήγησε η εταιρεία, γνωρίζοντας ότι αυτού του είδους οι αποφάσεις σπάνια μειώνονται. καλά με τους επενδυτές, που τους αρέσει να έχουν όσο το δυνατόν λεπτομερέστερη εικόνα για το πώς πάνε τα πράγματα.