Προοπτική ισχυρών αποτελεσμάτων για το 2024 σκιαγράφησε η διοίκηση του ΟΛΠ σε παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, καθώς οι έως τώρα ενδείξεις και η δρομολογημένη προοπτική ενίσχυσης της δυναμικότητας του λιμανιού του Πειραιά συμβάλλουν στην έτι περαιτέρω αύξηση εσόδων και κερδών, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Περιορισμένο αντίκτυπο στα κέρδη από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την εκτροπή των δρομολογίων στις δραστηριότητες του ΟΛΠ καταγράφει η διοίκηση της εταιρίας, σύμφωνα με την παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.
Παρά τις αντιξοότητες το 2023 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον ΟΛΠ καθώς ανακοίνωσε ρεκόρ κερδοφορίας. Στο πλαίσιο της παρουσίασης η διοίκηση υπογράμμισε ότι το business plan υλοποιείται κανονικά, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να αντικρούσει αιτιάσεις περί καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των συμφωνηθέντων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2024 καταγράφεται πτώση της τάξης του 10-12% σε όρους όγκου containers στους προβλήτες 2 και 3, η επίδραση όμως στο bottom line είναι ανεπαίσθητη, λόγω του συγκριτικά μικρότερου περιθωρίου κέρδους από τις δραστηριότητες εισαγωγών, εν συγκρίσει με τις εξαγωγές και άλλους τομείς.
Για το 2024 ισχυρή δυναμική δείχνει η κρουαζιέρα, όπου καταγράφεται αύξηση κρατήσεων κατά 20%, ενδεχόμενος αντίκτυπος από την κατάσταση της Μέσης Ανατολής θα μπορούσε να επηρεάσει δυνητικά τα μεγέθη του 2025.
Θετικές είναι εκτιμήσεις της διοίκησης του ΟΛΠ και για την ακτοπλοΐα, όπου οι πρώιμες ενδείξεις δείχνουν στην κατεύθυνση καλύτερης χρονιάς από το 2023.
Ευοίωνες, παρά τις καθυστερήσεις που καταγράφονται λόγω Ερυθράς Θάλασσας, είναι οι προοπτικές και για το car terminal, όπου εντός του 2024 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η επέκταση, διευρύνοντας την χωρητικότητα κατά 5400 αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη διαχειριστική ικανότητα, αύξηση χρόνων παραμονής και άρα εσόδων από φύλαξη και διεύρυνση αγορών εξαγωγών.
On track το επενδυτικό πρόγραμμα
Η διοίκηση του ΟΛΠ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην έγκαιρη υλοποίηση του business plan, το οποίο έχει στο παρελθόν αποτελέσει μοχλό πίεσης στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση. Ειδικότερα, από το σύνολο των επενδύσεων ύψους 300 εκατ. που προβλέπονται σε αυτό, έχουν ήδη υλοποιηθεί τα 155 εκατ., ενώ σε δεύτερη φάση και εντός της προσεχούς τριετίας αναμένεται η υλοποίηση των υπόλοιπων.
Επ’ αυτού πρέπει να σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο του 2024 το ΣτΕ αποφάσισε την κατάργηση των δικών που αφορούσαν τις αιτήσεις του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά που ζητούσαν να ακυρωθεί η εγκατάσταση και λειτουργία δύο εργοταξιακών χώρων, του ΟΛΠ/Cosco (Master Plan) στον μώλο Δραπετσώνας και στην Ακτή Βασιλειάδη. Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ’ αριθμ. 59 και 60/2024 αποφάσεις της κατάργησε τις δυο αυτές δίκες με την αιτιολογία ότι μετά από αναβολή που δόθηκε από το δικαστήριο κατά την πρώτη δικάσιμο συζήτησης των αιτήσεων ακυρώσεων των ΟΤΑ, κ.τ.λ., εκδόθηκαν νέες αποφάσεις που αντικατέστησαν τις προσβαλλόμενες.
Προβληματισμός
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΠ βρίσκεται -de facto- στο επίκεντρο του γεωπολιτικού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι ΗΠΑ και ΕΕ πιέζουν το Πεκίνο σε πολλά μέτωπα και το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μείζονα πύλη εισόδου στην Ευρώπη.
Αν και η υφιστάμενη δραστηριότητα του λιμανιού δεν επηρεάζεται από τις γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, εν τούτοις, τα προβλήματα με τη σιδηροδρομική γραμμή που τέθηκε εκτός λειτουργίας επί μακρόν, λόγω του δυστυχήματος στα Τέμπη και οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων logistics στο Θριάσιο θολώνουν τις αναπτυξιακές προοπτικές του.
Τα αποτελέσματα του 2023
Η ΟΛΠ παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2023 στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από εκπροσώπους της Εταιρείας με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή Τμήματος Οικονομικής Διαχείρισης κ. Jin Hui, και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση και απαντήθηκαν ερωτήσεις σε σχέση με την πορεία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του λιμένος.
Η OΛΠ Α.Ε. σημειώνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε € 219,8 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση ποσού € 25,2 εκατ. ή ποσοστό 12,9%, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (€ 194,6 εκατ.). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €96,2 εκατ. έναντι €74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα €52,9 εκατ. της χρήσης του 2022.
Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,34 αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν €1,04.
Επισημαίνεται παράλληλα, ότι οι υψηλές επιδόσεις της εταιρίας δεν καταγράφονται μόνο συνολικά, αλλά σημειώνονται και σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες του λιμένα, την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η εταιρία συνεχίζει να εφαρμόζει με απόλυτη συνέπεια τον σχεδιασμό για το λιμάνι του Πειραιά, υλοποιώντας τα έργα και τις απαραίτητες επενδύσεις που το εκσυγχρονίζουν και το καθιστούν διαχρονικά πλέον ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης στο οποίο παρέχονται υψηλές υπηρεσίες για το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων, καταλήγει σχετική ανακοίνωση.
Η πορεία της μετοχής
Όπως προκύπτει η μετοχή του ΟΛΠ έχει προσφέρει αξιοσημείωτες αποδώσεις, παρά τη διόρθωση που καταγράφει εσχάτως και η οποία είναι “απότομη”.
Θεμελιωδώς η εταιρία παραμένει ελκυστικά αποτιμημένη, με μονοψήφιο P/E στο 8,9% και μερισματική απόδοση στην περιοχή του 5%. Η κεφαλαιοποίηση στα 595 εκατ. θέτει την εταιρία στα ραντάρ των ξένων επενδυτών, ενώ και το free float παραμένει πάνω από το 25%, ενώ το όριο με βάση τον νέο κανονισμό θα είναι στο 15% για εταιρίες μεγέθους άνω των 200 εκατ.
Ωστόσο τόσο η Cosco όσο το ΤΑΙΠΕΔ δεν σκοπεύουν να περιορίσουν τη συμμετοχή τους, γεγονός που καθιστά σαφές ότι δεν θα ενισχυθεί η ελεύθερη διασπορά.