Νέο ρεκόρ κερδοφορίας και τζίρου σημείωσε ο ΟΛΠ για το 2023 με οδηγό την κρουαζιέρα, ενώ αύξηση καταγράφεται σε όλους σχεδόν τους τομείς δραστηριοποίησης με εξαίρεση το διαμετακομμιστικό εμπόριο, λόγω της κατάρρευσης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πρόταση για διανομή αυξημένου μερίσματος κάνει η διοίκηση του ΟΛΠ στη γενική συνέλευση, ως αποτέλεσμα της αύξησης των κερδών σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ σε ιστορικά υψηλά σκαρφάλωσε και ο τζίρος. Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης συνεισέφερε η κρουαζιέρα, ενώ μεγαλύτερες ήταν οι ροές επιβατών και στις εσωτερικές γραμμές. Ανοδικά κινήθηκαν και η διαχείριση container, αυτοκινήτων και τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευαστική. Αντιθέτως, μειώθηκε αισθητά το διαμετακομιστικό εμπόριο.
Η ΟΛΠ ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του έτους 2023, σύμφωνα με τα οποία τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε € 219,8 εκατ., σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (€ 194,6 εκατ.), παρουσιάζοντας αύξηση ποσού € 25,2 εκατ. ή ποσοστό 12,9%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €96,2 εκατ. έναντι €74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα €52,9 εκατ. της χρήσης του 2022.
Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €1,34 αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν €1,04.
Τα παραπάνω ποσά αποτελούν, εκ νέου, τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της OΛΠ Α.Ε., αναφορικά με τα έσοδα αλλά και την κερδοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η OΛΠ Α.Ε. βελτιώνει τις ιστορικές της επιδόσεις για τρίτη συνεχομένη χρονιά.
Όσον αφορά στις επιμέρους βασικές δραστηριότητες το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο σε επίπεδο προσεγγίσεων αλλά και επιβατικής κίνησης.
Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2023 ανήλθε σε 1.484.788 έναντι 880.416 το 2022, καταγράφοντας αύξηση 68,6%. Αυξημένοι κατά 12,4% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων με 761 κατάπλους έναντι 677 το προηγούμενο έτος.
Ωστόσο, πέρα από την αύξηση επιβατών και κατάπλων, σημαντική αύξηση καταγράφηκε στα πλοία και επιβάτες homeport. Ειδικότερα, η αύξηση επιβατών homeport ήταν 110,4% (από 378.899 σε 797.234) και τα πλοία που πραγματοποίησαν homeporting ήταν 571 σε σύνολο 760.
Η συγκεκριμένη μεταβολή είναι αποτέλεσμα στρατηγικής επιλογής της εταιρείας και βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τους επιδιωκόμενους στόχους, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο, στο λιμάνι του Πειραιά να συμβάλλει καθοριστικά στη χώρα μέσω της προσέλκυσης τουριστικών ροών υψηλού επιπέδου (homeport). Στον τομέα διαχείρισης οχημάτων καταγράφηκε σημαντικά, μεγαλύτερη, από την αναμενόμενη, αύξηση της ζήτησης αυτοκινήτων εγχωρίως.
Ειδικότερα, τα οχήματα εισαγωγής κατέγραψαν αύξηση 31,4% (από 116.732 σε 153.381). Αντίθετα τα φορτία μεταφόρτωσης κατέγραψαν μείωση 30,0% από 234.238 σε 163.920 μονάδες.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας το 2023, καταγράφηκε αύξηση των ροών επιβατών και οχημάτων υποβοηθούμενη και από τις εξαιρετικά βελτιωμένες τουριστικές ροές.
Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2023, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε αύξηση της τάξης 7,9% με 16.158.776 έναντι 14.976.394 επιβάτες το 2022.
Επίσης, αύξηση κατά 3,8% καταγράφεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων, 2.878.422 το 2023 έναντι 2.772.525 το 2022.
Στον τομέα της επισκευής πλοίων, σημειώθηκε αύξηση 15,8% στις δεξαμενές (από 133 το 2022 σε 154 το 2023) αλλά μείωση του αριθμού των πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη κατά 3,6% (από 280 το 2022 σε 270 το 2023). Παρά τη μείωση των επισκευασθέντων πλοίων, καταγράφηκε αύξηση εσόδων που οφείλεται στη μακρύτερη παραμονή των πλοίων στη Ζώνη.
Τέλος, οι τρεις σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων είχαν συνολική διακίνηση 5.100.920 TEUs σημειώνοντας αύξηση 2%, η οποία οδήγησε και πάλι το λιμάνι του Πειραιά να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση, ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης.
Ο Πρόεδρος της OΛΠ Α.Ε. Yu Zenggang φανερά ικανοποιημένος από την ανοδική οικονομική πορεία που σημειώνει για άλλη μια φορά η εταιρεία και το λιμάνι του Πειραιά, ευχαρίστησε το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού, τονίζοντας ότι αποτελούν τον πιο βασικό παράγοντα για την εξαιρετική λειτουργία του λιμανιού που έχει ως αποτέλεσμα τις συνεχώς ανοδικές επιδόσεις και την υψηλή κατάταξή του. Επιπλέον, ο κ. Yu Zenggang επεσήμανε ότι το σχέδιο και η στρατηγική της εταιρείας εφαρμόζονται πιστά και όπως όλα δείχνουν αποδίδουν πλήρως, σημειώνοντας ότι οι επενδύσεις θα συνεχιστούν ώστε ο Πειραιάς να διατηρεί την υψηλή του θέση ανάμεσα στα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης.