Αρκετά φιλόδοξο είναι το business plan της Εθνικής Ασφαλιστικής για την επόμενη μέρα, καθώς η διοίκηση στοχεύει στη βελτίωση των κεφαλαιακών δεικτών μέσω αποδέσμευσης από επενδύσεις χαμηλών αποδόσεων και της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου, κυρίως μέσω του bankassurance.
Εξίσωση με δύο αγνώστους περιλαμβάνει το νέο επιχειρηματικό σχέδιο 2024 της Εθνικής Ασφαλιστικής. Ο πρώτος άγνωστος αφορά την είσπραξη των επιπλέον 120 εκατ. ευρώ, αν επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι ως προς την πώληση προϊόντων μέσω του δικτύου της Εθνικής Τράπεζας. Και, ο δεύτερος αφορά την έγκριση διανομής μερίσματος 2023 προς τον μοναδικό μέτοχο της Ethniki Holdings S.à.r.l. μετά την έγκριση διανομής μερίσματος ύψους 91,7 εκατομμυρίων το 2022, προερχόμενο από προαιρετικά αποθεματικά και κέρδη παρελθόντων ετών.
Να σημειωθεί ότι για το 2022 το κονδύλι «έξοδα διοίκησης και διάθεσης» ήταν αυξημένο το 12μηνο 2022 κατά 20,6 εκατ. έναντι του 12μηνου 2021 κυρίως λόγω προμήθειας συμβουλευτικών υπηρεσιών που σχετίζονται με έργα ψηφιοποίησης και λειτουργικού μετασχηματισμού.
Τέσσερα ανοικτά μέτωπα
Τα ανοικτά μέτωπα είναι τέσσερα:
- Ο περιορισμός και η αντιστάθμιση των απωλειών από παλαιό χαρτοφυλάκιο μεγάλων κινδύνων (legacy) που απαιτεί διακράτηση υψηλών αποθεματικών κεφαλαίων, με run off διαδικασίες ή/και με την ανάπτυξη του νέου χαρτοφυλακίου πελατών το 2023.
- Η πώληση της θυγατρικής στην Ρουμανία που ήδη η διαδικασία βρίσκεται υπό διαπραγματεύσεις, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του crisismonitor.gr στους κύριους ενδιαφερόμενους είναι η Allianz.
- Η εύρεση της χρυσής τομής–πράγμα πολύ δύσκολο καθώς τα νοσοκομεία αυτή την στιγμή έχουν το πάνω χέρι λόγω του ολιγοπωλίου- μεταξύ ιδιωτικών νοσοκομείων και της ασφαλιστικής στο underwriting των τιμολογίων.
- Η πώληση του κτιρίου στην Λεωφόρο Συγγρού.
Μέσο επίτευξης στόχων
Η Εθνική Ασφαλιστική σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Robert Gauci με στόχο την κερδοφορία σχεδιάζει να βγάλει 9 νέα προϊόντα μέσα στο 2024, κατάλληλα και για cross selling. Εκ των εννέα νέων προϊόντων, το ένα θα είναι για κάλυψη cyber κινδύνων και θα διανέμεται μέσω του bancassurance. Η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει το πελατολόγιο της αξιοποιώντας τη δυναμική των αποκλειστικών Δικτύων και των brokers αλλά και το κανάλι των online πωλήσεων
2023 vs 2022
Το 2023 οι ασφαλισμένοι έφτασαν τα 1,72 εκ, αφού προστέθηκαν 133.000 νέοι στο πελατολόγιο της σε σχέση με το 2022, με τον δείκτη cross selling να αγγίζει τα 1,2 συμβόλαια ανά πελάτη. Η αύξηση σε όρους νέου χαρτοφυλακίου για το 2023 πλησίασε το 19,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τα συνολικά ασφάλιστρα που προέρχονται από νέους πελάτες να αγγίζουν τα 508 εκ. Εξίσου δυναμικά ξεκίνησε και η νέα χρονιά, με τα ασφάλιστρα νέου χαρτοφυλακίου τον Ιανουάριο του 2024 να είναι αυξημένα, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023, κατά 48,1%, αγγίζοντας τα 65 εκατ.
Το νέο χαρτοφυλάκιο του κλάδου ζωής σημείωσε ανάπτυξη 23,2%, της υγείας 21,2%, της περιουσίας και ατυχημάτων 15,1% με την συνολική ανάπτυξη να διαμορφώνεται στο 19,3%. Το legacy χαρτοφυλάκιο σημείωσε συνολική ανάπτυξη 1,6% και στα επιμέρους: της ζωής 6,2%, και της υγείας 2,7%. Συνολικά το νέο χαρτοφυλάκιο και το legacy κατέγραψαν ανάπτυξη ήταν 12%. Αντίστοιχα η παραγωγή στο νέο χαρτοφυλάκιο για τον μήνα Ιανουάριο αυξήθηκε 48,1% και στο legacy 6,2%. Στο σύνολο και των δύο χαρτοφυλακίων η ανάπτυξη διαμορφώνεται στο 32,6%.